20 dolog, amit a tökéletes termékleírás tartalmaz

Online vásárlás során a vásárló nem tudja megfogni, alaposan megnézni a terméket, ezért ezt az e-kereskedelemben két dologgal lehet kiváltani a termékfotóval és a termékleírással. Van 20-as lista, amit a vásárlók tudni szeretnének egy termékről mielőtt a virtuális kosarukba helyezik azt. Ha ezekre a kérdésekre nem kapják meg a választ akkor könnyen megesik, hogy a vásárlás nem történik meg. Márpedig Neked mint eladónak az az érdeked, hogy minél több terméket értékesíts.

termekleiras

Nézzük mik is ezek a kérdések:

  1. Mi ez? – fontos a termék pontos megnevezése. Mindamellett, hogy a terméknek adsz egy fantázianevet, már a terméknévben add meg a pontos megnevezését is. Ez nem csak a vásárlónak segít, hanem a googlenek is, hogy megtaláljon és a keresőben megjelenítse a termékeidet!
  2. Milyen színű? – add meg a termék pontos színét, és ha releváns akkor a színárnyalatát is!
  3. Mekkora? – add meg a termék pontos méretét a szövegben, azonban az is nagyon jó megoldás, hogy ha a termékfotón is jelzed azt valamilyen viszonyítási tárggyal. Például mellé teszel egy olyan, mindenki által ismert tárgyat, amiből a vásárló vizuálisan tud következtetni a méretére vagy ha egy ruhadarabról van szó, akkor modellen is bemutatod azt. A szöveges és a képi megjelenés együtt a leghatásosabb!
  4. Miből készült? – add meg a termék pontos anyagát. Manapság sok allergiás ember él és nekik nagyon fontos ez az információ a döntéshez. Különösen fontos ez ékszerek, ruhadarabok és kozmetikumok esetében!
  5. Hogyan tisztítsam, ápoljam? – rövid kezelési útmutatót is érsemes írnod, hiszen vannak olyan emberek, akik nem szeretnek kézzel mosni, így nem vesznek olyan terméket. Ha Te selyem ből készítesz valamit és a vásárló kimossa mosógépben, akkor nem sokáig fogja azt élvezni és elégedetlen lesz a termékkel. Jobb, ha már itt felhívod a különleges kezelésre, ápolásra a figyelmét!
  6. Kinek készült? – érdemes megemlíteni, hogy kinek, milyen alkalomra készült. Például: remek ajándék keresztelőre vagy éppen elfoglalt üzletasszonyoknak. Ezzel ötletet adsz a csak böngésző vásárlónak és ennek segítségével könnyen eszébe jut valaki, az ismeretségi köréből, akinek ajándékba tudja megvásárolni. Ennek segítségével tudatosulhat benne egy probléma is, amit ez a termék képes megoldani! gondolj csak a természetes kozmetikumokra, hogyan marketingezik azokat ekcémásoknak!
  7. Mire használható? – innovatív termékek esetében nagyon fontos, hogy a terméknéven túl a termék funkcióját, felhasználhatóságát is leírd a termékleírásban. Ha van olyan dolog, amire nem használható és elromolna tőle a termék, mint kizáró okot említsd meg. Ezzel nagyon sok reklamációtól kíméled meg magadat!
  8. Milyen a tapintása? – a vásárlód nem tudja megérinteni a termékedet, így érdemes néhány hangulatszóval leírni, hogy milyen lesz a termék tapintása, mikor a kezébe veszi.
  9. Hogyan működik? – Hogyan kell használni? Kell-e hozzá a terméken kívül valami más is, pl elem!
  10. Miben jobb, mint más, hasonló termék? – emeld ki a Te terméked előnyeit és mindazt, ami megkülönbözteti a termékedet a konkurenciától. Ezzel egy magasabb árat is el tudsz vele fogadtatni!
  11. Minden ami a képen van benne van az árban? – különösen akkor, ha több tárgy is van egy fotón, akkor világosan meg kell adni, hogy mi van benne az árban és mi nincs! Ha egy medált láncon jelenítesz meg a fotón, a vásárló könnyen azt hiheti, hogy a láncot is megkapja a termékhez. Ezt a kérdést is tisztázd a termékleírásban!
  12. Jó lesz-e rám? – különösen ruhaneműnél fontos a pontos méret. 36-os és 36-os között is óriási különbségek lehetnek, így praktikus, hogy egy ruhánál megadod a mell-csípő-derékbőséget és az ujja valamint a ruha teljes  hosszát!
  13. Mi történik, ha nem jó a méret? – tisztázd, hogy a webáruházadban van cserejog és linkeld be, hogy hol olvashat erről részletesebben!
  14. Milyen garancia van rá? – Az online vásárlók egyik legnagyobb félelme, hogy silány minőségű terméket fognak kapni, ami hamar tönkre megy. Ezt a kifogást legjobban azzal tudod kezelni, hogy a termékeidre egy ütős garanciát biztosítasz!
  15. Raktáron van vagy rendelésre készül / szállítják? – Ha olyan terméket listázol a webáruházadba, ami nincsen raktáron, akkor emeld ki, hogy ezt mennyi idő alatt fogod elkészíteni és mikorra ér a vásárlódhoz!
  16. Pontosan a képen levő terméket kapom? – Iparművész és kézműves termékek során fontos a szövegben megjeleníteni, hogy nem 100%-ig azonos terméket fog kapni, hiszen egy nem egy 10.000 db-os iparilag gyártott, fröccsöntött szemeteskosár, hanem egy kézzel készült termék, ahol kis eltérések lehetnek!
  17. Mit jelentenek azok az fura kifejezések? – ha idegen szavakat kifejezéseket használsz, akkor magyarázd el őket, hiszen nem biztos, hogy mindenki tisztában van a jelentésükkel!
  18. Van-e valamilyen illata / hangja? – milyen egyéb jellemzői vannak a termékednek? Ide tartozik a hangja és az illata. Ha ez a Te termékedre releváns próbáld meg nagyon érzékletesen megfogalmazni. Találj csodás jelzőket és hangulatszavakat, amivel a vásárló billentyűzete mellé tudod varázsolni a terméked!
  19. Miért nem lehet enélkül a termék nélkül élni– a legfontosabb! Azt magyarázd el neki a szövegben, hogy miért fontos, hogy neki legen ilyen terméke, miért nem lehet vagy érdemes enélkül élni!

Ezek teljesen általános kérdések, amelyek számodra mint eladó számára szinte banálisnak tűnnek, hiszen jól ismered a terméket. Ezzel szemben ezen kérdések merülnek fel a vásárlókban. Az lelkesebb és ráérő vásárlók levelet fognak írni, hogy tisztázzák ezeket a kérdéseket, de a többség csak egyszerűen nem vásárol, Te pedig elesel a bevételtől!

Ha eddig ezekre a kérdésekre nem fektettél nagy hangsúlyt, akkor most nézd át az összes terméked leírását és javítsd őket a fentiek szerint. Biztos vagyok benne, hogy ez néhány százalékkal meg fogja növelni az eladásaidat!

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

2 válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk