1. Hasznos Hétfő: honlap-elemzés

Legnagyobb örömünkre a vártnál is többen jelentkeztek az első Hasznos Hétfő-felhívásra. Ezúton köszönjük nektek, hogy ennyien megtiszteltetek a bizalmatokkal! A beérkezett website-címek közül ezen a héten az alábbi két honlapot elemezzük röviden:

www.tyukanyo.hu

Ez a honlap egy olyan – kismamáknak, gyakorló anyukának és kisgyermekeiknek szóló – weboldal, ami számos praktikus ötletet és jól bevált, gyakorlati tanácsot szeretne nyújtani a babázós mindennapokhoz. Az első és legszembetűnőbb dolog a honlapon a  MENÜ: az első pillanatban ugyan a fejlécben található kép szavaira klikkelgettünk, de aztán hamar rájöttünk, hogy az minden esetben a főoldalra irányít. Lejjebb görgetve, bal oldalt megtaláltuk aztán a valódi menüt is! Nagyon szimpatikus megoldás, hogy a honlap összes főbb eleme (webshop, hírlevél, cikkek) egyetlen kattintással elérhetők a főoldalról.

Ezt követően a láblécben elhelyezett menüpontokat is górcső alá vettük: az ún. Adatvédelmi Nyilatkozat sajnos nem felel meg a jogi előírásoknak, itt ugyanis nagyon pontosan és részletesen meg kellene határozni az adatkezelés módját és célját. Ebben érdemes lenne ügyvéd segítségét kérni. Ezzel szemben nagyon szimpatikusnak találtuk az Impresszumot, ahol pontos képet kaphatunk arról, hogy kik is készítették/készítik ezt az oldalt! Az internet személytelen világában nagyon fontos, hogy az arcunkat és/vagy nevünket adjuk egy oldalhoz, hiszen ez növeli az oldal hitelességét!

Az oldal további gyenge pontja a design: bár a tyúkanyó figura helyes, az oldal mégsem mutat esztétikus, kifinomult összképet. S bár elemeiben úgymond „rendben van”, sajnos nem áll össze egy teljes, átgondolt egésszé.

Gyors elemzésünk alapján az alapvető kérdésünk a honlap tulajdonosaihoz: Mi az oldal célja? (hobby, pénzkereset, közösségépítés, stb.)

www.vadjutka.hu

Wild Judit üveg- és textilékszer készítő weboldalával kapcsolatban szintén alapvető kérdés, hogy mi az oldal célja.  E kérdés pedig azért merült fel bennünk, mert bár a különböző tevékenységi körök (ékszerek, fotózás, szociológia, újságírás) jól elkülönítetten vannak bemutatva a honlapon, túlzottan sokféle „témakör” található a menüben.

Roppant zavarónak tartjuk továbbá az angol és a magyar nyelv folyamatos keveredését az oldalon; ez a probléma legerősebben a webshopban érhető tetten, ahol a magyar oldalról egyetlen kattintással egy angol nyelvű webáruházban landol a gyanútlan érdeklődő. Magyar nyelvű honlap-látogatóként ez nemcsak zavaró, de úgymond  ijesztő is lehet – különösen, hogy ezen az idegen felületen még az árak is dollárban vannak megadva! Ebből adódóan nem egyértelmű sajnos az sem, hogy a Vadjutka-ékszereket hol és mennyiért lehetne megvenni például Magyarországon, forintért.

A személyes bemutatkozás – érthetetlen módon – kompletten hiányzik a honlapról: szinte semmi sem olvasható Wild Juditról az oldalon.

Hatalmas szakmai dícséret illeti meg azonban a website-ot a harsogó külső reklámoktól mentes, letisztult és áttekinhető design-ért. Az oldalon található fotók igényesek – sőt egyszerűen gyönyörűek! S végül egy úgymond láthatatlan, de annál fontosabb pozitívum: az oldal egy úgynevezett nyílt forráskódú rendszerben készült, ami azt jelenti, hogy a Gooogle kereső által könnyen megtalálható és értelmezhető. Ez pedig alapvető szükséglet akkor, amikor minél több látogatót/potenciális vásárlót akarunk a keresőkből az oldalunkra csábítani!

Figyelem!!!

A nagy érdeklődére való tekintettel a  jövő héten is honlapokat fogunk elemezni. Amennyiben szeretnéd, hogy a Te honlapoddal foglalkozzunk, akkor kattints és jelentkezz a

honlap elemzés

ingyenes szolgáltatásunkra!

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

8 válasz

  1. Kedves Panyi Zsuzsi!

    Köszönjük szépen az elemzést.
    Honlapunk tulajdonképpen 3 honlap szoros együttműködése.
    Mint ahogy írtad is, a http://www.tyukanyo.hu weboldal célja „számos praktikus ötletet és jól bevált, gyakorlati tanácsot szeretne nyújtani a babázós mindennapokhoz. ”
    Pont ez a célunk a fő lappal, semmivel se több és kevesebb, minél több ingyen hozzáférhető anyagot biztosítani, amiért még az e-mail címével se kell fizetnie. Nem akarunk üzletet ezekből az információkból és mi, a szerkesztők, nem is tartjuk etikusnak, hogy az ilyen információkból üzletet csináljunk.
    Természetesen a http://webshop.tyukanyo.hu célja teljesen más, itt eladni szeretnék olyan termékeket, amiket jónak tartunk, de nem ez az oldal fő profilja.
    A http://forum.tyukanyo.hu nem titkolt célja a közösségépítés, hogy a weblap-látogatóink könnyebben tudjanak egymással és velünk kapcsolatot teremteni.

    Mint ebből is látszik, honlapunk leginkább hobbi, és nem üzleti célú.

    Adatvédelmi nyilatkozatra tudsz ajánlani egy linket, hogy pontosan minek kéne benne lennie?

  2. Kedves Panyi Zsuzsi!

    Köszönjük szépen az elemzést.
    Honlapunk tulajdonképpen 3 honlap szoros együttműködése.
    Mint ahogy írtad is, a http://www.tyukanyo.hu weboldal célja „számos praktikus ötletet és jól bevált, gyakorlati tanácsot szeretne nyújtani a babázós mindennapokhoz. ”
    Pont ez a célunk a fő lappal, semmivel se több és kevesebb, minél több ingyen hozzáférhető anyagot biztosítani, amiért még az e-mail címével se kell fizetnie. Nem akarunk üzletet ezekből az információkból és mi, a szerkesztők, nem is tartjuk etikusnak, hogy az ilyen információkból üzletet csináljunk.
    Természetesen a webshop.tyukanyo.hu célja teljesen más, itt eladni szeretnék olyan termékeket, amiket jónak tartunk, de nem ez az oldal fő profilja.
    A forum.tyukanyo.hu nem titkolt célja a közösségépítés, hogy a weblap-látogatóink könnyebben tudjanak egymással és velünk kapcsolatot teremteni.

    Mint ebből is látszik, honlapunk leginkább hobbi, és nem üzleti célú.

    Adatvédelmi nyilatkozatra tudsz ajánlani egy linket, hogy pontosan minek kéne benne lennie?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk