10 alapvető hiba, amit a kezdő bloggerek elkövetnek

A legtöbben blogolással kezdik az online „életüket”. Mint ilyen rengeteg féle blogot különböztetünk meg: ego-blog, szakértői blog, gasztroblog és a sort folytathatnám. Mindegyiket lehet profi és amatőr módon csinálni. Itt a mákgubón arról beszélünk, hogy ha a blogodat a vállalkozásod népszerűsítéséhez szeretnéd felhasználni,akkor hogyan blogolj! Ezért összegyűjtöttem a 10 leggyakoribb hibát, amit a kezdő bloggerek elkövetnek. Most készíts egy papírlapot magad mellé, menj végig a listán és írd fel azokat a dolgokat, amin változtatnod kell.hidd el, ha most változtatsz, év végére már a bevételeidben is meg fog mutatkozni az erőfeszítésed!

.1 nem következetesek a blog céljait illetően

Egy  blogot, akár csak egy vállalkozást tudatosan kell építgetni. Ezért ha megvan a blog célja, akkor tarsd magad hozzá szigorúan. Ha minőségi szolgáltatást szeretnél nyújtani, akkor az általad tervezett termékekről szóló blogba nem férnek bele a magánéleti, gyereknevelési aspektusai az életednek. Válaszd szét a cégedet és az életed!

.2 nem veszik meg a domain nevet

Ez egy nagyon fontos technikai kérdés. Ha Te ma elkezdesz blogolni Lila Lola néven valamelyik tartalomszolgáltató keretei közt az egy jó dolog. Azonban ha elkezd a blogod sikeres lenni és saját domaint szeretnél, akkor könnyen előfordulhat, hogy ez a domain már foglalt. Ilyenkor a jogos tulajdonosa sok pénzt kérhet, hogy megkapd a tulajdonjogot.

A másik szempont a profizmus. Mennyivel jobban néz ki egy névjegykártyán a www.lilalila.hu, mint a www.lilalola.blogszolgáltató.hu? Kezdő vállalkozóként fontos, hogy jó benyomást kelts a partnereidben és egy domain név ebben sokat segíthet! Ilyenkor elég csak a domain nevet megvásárolni (4000 Ft + ÁFA / 2 év) és átirányítani a blogra.

Ha az optimalizálási kérdéseket is figyelembe vesszük, akkor azonban mát nem csak domain névről, hanem az arra telepített blogmotorról beszélünk. Ebben az esetben domain nevet és tárhelyet is kell vásárolni (9900 Ft + ÁFA / év). Az itt működtetett blogokat a Google sokkal jobban szereti, mint a szolgáltatókét, így az optimalizálással is könnyebb dolgod lesz!

.3 nem figyelnek a blog megjelenésére

A blognak nem csak esztétikus nak kell lenni, hanem jól használhatónak is. A karakteres arculat mellett figyeleni kell, hogya felületeket a felhasználóbarát módon alakítsd ki- Nem előnyös a sötét vagy éppen tulságosan túlzsúfolt mintával rendelkező háttér! Ennek kiemelt jelentősége van iparművészek, kézművesek esetében, hiszen a blog arculata is egy alkotás.Természetesen nem kell mindenhez Neked érteni, ha nem megy kérj segítséget grafikus és programozó szakembertől!i maga

4. nem készítik el a rólam oldalt

Akik ott voltak a Mákossüti-partyn, jól tudják, hogy ez a vesszőparipám! Az internet anonim világában merd felvállalni magad. Tegyél ki egy jó minőségű képet és néhány mondatban foglald össze,hogy ki vagy és miért blogolsz. Ez hitelt ad a vállalkozásnak. Megbízhatónak fognak tartani és sokkal szívesebben fognak nálad online költeni!

.5 nem használják a blogbejegyzések linkjeit

Ha valahova linkeled az egyik bejegyzésedet, akkor fontos, hogy ne a blog főoldalát linkeld be. A látogatók nem fogják kikeresni, hogy melyik bejegyzésedben írtál a témáról,ami őket érdekli. Klikkelj az odaillő bejegyzés címére és az ehhez tartozó url-t linkkeld be!

.6 nem használják az rss és közösségi média ikonokat

Rengeteg, jobbnál jobb közösségi média ikont találni a weben, csak keress a „social media ikon” szókapcsolatra a google-ban és válaszd a képtalálatokat. Keresss olyan ikonokat, ami a blogd arculatához illeszkedik és illeszt be őket a saját közösségi média oldalaidra (rss, facebook, twitter, flickr, iwiw, stb.) irányítva. A kezdők egyik nagy problémája, hogy a közösségi média ikonok híján önmaguk vég nélkül posztolják ki a linkjeiket ezáltal túl sok önreklámot csinálva a közösségi médiában. Így az ismerőseik hamar letiltják őket a közösségi médiumok pedig hátrébb rangsorolják, ne adj’ Isten büntetik ezt a fajta önreklámot.

.7 hibás linkeket használnak

Ha már a likeknél tartunk. Ha kifelé vagy a blogodra mutató linkeket használsz, közzététel után ellenőrizd le azokat.Nincs annál rosszabb, ha egy ilyen kicsi hibából veszítesz el egy csomó látogatót vagy vásárlót!

.8 nem írnak rendszeresen bejegyzéseket

A legtöbb blog nem éli meg az egyéves születésnapját. Kívülről talán úgy tűnik blogolni könnyű. Azonban a minőségi blogolás folyamatos, kitartó munkát igényel. Nem mondom, hogy napi szinten vagy naponta többször is írj bejegyzéseket, de határozz meg egy számodra elfogadható rendszerességet és tartsd magad hozzá. Így a látogatóid is tudni fogják, hogy milyen gyakran nézzenek rá a blogodra!

.9 nem kommentelnek más blogokat, nem idézik őket

Ha be akarsz kerülni a blogszférába, akkor élj aktív életet, idézz más blogokat, tedd őket az oldalsávodba, a blogbarátok vagy kedvenc blogok közé és kommenteld a bejegyzéseiket! Nem kell minden nap 30-40 blogot meglátogatnod és elolvasnod, hiszen akkor a saját munkádra nem marad idő, de olykor olykor hagyj egy kommentet, hogy a másik blogger, bloggerina érezze, hogy az ő blogja fontos számodra!

.10 nem válaszolnak a kommentekre

Ha kérdeznek a blogon, válaszolj. Ez remek alkalom arra, hogy kapcsolatba tudj lépni a potenciális vásárlóval és a kérdésekből sokat lehet tanulni!

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

3 válasz

  1. Nagyon jó ez a cikk! Most ismerkedem a blogolás világával és az amiket ide leírtál megmozgatta a fantáziámat. Figyelni fogok,hogy ne kövessem el az itt leírtakat 😉

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk