Akiknek mindenre van ideje – 1. rész

Néhány évvel ezelőtt egy női és férfi szerepekről szóló konferencián, Dávid Bea, szociológus az alábbi mondatot mondta: Egy férfinak egy nagy karrierje van, egy nőnek megannyi kicsi: család, háztatás, gyerek, munkahely.

Ez a mondat azóta is számtalanszor eszembe jutott, hiszen olyan frappánsan fogalmazta meg a két nem közötti különbséget. Egy nő élete pontosan ilyen, ezernyi kis feladat, amik közt rendet kell tenni. Különösen így van ez a vállalkozó nők életében, akiknek senki nem osztja be az az idejét és ez nagy könnyebbség. Az éremnek azonban két oldala van. Mivel más nem osztja be az időd, ezért ezt magadnak kell megtenni és ez nem mindig könnyű. A munkád eredményessége és sikere többek közt ezen is múlik! Az időbeosztásnak, időgazdálkodásnak megannyi módszere van, van, aki listákat írogat, van aki a naptárjába jegyez fel mindent és van aki a korral haladva a telefonját használja erre a célra. Ezért rendszeresen közreadunk különböző időbeosztással kapcsolatos tippeket praktikákat és interjúkat.

Elsőként egyik saját módszeremről szeretnék Neked mesélni. Régebben listákat vezettem, hogy miket kell egy adott nap elvégeznem. Azonban ezek a listák olyan hosszúak voltak, hogy aligha lehetett velük végezni. Így másnap reggel megint egy csomó időm ment el az új lista írásával. A legnagyobb problémát az jelentette, hogy egy nő életében ezerszer át kell szervezni a napot, mert kiderül, hogy a gázszerelő mégis máskor jön és a különóra is elmarad, de a nagymamához meg mindenképpen be kell ugrani. Ilyen kis momentumok természetesen felborítják az egész napot és oda a tervezés, oda a lista.

Múltkoriban egy előadást hallottam az üzleti tervezésről, ahol a parafa nagykereskedő előadó a váratlan helyzeteket a GPS-hez hasonlította és az azonnali újratervezésre biztatott mindenkit. Ezek után fedeztem fel a számomra legideálisabb megoldást a parafa táblát.

A módszer lényege, hogy a heti feladataimat egyesével 4×10 centiméteres papír darabokra írom fel, melyek akár a legapróbb dolgok is lehetnek, mint egy fontos telefonhívás Ezeket elosztom a hét különböző napjaira és ennek megfelelően egy 60×40 centiméteres parafa táblára 5 oszlopba tűzöm őket. A tábla az asztalom közelében jól látható helyen van, így egész nap figyelmeztet a teendőimre. Mindig az aznapi feladatokkal foglalkozom és a kimaradt feladatokat pedig másik napra tűzöm át, így a módosítás sem vesz igénybe néhány másodpercnél többet.

Ezt a módszert nagyon ajánlom olyan embereknek, akik fix helyen dolgoznak, de gyakran módosul a programjuk, amikor azonnal reagálni kell a váratlan helyzetekre.

Ha van Neked is van már bevált, időbeosztást segítő módszered vagy hasznos történeted, oszd meg velünk az info@makgubo.hu mail címen.

tano-moni

A Lépj Tovább! kurzuson rengeteget tanultam, talán nem is hiszed, de az összeszedettséged, a precízséged teljesen átjön és bár eddig is követtem a tevékenységedet, de így belelátva még inkább úgy gondolom, hogy nagyon jó döntés volt elköteleződni erre az évre. Végre olyan embertől tanulhatok, aki tisztán látja, hogy miken megyek keresztül, és melyik vállalkozási szakaszban mi a teendő, mert, hogy ő is átment ezeken.

Tanó Móni

Comments

  1. Zsuzsi, nagyon köszönöm az ötletet. Én eddig listás voltam, de ezt mindenképpen kipróbálom jövő héten.

  2. Ez milyen jó ötlet, köszi! :)

  3. Hasznos cikk, Zsuzsi. Köszi!
    Egy ideje az AnyDo appot használom ugyan erre. Egy mozdulat áttolni, átszervezni, és kíméletlenül figyelmeztet a teendőimre, mindig velem van.

  4. Én mostanság a feladataimat a tervezőnaptáramba rendezem, de vannak nagyobb volumenű dolgok, amit jobb így egyben látni! Az AnyDo-t feltétlen megnézem!

Speak Your Mind

*