Vásári értékesítés

Már szenteltem egy posztot a vásározásnak, ami elsősorban a vásározási és vásárválasztási szokásokról szólt. Ez a blog egy más szemszögből vizsgálja meg a kérdést. Most a vásározás, mint értékesítési csatorna előnyeiről és hátrányairól fogok írni.

Legtöbb iparművész és kézműves számára ez az értékesítési forma a legkézenfekvőbb. Ennek ellenére sok más szakma is alkalmazza. A legjellemzőbb karaktere, hogy időszakos, amit mind előnyként, mind hátrányként fel lehet sorolni. Időszakossága akkor különösen nagy előny ha nem áll rendelkezésedre korlátlan árukészlet és/vagy idő, hiszen ilyenkor mindig az árukészletednek és idődnek megfelelően válogatod meg a vásáraidat. Hátránya nem más mint a pénz időszakossága, azaz hogy pénz csak akkor származik belőle, ha van vásár.

Sokan gondolják, hogy a vásározás egy könnyű műfaj. hiszen az ember egy nap alatt keres megy egy nagyobb összeget. A világ azonban másképp néz ki az asztal másik oldaláról. Egy vásározó általában hajnalban kel, legalább a rendezvény előtt egy órával a helyszínen van, cipekedik és időben kipakol. (Felderíti a mellékhelységet és a legközelebbi büfét!). Egész nap mosolyog, az időjárás viszontagságai ellenére (40C vagy éppen eső, esetleg szélvihar) lesi a vásárlók kívánságait, s mikor mindenki távozott gyorsan összepakol. Tehát ez egy kemény nap, amit megelőz a gyártás intenzív időszaka. Vásározás után minimum egy nap regenerálódás szokott következni!

Mindezek mellet a vásározáshoz szükséges egyfajta nyílt, jól kommunikáló személyiség. Ha Te ilyen vagy, akkor nagyon jól fogsz teljesíteni vásárokon. Ez nem csak ez eladásaidban, fog meglátszani, hanem rengeteg kapcsolatot is tudsz építeni viszonteladókkal és partnerekkel.

előnyei:

  • nincs állandó rezsije
  • időszakos – nem szükséges állandó jelenlét és nagy árukészlet
  • sok tematikus vásár között lehet válogatni
  • ki tudod próbálni magad mielőtt nagyobb fejlesztésekbe kezdenél
  • személyes kontaktus és visszajelzés a vásárlótól

hátrányai:

  • időszakos – nem folyamatos bevétel
  • kemény munka – napi 12 óra
  • szabadtéri vásárokon az időjárás viszontagságainak ki van téve az ember és az áru is
  • előfordulna járulékos költségek (benzin, étkezés, szállás)

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk