Hogyan ne legyen a legnagyobb időrablód a közösségi média

A közösségi média jó és hasznos a vállalkozásod szempontjából, azonban mégis rengeteg idődet veszi el, a hasznos munkától! A hiba nem a közösségi médiában van, hanem bennünk emberekben van. Ugyanis a közösségi média szórakozásra, kikapcsolódásra készült. Ezt teljesen tudott dolog és nincs is vele gond!

szorakozol-szorakoztatsz

Szórakozol vagy szórakoztatsz?

Azonban vállalkozóként egyáltalán nem mindegy, hogy melyik térfélen játszol. Te szórakozol és elütöd az idődet a közösségi médiában vagy tartalmakat adsz és szórakoztatsz? Míg az elsővel az idődet pazarlod, az utóbbival pénzt kereshetsz. Azonban, hogy melyiket csinálod az csak rajtad múlik!

Ugye, veled is előfordult, hogy bekapcsoltad a böngésződet és csak néhány percre benéztél a FB-ra, majd az instagramra, majd….

… egy óra múlva azt vetted észre, hogy megint nem haladtál a munkáddal.

Nincs ez így jól!

Ebben a blogbejegyzésben megmutatom Neked, hogyan tudsz tudatosan jelen lenni a közösségi média csatornáidon, úgy hogy az ne elveszett idő legyen!

Tervezd!

Egy vállalkozás életében a közösségi média megjelenéseket is tervezni és szervezni kell, egyébként önmagad közönsége leszel. Az idődet azon az oldalon fogod céltalanul eltölteni, ahol Te feladatod nem más, mint szolgáltatni a tartalmat és nem végtelenül fogyasztani azt. Hiszen azzal ha folyamatosan csak fogyasztod, csak az időd megy el. Ugye, Te sem szeretnél így járni?

Tartalmak készítése és megosztása

Az első és legfontosabb dolog, hogy legyen tartalmad, amit meg tudsz osztani! Írj blogbejegyzéseket, készíts YouTube videókat és ezeket oszd meg. Minnél többet, annál jobb, azonban arra figyelj, hogy a mennyiség ne a minőség rovására menjen! Csak olyan tartalmakat tegyél közzé, ami a vállalkozásodat előre viszi. Egy gyorsan összecsapott igénytelen anyagnál nincs rosszabb, hiszen sokan csak kiábrándulnak belőled és többé nem követnek. Légy igényes önmagaddal szemben!

A kész tartalmaidat a Facebookon és a Pinteresten tudod megosztani, míg az Instagramon a márkádról és a termékeidről mesélj a többi közösségi médiával párhuzamosan történeteket! A folyamatos tartalomszolgáltatás nagyon fontos, azonban lejjebb leírom, hogyan csináld, szervezd úgy, hogy ez ne követeljen tőled folyamatos rendelkezésre állást. Ha mindig be van kapcsolva a Facebookod és minden alkalommal, mikor megpittyen átváltasz és foglalkozol vele, akkor sosem lesz egy olyan napod, amikor igazán hatékonyan tudnál haladni az igazán fontos és sürgős feladataiddal!

Jelen lenni!

Nem elég a közösségi média felületeken folyton-folyvást posztolni és aztán menni tovább. Ugyanis a közösségi média célja online követőtábort és közösséget és lojális vásárló közönséget építeni. Ezt nem lehet egyoldalú kommunikációval elérni, hanem Neked is jelen kell lenned. Ha kérdeznek válaszolni kell, sőt mi több beszélgetést kezdeményezni! A médiád fogyasztóinak úgy kell érezni, hogy Te állandóan ott vagy, azonban ügyes szervezéssel mégsem kell állandóan jelen lenned és szinte ezért böngészni a Facebook oldalad, hogy hátha pont most jön egy komment, amire azonnal válaszolni kell!

Figyelj, mutatom, hogyan csináld!

Legyen stratégiád!

A vállalkozások többsége az első területen, a tartalom gyártáson és azok megosztásán sokat dolgozik. Akik ezt tudatosan végzik, azon cégek többsége a jelenléttel és a közösségépítéssel is jól áll! Azonban a tudatos tervezésre, a stratégiára már kevesen figyelnek oda. Kisvállalkozásként a közösségi média stratégia két fő részből áll, az egyik a marketing stratégia, a másik, amiről itt részletesen írok, az idő tervezési és szervezési stratégia. Ugyanis, ha ezt rosszul csinálod, akkor az több pénzt visz el a cégedtől, mint amennyit hoz!

A közösségi médiádra előre különíts el időt! Tervezd meg, hogy mikor és mennyit fogsz foglalkozni a marketinged ezen részével. Hidd el, nem létkérdés, hogy naponta megfigyeld a konkurenciád posztjait. Bőven elég, ha erre a tevékenységre havi vagy negyedéves szinten szakítasz időt. Hidd el, semmiről nem fogsz lemaradni!

A saját közösségi médiádat egy héten egyszer tervezd meg és írd meg a posztjaidat, majd időzítsd őket! Heti 1-2 óra erre a tevékenységre már bőven elég egy kisvállalkozás esetében.

Ezek után napi szinten már bőven elég a jelenlétre figyelni. Ha napi 3-szor néhány perc alatt végigpörgeted a közösségi oldalaidat, visszajelzel a kedves bejegyzésekre, válaszolsz a kérdésekre, az pontosan elég lesz. Ezt elsősorban holt időkben tedd! Várakoznod kell valahol, szárad valami a gyártóasztalodon és van szabad 5 perced? Ezek a legjobb alkalmak, amivel nem vesztesz további értékes időket! Egyre azonban nagyon figyelj, ilyenkor ne fogyassz, csak reagálj! Tudatosan válaszd szét a kettőt!

Ha ezeket a szabályokat betartod, garantálom Neked, hogy sokkal több időd fog alkotásra és a vállalkozásod vezetésére maradni!

A közösségi médiában ne szórakozz, dolgozz!

Írd meg a hozzászólásokban, hogy Neked mi viszi el feleslegesen a legtöbb idődet a vállalkozásodban? Mely területekről írjak, hogy az valóban segítse a munkádat?

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

3 válasz

  1. Köszönöm az értékes ötleteket, a sok itt-ott elvégzett képzés után is tudnak újat mondani már az ingyesen elérhető bejegyzéseid is. Azon viszont megakadt a szemem, hogy ajánlod az előre időzített bejegyzéseket. Én úgy tudom és úgy tapasztaltam, hogy az időzített bejegyzéseket nem szereti annyira a közösségi média, vagyis kevesebb követőnek jeleníti meg, mint a real time-ban kitett postokat. Kíváncsi vagyok, mit gondolsz erről, és érdemes-e figyelnem az órát (beállítani riasztást) a postoláshoz, hogy real time-ban mehessen ki, vagy nem. 🙂

  2. Kedves Anikó!
    Köszönöm a válaszod és nagyon örülök, hogy sok hasznos dolgot találsz az írásaimban. Én nem csak tanultam, hanem meg is valósítottam ezeket az ötleteket a panyizsuzsi márkámon és tényleg csak azokról írok, melyek valóban működnek. Nagyon hálás vagyok a visszajelzéseitekért, azonban jó ha tudjátok, konstruktív kritikának és számotokra izgalmas témaötleteknek is örülök! 😉
    A Facebookon és nem tapasztaltam azt amit írsz. Az viszont egészen biztos, hogy amíg kisebb követőtáborod van, addig százalékosan több követőnek mutatja meg a posztjaidat (beetetés) majd mikor nő a rajongói kör ebből visszavesz, hogy hirdess. Én azt javaslom, hogy hirdessetek, akár néhány 100 v. 1.000 Ft értékben!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk