A legnagyobb Instagram hibák!

Ugye Te is arra vágysz, hogy egyszer 10.000 követő feletti Insta profilod legyen?

Hidd el, én is azért dolgozok nap, mint nap, hogy a vágyott 10.000 követős álomhatárt átlépjem.  Készítem a posztokat, dolgozok az Insta történeteimen és örülök minden egyes új feliratkozónak. Azonban én is látom, hogy vannak, akiknek az sokkal gyorsabban megy. Persze ilyenkor mindig megnézem a nagy profilokat, hiszen azokból is sokat lehet tanulni. Keresem, mi az, amit jól csinálnak, amit én is meg tudok valósítani. Vannak kiváló magyar Instagramerek és vannak akik…

…hogy is kezdjek bele…

… nem egészen tisztességes módszerekkel játszanak. Tudom, hogy nem leszek népszerű ezzel a blogbejegyzéssel, mert nagyon sok nagy IG-erről lehull a lepel, de most felfedem számos nagy profil titkát!

Követők vásárlása

Az egyik ilyen módszer az a követő vásárlás. Ez nem összetévesztendő a hirdetésekkel, ugyanis a fizetett hirdetés teljesen legális és jól működő módszer, amivel követőket is tudsz szerezni. Itt azonban másról van szó. Követővásárlásnak azt nevezzük, amikor a mikor a profil tulajdonosa, akár néhány dollár fejében követőket vásárol. Ezzel a módszerrel rengeteg követőt lehet szerezni, azonban azokat a követőket, ha egyáltalán ők valós emberek és nem pedig kamu profilok, egyáltalán nem érdekli az Instagramer terméke illetve szolgáltatása. Ezért ők később nem like-olnak, hozzá sem szólnak a posztokhoz, vásárolni pedig egészen biztosan nem fognak.

Bukni viszont tudsz vele! Egy iparművész lány megpróbált követőket vásárolni, méghozzá úgy, hogy megadta az Insta hozzáférését a megbízott cégnek. Ezt mesélte Nekem:

Elfelejtettem megváltoztatni a jelszavam, miután szerződést bontottam a céggel. És azt vettem észre, hogy hiába posztolom a képeimet, szinte alig volt új oldal lájkolom. Három hónap múlva kaptam egy emailt a cégtől, hogy nem gondoltam-e meg magam, és venném-e újra igénybe a szolgáltatást. Akkor elkezdtem gyanakodni, minden jelszót megváltoztattam, és pár napon belül 100 oldalkedvelést kaptam. Innen gondolom, hogy blokkolhatták a fotóim láthatóságát. Egyébként időnként azóta is kapok hasonló megkereséseket…

A történet magáért beszél!

Bekövet-kikövet módszer

Itt egy vallomással is tartozom az Insta profilom építésének elején én is beleestem ebbe a hibába, de tanutam belőle, és már régen nem használom ezt a módszert!

A bekövet-kikövet módszer arra épít, hogy a profil tulajdonosa elkezd számos más, hasonló érdeklődésű profilt követni. Majd amikor azok visszakövetik, akkor azonnal vagy idővel kiköveti az illetőt, majd újabbakat követ be. Itt nem arról van szó, hogy elkezdesz valakit követni és egy idővel nem érdekel már a tartalom amit megoszt és kiköveted, hanem a tudatos követésért-követést magatartás. Erre egy „insta iparág” is épült és van, aki ezt a hashtaggel is jelzi: #follow4follow

Ez egy fokkal jobb, mint a vásárlós módszer, azonban itt is igaz, hogy bár ők többségében valós profilok, nem biztos (értsd: szinte biztos, hogy nem) érdekli Őket a Te terméked illetve szolgáltatásod. Ezért ők később sokkal kisebb eséllyel like-olnak,  szólnak hozzá a posztokhoz vagy éppen vásárolnak.

Ez a módszer is kizárólag arra jó, hogy nagy követőtáborral rendelkezz, de profitot nem fogsz tudni termelni általa!

Honnan tudjam, hogy ki játszik tisztességes módszerekkel?

Ha egy új számodra szimpatikus profilt látsz vagy éppen egy insta véleményvezérrel szeretnél együtt dolgozni, akkor ellenőrizd le a profilját!

Ne csak az érdekeljen, hogy hány követője van, hanem arra is légy kíváncsi, hogy valóban a posztjainak és a Te élcsoportodnak megfelelő-e a követőtábora. Ugyanis, ha azokat más célcsoportból vásárolta, akkor hiába jelensz meg nála, eredménye nem sok lesz.

Aranyszabály: követő – like  arány

Az első és legfontosabb dolog, amit meg kell nézned, az a követők és a likeok aránya. Ha a véleményvezér követőinek átlagosan minimum 2-5%-a like-olja a képeit, akkor az egy jó jel, hogy legálisan szerezte őket és a követőit valóban érdekli a téma.  Itt lehetőleg ne az utolsó bejegyzést nézd, hiszen az lehet, hogy 20 perce került ki és még nem volt ideje teljesíteni. Legalább 8-10 poszt adatait nézd meg és elsősorban azok közül válogass, ami a fő témájához kapcsolódik!

Betekintés az analitikába

Ha eddig azt hitted, hogy a felhasználók kizárólag a saját analitikájukba tekinthetnek be, akkor tévedtél. Ugyanis meg tudod nézni más felhasználók insta analitikáját is. Ez sokat segít abban, hogy eldöntsd kivel szeretnél dolgozni és kivel nem, valamint abban is, hogy kit érdemes követned, kire érdemes odafigyelned, hiszen Ő valamit nagyon jól csinál.

Az analitikai betekintő eszköz nem más, mint a SocialBlade, ahol többek között más felhasználók Insta adatait tudod megtekinteni illetve követni. (Friss: 2018. április 5.-étől az Instagram nem biztosít hozzáférést a felhasználóinak adataihoz, így jelenleg a szolgáltatás nem elérhető!)

Ezzel az eszközzel könnyen meg tudod állapítani, hogy ki vásárol követőket és ki használja a bekövet-kikövet módszert. Írd be a keresőbe a profil pontos nevét, állítsd be, hogy az Insta profilját értékeljet és néhány másodperc múlva mindenre fény derül.

Ennyit arról, hogy hogyan ne Instagramoz!

Sokkal hatékonyabb egy tudatosan felépített valós követőtáborral rendelkező Insta profilt építeni, még akkor is ha lassabb. Így biztos lehetsz benne, hogy valóban azok követnek, akiket érdekel a terméked és akikből megfelelő tartalommal könnyen vásárlókat tudsz szerezni.

Kíváncsi, hogyan és milyen módszerekkel tudsz sikeresen boldogulni és eredményeket elérni az Instán, akkor olvass tovább!

 

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk