5 tipp, hogyan készülj a nyárra

A nyár és a nyaralások minidig kritikus pont egy kisvállalkozás életében. Ahhoz, hogy a vállalkozásod életben maradjon és fejlődjön. Ehhez azonban arra van szükség, hogy előre gondolkodj és tervezz. Ha most elkezdesz előre dolgozni, akkor biztos vagyok benne, hogy a nyár, annak ellenére, hogy nyaralsz, kipihened az egész évet és élvezed az életedet, nem foga megfektetni a vállalkozásodat és tovább tudsz prosperálni, fejlődni.

keszulj-profin-a-nyarra

1. Tervezd meg az idődet!

Mindezek előtt az idődet kell megtervezni. Végy egy olyan naptárt, amiben minimum egy hónapot tudsz átlátni oldalon! Írd be a halaszthatatlan és kiszervezhetetlen céges teendőidet, mint például a vásárokat! Majd a fennmaradó hetekre tervezd be a privát programjaidat, a nyaralásokat!

Ha ezekkel meg vagy, akkor azt is írd be, hogy mely heteken fogsz teljes gőzerővel dolgozni. Ha kicsi gyerekeid vannak, akkor érdemes olyan napokat választani, amikor mindegyik egyszerre van táborban vagy éppen a nagyszülőknél. Ilyenkor semmi más programot ne rakj be, hanem dolgozz annyit, amennyit csak bírsz!

2. Blogolás és online marketing

A nyári időszakra ne álljon le a weboldalad, blogod és természetesen a marketing kampányaid sem.

Készíts előre szerkesztői naptárat. Gondold át és tervezd meg a blogbejegyzéseidet. Gyűjts hozzá anyagit, készítsd el a grafikákat és írd meg hozzá a bejegyzéseket, majd időzítsd be őket! Erre egy tökéletes eszköz a CoSchedule, aminek a segítségével a közösségi média posztjaidat is tudod előre időzíteni, akár új, akár régebbi blogbejegyzésekről legyen szó. Én ezt az eszközt több, mint két éve használom és nagyon hatékonyan tudok vele dolgozni! Így a nyaralásod alatt is új tartalommal tudsz szolgálni az olvasóidnak, nem csökken a látogatottságod és kizárólag a blog vagy közösségi média kommentekre kell figyelned és válaszolnod, amit egy okos telefon és wifi segítségével a világon bárhonnan meg tudsz oldani!

Ugyanez igaz a marketing kampányaidra is. Találd ki őket előre, írd meg a szövegeket, készítsd el a kuponkódokat és a grafikákat, valamint időzítsd azokat. Így az oldalad nem csak remekül fog működni és gondtalanul fogsz nyaralni, hanem bevételt is termel, amíg te pihensz. Én ezt szeretem a legjobban az online vállalkozásban!

3. Raktárkészlet

Ha termékforgalmazással vagy gyártással foglalkozol, akkor a tavalyi adatok alapján rended be vagy gyártsd le a tavaly nyári forgalom 120%-t! Így nem érhet meglepetés, és a rendelésekkel sem kell a vakációban foglalkoznod! Ha megmarad a készlet egy része, akkor egy őszi akció keretében vagy a karácsonyi szezonban el tudod adni!

Erre az időszakra ne tervezz új kollekció megjelenést, hiszen az lényegesen több személyes jelenlétet igényel!

4. Egyedi megrendelés

A vakációd időszakára ne vállalj egyedi megrendeléseket! Erről jó előre tájékoztasd a vásárlóidat. Ha szeretnének egy nyári alkalomra rendelni valamit, akkor azt még meddig tehetik meg!  Ez már önmagában egy remek ok, hogy hírlevelet küldj nekik!

5. Kérj segítséget!

Ha a fentiek nem elégségesek a vállalkozás működtetéséhez, akkor keress segítséget. Nagyon sok diák keres nyárra munkát, őket heti két-három alkalommal néhány órás munkára remekül tudod alkalmazni és nem fognak megsértődni, ha szeptemberben „elfogy” számukra a munka. A feladatot pontosan határozd meg és írd is le, így mindenki számára világos és nem adhat vitára okot!

Azonban, ha nincsen alkalmazottad és nyári munkára sem szeretnél, akkor két lehetőséged marad. Egyik, hogy bezárod a vakáció idejére a boltodat, vagy világosan jelzed, hogy a bolt bár működik, azonban a szállítás csúszik. Ennek a pontos idejét is tedd közzé, ami nem feltétlen az első munkanapod kell, hogy legyen, mert nem biztos, hogy aznap minden rendeléssel végezni tudsz!

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

2 válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk