Brand, azaz márkanév vagy-e a piacon?

Hallotad már ezt a szót? Tudod mit jelent? Ha a brand szót magyarra kell fordítani, akkor azt mondanám, hogy márka. Szokták még a folyamatot márkázás névvel is illetni, vagy a márka építés is egy magyarabb szókapcsolat. Brand a Coca-Cola, a Microsoft, T-com. Ha ezeket a cégneveket kimondod akkor megjelenik elötted egy olyan vizuális, érzelmi és kulturális összkép, ami egy komplex képet ad az egész szervezetről. A brand mindaz az érzés, ai az embereknek eszébe jut a terméked láttán. Alap elemei a jó márkanév és a logó. E kettő elengedhetetlen!

Ha sikeres céget építesz, akkor kell, hogy legyen egy tudatosan használt márkaneved! Neked van?

Mire kell a márkanév:

  • tisztázza, mivel foglalkozik a cég
  • megkülönböztet a versenytársaktól
  • szakértelmet jelent

Hogyan kezd neki:

  • határozd meg, hogy mi különbözet meg a konkurenciától
  • kérdezd meg a vásárlóidat, hogy mit gondlnak rólad
  • e kettőt realizáld: logó és jelmondat
  • legyen a márka minden marketing eszközöd alapja

Hamarosan írunk a márkanév kiválasztásáról és a logóról is. Érdekel? Akkor iratkozz fel a hírlevelünkre itt a jobb felső sarokban!

A brand ismertsége minde vállalkozásban egy mérfőldkő. Te mikor jutsz el ide?

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

18 válasz

  1. No igen, ez egy érdekes téma, és azok közé tartozik, amiken a legtöbbet gondolkozunk. Van elképzelésünk ezekről (bár sok elképzelés még megvalósításra vár), arra viszont kiváncsi lennék, hogy Ti mit gondoltok, mit sikerült eddig elérnünk.

    Ha van 5 percetek, tökre örülnénk Nagy Csünnyel együtt, ha leírnátok ide, hogy honlapunkat (http://ekszer.chuny.hu illetve blogunkat http://ekszer.chuny.hu/ekszer-blog) megnézve mit gondoltok a Chüny Ékszerekről? Mi különböztet meg minket másoktól, milyennek gondoljátok ékszereinket? A logo tetszik Nektek?

    Bárkinek szívesen viszonozzuk – jelezzétek akár nálunk, akár itt commentben, majd visszalátogatok ide a következő napokban néha. És akkor Zsuzsi is örül, mert pezseg a közösség és sok a visszatérő látogatás:)

  2. Hát ehhez én is csatlakoznék… Mert logó elvileg van, bár nem vagyok vele kibékülve, holott nagyon is jellemző. A névre, nem a termékekre.

    Meg ez a logó dolog amúgy is egy nagyon nagy dilemma. Ugyanis kicsit skizofrén helyzet állt elő a helyzetemben, hiszen vannak sütis-ruhás ékszereim, amiket árulok, meg boltban is kapható, viszont ötvösnek tanulok, és alapvetően úgy érzem, hogy nem e gyurmás ékszereim határoznak meg engem, hanem az ötvös ékszereim – ezeket viszont (még) nem árulom sehol, mert csak egy-egy darabok léteznek.

    Ezek után termékekhez kapcsolódó logót nagyon nehéz létre hozni, már csak azért is, mert az anyagon kívül semmi közös nincs a sütik-ruhákban, ha pedig előbb-utóbb lesznek fém ékszereim, ott már az anyag sem közös.

    A Theiára kitalált logó meg bonyolult. (Amúgy a Theia névvel is az a bajom, hogy nehéz leírni/kimondani, teától kezdve már minden voltam, ez pedig lehet, hogy nem szerencsés megjegyezhetőség szempontjából. Amíg egyesek a gmailt sem képesek helyesen leírni… :-P)

    Ráadásul mit mondhatnék, mi különbözteti meg az ékszereimet másokétól? Egyedi? A sütiseket egyre többen másolják, nemrég pedig bugyis-melltartós nyakláncba is belebotlottam, holott azt egészen biztos, hogy más nem csináltam előttem. :-/

    Szóval én abszolút tanácstalan vagyok.

  3. Chüny: hogy mi különböztet meg másoktól azt Neked kell kitalálni és megfogalmazni.
    Theia: a Theia egy bolondos név bolondos ékszereknek. Ez rendben is van. Az ezüstnek válassz külön nevet. Tudom nehéz két márkán dolgozni, de 1gy lehetsz igazán sikeres!

  4. Lehet, hogy tényleg ez lenne a legjobb. De mindkettő hozzám tartozik, így nehéz különválasztani. Meg az tényleg nagyon skizofrén állapot. (Egyébként egyértelmű, hogy ez a helyes irány, de azt hiszem, az ezüst témát egyelőre még hanyagolom, úgysem mostanában fogok tömeggyártani. 😉

  5. Én a névvel – Pranté – elégedett vagyok, szeretem, de a logóval elakadtunk, most épp ihlet-várás van 🙂

  6. admin: Mi kitaláltuk, kiváncsi arra vagyok, hogy ezt sikeresen közvetítjük-e. Vö. a bejegyzésedből: „kérdezd meg a vásárlóidat, hogy mit gondlnak rólad” (Jójó, sejtem, hogy ez a megkülönböztetők kitalálásra vonatkozott elsősorban, egyfajta visszakövetkeztetős módon: Hogy gondold át, hogy szeretnéd-e tudatosan azt csinálni, amit a vásárlóid szerint már eddig is csináltál.)

    Theia: Szerintem a Theia-t nem is olyan nehéz kimondani. Persze nem tudom, hogy hogy kell, és könnyen lehet, hogy nem helyesen mondom, de a lényeg, hogy az ember fejében elhangzik valami, amikor azt olvassa, hogy Theia, és maga a név megfogja az ember szemét. Csatlakozom Zsuzsihoz, hogy a helyedben, ha nagyon mások a ötvös ékszereid (szabad majd látni egyet-kettőt?), akkor megfontolnám, hogy két márkát hozzak létre. Ugyanakkor abba is gondolj bele, hogy a következő években még valószínűleg sok irányba fogsz fejlődni, sokféle ékszert fogsz csinálni, tehát az is egy lehetőség lehet, hogy egyelőre minden csak „by Theia” (mondjuk), aztán ha a fejedben kialakultak a termékvonalak, akkor választod majd szét a brand-eket, esetleg azon belüli termékvonalakat.
    Hogy jelenleg mit érzek megkülönböztetőnek Nálad? Kb. ezeket: színes, vidám, és erősen egy élő személyhez – hozzád – kötődő. Azaz itt jelenleg Te vagy a brand, szerintem.

  7. Azt gondolom,hogy maradok Vezsuzsi. Így kezdtem el és így jön nagyon sok látogató hozzám. Április 8-án lesz egy hónapja,hogy a statisztikát figyelem. Majd felteszem,hogy 1 hónap alatt menniyen jöttek.
    Most, hogy a bôr is visszakerült az életembe, úgy sem gondolom,hogy váltanék.
    Azt érzem,hogy mind az ékszerek és a bôrök is annyira a saját agyszüleményeim, hogy bár teljesen más technika mégis engem tükröznek. Aki gyöngyös az Vezsuzsigyöngyeit ismeri meg.
    Aki pedig bôrös vonalon érdeklôdik, az Vezsuzsibôreit fogja keresni.
    Bár a honlapom még nincs kész, de egy honlapon fogom a két énemet kínálni.
    Nem tudom ez mennyire jó ötlet, de belülrôl ezt érzem megfelelônek.
    Kiváncsi vagyok, mit gondoltok!

    Theia szerintem mivel mindkettô belôled születik, mehet együtt, de ez nem egy profi üzletasszony véleménye. 🙂

  8. hát igen, könnyű annak, akinek a saját neve a márkaneve is:))

    én úgy gondolom, hogy nekem tökéletes a „vattacukorhajú lány”, mert különleges és figyelemfelkeltő (még akkor is, ha hosszú!) de nálam is fennáll az a bizonyos „kissé skizofrén állapot”, lévén, hogy én vagyok e név mögött, de ő egy általam rajzolt figura, és általában magyarázkodnom kell, hogy nem én vagyok:) pedig mégis:)

    Logó, névjegykártya és minden más tekintetében hasonló a helyzetem a cipészéhez, akinek lyukas a cipője, de ez nem hanyagságból van így, egyszerűen úgy érzem, olyan gyorsan változom, hogy meg akarom várni, míg lenyugszom egy ponton, és akkor lehet egyet tervezni állandóra, amit büszkén osztogathatok. Bár most egy kissé beindultam erre a témára a posztod miatt, és könnyen lehet, hogy most fogom megcsinálni.

  9. Nagyon érdekes témát vetettetek fel!
    Én a logó készítéssel bajban vagyok, és igazság szerint még eszembe sem jutott eddig, hogy kéne csinálni.
    A névválasztással is sokáig vacakoltam (Csiribiribolt). Végül több közül döntöttem e mellett. Azt szerettem volna, hogy magyarosan hangozzon, de leírható legyen ékezetek nélkül, ezért örülök a CS betűknek benne. Valamint legyen persze köze a gyerekekhez, a vidámsághoz, jókedvhez. A rövidség nem volt cél nálam, csak hogy megjegyezhető legyen.
    A logókészítéssel kapcsolatos ötleteket és megjegyzéseket várom, mert nekem pl. ötletem sincs mi alapján válasszak ki egy figurát.
    Üdv: Kriszti

  10. Kedves Csünyök, megnéztem most a kérésetekre is a blogot. Első benyomás a színekről. A világos alap nagyon szép és illik is az egész világotokhoz, de a lila háttérrel a fejlécben nagyon nem tudok mit kezdeni. Egy aranyos-bézses pl szerintem sokkal jobban illene az ékszerekhez vagy egy ezüstösszürke. Az ékszerekről pedig az jut eszembe, hogy egyszerűségükben is különleges. A személyre szabott ékszer szolgáltatás szerintem nagyon jó. A lány, akit az ékszerek viselőjének képzelek (azaz a célcsoport), magas és vékony, feketében, elegánsan jár általában és gyermektelen. Tudom, csináltok fiúknak is ékszereket, én most elsősorban a nőieket néztem. Kíváncsi vagyok, az jött-e át, amit akartatok közvetíteni 🙂

    Zsuzsi, a kérdésedre: nekem eléggé összeállt a fejemben az egész külső megjelenés, és folyamatosan csiszolódik, hogy mi is az anyahajó. Viszont most kicsit altatom a dolgot, amíg Gyeden vagyok – a meskát is épp tegnap zártam be, ha nem is végérvényesen, de jó időre.
    De még simán változhat a termékskála, lévén, hogy most ismerkedem egyfelől a varrással, másfelől a babafotózási kellékekkel és mindkettő nagyon izgalmas. Személy szerint annak örülök legjobban, hogy az anyahajó nevet nem üzleti célra találtam ki, hanem a blogom neveként, és ennek ellenére nagyon kifejezi azt, amit a későbbiekben esetleg szeretnék üzleti vonalon is csinálni. Ez számomra biztosíték, hogy nem egy tőlem idegen valamit adok el – csak azért, hogy dőljön a lé -, hanem azt, amit szívből tudok készíteni és ajánlani másoknak.
    Most épp azon hezitálok, hogy csináljak-e épp most logós névjegyet, amit nemrég találtam ki, van-e értelme akkor, amikor épp tanulási, várakozó, csigaház fázisba léptem – de vsz megcsináltatom, mert elég jól eltaláltnak és időtállónak érzem. Aztán vagy használom később, vagy nem.
    Mindenesetre érzem, hogy sokat tanultam az utóbbi fél évben, emiatt kicsit félek is, az akkori dolgaim nagyon amatőrnek tűnnek, pedig akkor is a lehető legjobbat csináltam. Vajon ez mindig így marad, vagy csak az elején ennyire szembetűnő a különbség?

  11. én szeretem „márkanevemet” :), de a logo/névjegy/akármi tervezéssel már gondban vagyok, megállapítom bárkiéről, hogy jó-e vagy nem, de tervezni már más tészta… azt meg nem tudom eldönteni, hogy mennyire „fair” egy régi metszetet használni logóként, néha jobban örülnék valami frissnek, de fogalmam sincs, milyen legyen…
    a honlapom egyébként már 97%-os, de csak akkor indul be, ha meglesz a domain, kb két hét múlva 🙂

  12. anyahajo: Nagyon nagyon köszi a feedbackedet. A fejléc lila hátterével kapcsolatosan igazad van, nem szép. A blog, és egyben a fejléc még erős átalakításra szorul. Szerintem a blogon láthattad, és a blogon egyelőre még nem foglalkoztunk az arculattal. Érdekes, amit a célcsoportról írsz. Bevallom őszintén, a célcsoport külső tulajdonságait nem fogalmaztuk így meg:) De olyan szempontból viszont ennek ellenére találó a leírásod, hogy az „elegáns és gyermektelen” csoport éppen olyan, akinek jó eséllyel igénye, ideje és pénze is van arra, hogy saját magának szép, egyedi ékszereket vásároljon. Az „egyszerűségükben is különleges” megfogalmazásodnak pedig különösen örültünk. Mert ez az egyik dolog, amire tudatosan törekszünk.

  13. Könyvészet: A könyveid gyöngyörűek – mindig lelkesedéssel nézegetem őket a Meskán!! – , viszont az új oldalad nekem valamiért nem jelenik meg, így egyelőre véleménytelen kicsi csüny maradtam.

  14. Kis Csüny – még annyi kiegészítést hadd tegyek hozzá: a gyermektelenek jó eséllyel járnak olyan helyekre, rendezvényekre, ahol érvényesül egy ilyen szép ékszer. 🙂 Persze, talán azok is, akiknek már nagyobb gyerekeik vannak, legalábbis ebben reménykedem 😉
    Sok sikert nektek!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk