A hatékonyságom titka

Mi, nők rengeteg kalapot viselünk és rengeteg helyen helyt állunk. Számos állásunk van: vezetjük a háztartást, neveljük a gyerekeket és összetartjuk a családot mindemellett még dolgozunk is. Ez alapértelmezésben három főállás. Ebből igazából egyben lehet felmondani, a többi kötelesség is az élvezet és a sok mosoly és hála mellett. Ez az egy azonban az, amit mi vállalkozó nők hihetetlenül szeretünk: a munkánk.

hatekonysagom-titka

A fentiekből is teljesen egyértelmű, hogy a legfontosabb dolog összehangolni ezeket a feladatokat, hogy ne egymást gátolják és nehezítsék, hanem sokkal inkább kiegészítsék és egymásba simuljanak. Ennek az egyensúlynak a megtalálásához

Nekem már jó ideje van erre egy kiválóan működő saját módszerem. Sok-sok évembe került ezt kialakítani, azonban ma már szinte sohasem dolgozok hétvégén és késő esti, éjszakai munkára is egy hónapban talán egyszer ha sor kerül. Így minden éjjel ki tudom magam aludni. Fáradtan ugyanis nem lehet hatékonyan dolgozni! A rendszerem megannyi fontos részből áll, amiből most egyet szeretnék megosztani!

Minden vasárnap szánok rá időt, hogy megtervezzem a következő hetemet. Ilyenkor leülök a tervezőnaptáram elé, előveszem a google naptáramat és fejben végigpörgetem a hetet az alábbiak szerint.

  1. Rögzítem a rendszeres heti programjaimat.
  2. Átmásolom a google naptáramból a tervezőnaptáramba az éppen aktuális, egyszeri programjaimat.
  3. Ezek után átgondolom, hogy a család többi tagjának milyen elfoglaltságai lesznek, amelyekhez a segítségem vagy a jelenlétem szükséges! Ezeket is rögzítem!
  4. Miután világosan látom, hogy mikor vannak programjaim, megtervezem a munkaidőmet. Azokba a blokkokba, ahol dolgozni fogok, kipipálható mini listákat készítek, az adott idő alatt elvégzendő feladatokról!
  5. Azokat a feladatokat, amelyeket időkorlát miatt nem tudok a következő héten elvégezni, a lap szélén található listán rögzítem, hogy ne merüljenek feledésbe, és későbbi időpontban foglalkozzak velük.
  6. Dekorálom a naptáramat. Tudom, hogy ez egy IDŐluxus, azonban számomra ez a jutalom, hogy elkészítettem egy jól szervezett hét termét fejben és papíron.

A tervezés kulcsa, hogy nem csak a programjaimat, hanem a feladataimat is megtervezem! Ezek után, amikor a dolgozok, akkor az első dolog, hogy kiteszem magam mellé a naptárt és annak mentén haladok. Ha egy feladat kimarad, akár időhiány, akár más sürgősebb feladat miatt, azonnal újraütemezem,nehogy feledésbe merüljön! Ezt az apró részleten több, mint egy éve vezettem be a saját időgazdálkodási rendszerembe és őszíntán állítom, hogy azóta nem csak összeszedettem, hanem kipihentebb is vagyok!

Mi a Te időbeosztásodban most a legnagyobb kihívás?

Mi az, amiről szíves olvasnál?

Mik a legfőbb kérdéseid?

borodykriszti

Annak ellenére, hogy én éreztem, hogy valami nem stimmel, de nem tudtam, hol akadtam el, meg sem tudtam magamban megfogalmazni. Zsuzsi a Lépj Tovább! Kurzusban erre rögtön ráérzett és mondta a megoldásait! Pont erre volt szükségem!

Borody KrisztinaSilk&More

Comments

  1. Szia Zsuzsi! Szerencsésen én itthonról irányítom a vállalkozást. Nekem az okoz gondot, hogy “munkaidőben” azt veszem észre, hogy mosogatok, mosok, vasalok, mert ahogy járkálok a házban, szembe jönnek ezek a gócpontok, lelkiismeretfurdalást érzek és inkább megcsinálom. Így persze közel sem fordítok annyi időt a munkára mint szeretném. Nagyon nehéz ezt megértetni másokkal is, hisz én itthon vagyok, ugye van időm megcsinálni… Azért egy-két trükköt bevetettem már, amit nálad olvastam, pl. reggel kisminkelem magam (mintha munkába mennék), felveszek egy hétköznapibb pulcsit és abban dolgozom. De sajnos még van mit javítani a dolgon, néha nagyon ki tudok borulni ettől a helyzettől.

  2. Szia Zsuzsi!
    Én egy építőipari vállalkozást vezetek a párommal. Nem szabadidőm nincs, gyakorlatilag non-stop dolgozom. A házimunkára tanulásra gyakorlatilag “lopni “kell az időt . Ha arra gondolok hogy sportolnék, mert kell és szeretnék, akkir csak a kezem tárom szét.

Speak Your Mind

*