5. Hasznos Hétfő

Múlt heti elemzésem ismét nagy vitát kavart és a Hasznos Hétfő más blogokon hosszas beszélgetés témájává vált. Volt aki egyetértett a véleményemmel, volt, aki nem és akadt olyan is, aki részben. A mákgubó célja az iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutatni , hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett. Elemzéseinket éppen ezért nem egy ember, hanem a legalább két szakértőnk nézi át. A mákgubó szakértői ezeket a blogokat és weblapokat kizárólag üzleti szempontból értékelik. Az elemzésekben arra fókuszálnak, hogy a nagyobb bevétel érdekében megmutassanak néhány meglévő és jól működő dolgot illetve kiemeljék a változásra szoruló részeket. Az elemzéseink nem teljes körűek, de igény esetén, részletes elemzést is szívesen elkészítünk. (Ha erre vágysz, akkor a kapcsolat oldalon keresztül tudsz nekünk írni!) A profitot termelő blogokon és honlapokon kívül is léteznek remek, sőt kiváló blogok és honlapok, azonban  ezek sikerességét és minőségét egészen más mércével  szükséges mérni.

A kétes fogadtatás érthető, hiszen a mákgubó azért van és azért működik, hogy kimozdítson embereket vállalkozásokat abból a bizonyos állóvízből. A mozdítás során a mákgubó csak eszköz és útmutatás, de nem feltétlen tökéletes megoldás és legkevésbbé sem kényszer.

Ma két nem alkotó, de nők által üzemeltetett weboldalt mutatok be. Mint az elmúlt hetekben megszokhattátok,mindig volt a két weblapnak egy olyan közös pontja, amit együtt emeltem ki. Jelen esetben mindkét oldal legnagyobb hibája az oldalszerkezete. Mindkét esetben olyan szerkezetet választott a programozó amit a keresők (pl. a Google) nem tud olvasni. Így a google nem tudja a keresőjében semilyen kulcsszóra előkelő helyen megjeleníteni, hiszen nem tudja, mit tartalmaz az oldal. Olyan ez,mint egy zsákbamacskai: szépen be van csomagolva, de nem tudni mi van belül.

Ez sajnos gyakori hiba, ha valaki az első honlapját készíti el. Nem tudja, hogy erre figyelni kell, egyetlen szempont van, hogy jól nézzen ki. Meg kell vallanom, hogy az én első honlapom is hasonlószerkezetben készült. Büszke voltam rá, szép volt, de nem sokra mentem vele. Egy év után az eredeti ár feléért újra csináltattam a honlapomat, amin a legfőbb változás a  szerkezet volt. Azóta folyamatosan fejlődik az oldal. Személy szerint azt vallom, hogy sokkal fontosabb az oldal szerkezete, mint a design! (Ez nem jelenti azt, hogy ne legyen szép az oldal, de egy letisztult egyszerű weblap, aminek a szerkezete a kereső által is jól olvasható, a legtöbb esetben tökéletes megoldás.)

E hosszú bevezető után nézzük az elemzéseket!

www.haeskuvo.hu és www.eskuvotszervezek.blogspot.com

Ez az weblap egy néhány oldalból álló egyerű honlap. Kifejezetten tetszett, hogy a website látvány- és színvilága nem egy-a-sok-közül esküvői oldal, hanem nosztalgikus stílusával új színt visz a palettába. Technikailag, a szerkezetén kívül óriási hibája, hogy nincs a weboldalon semmilyen analitikai megoldás (pl. látogatók számának mérése) A másik érdekes téma a keresőkre való optimalizálás ,hiszen ez az, amitől a kereső szeretni fogja az oldalad és elöl jeleníti meg bizonyos kulcsszavakra. Itt van egy jó hírem: nagyon szerencsés a domain név választás, ami tartalmazza az egyik lehetséges kulcsszót, azaz az „esküvő”-t! Ami kevésbé jó hír, hogy a weboldalon ez az egyetlen dolog, ami segít a google-nak tájékozódni!

www.all4baby.hu

Ennél az oldalnál is elmondhatjuk, hogy a szerkezete miatt szinte csak azok fognak az oldalra találni, akinek mi megadtuk a honlap címét! Rengeteg menüpontot tartalmaz az oldal, ami két részre van bontva, így jobb és bal oldalon is van menüsor. Ez a sok lehetőség az eligazodást nem segíti, hanem inkább bonyolítja. A termékek árszínvonalához sokkal részletesebb termékleírások szükségesek. Mivel itt nem az ár miatt fogják megvenni a terméket, el kell magyarázni a vásárlónak, hogy mi az amiben az all4baby termék más, jobb, mint a többi!
Összességében elmondható, hogy az oldalnak egy új arculatra és racionálisabb, a célnak megfelelő struktúrára van szüksége, hiszen a prémiumtermékekhez és a luxusmarketinghez ez jelenleg elengedhetetlen.

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk