Csak a marketing érdekel!?

A kérdőívből számomra világosan látszik, hogy elsősorban a marketing területén szeretnétek a legtöbben tanulni! Azonban egy márka felépítését sosem szabad a marketinggel kezdeni!

enelkul-nincs-sikeres-marketing

Vak tyúk is talál szemet!

Manapság minden vállalkozó, gondolom Te is  a sikerét a marketingre alapozza. Hiszen úgy érzed, hogy ebből nem szabad kimaradni, hiszen akik jó marketinget csinálnak, azok nagyon sikeresek a Te iparágadban is és Te is olyan szeretnél lenni, mint ők! Tudom, hogy először csak egy csatornán keresztül kezdted, majd egyre több csatornát is megismertél és használod is őket.

  • blogbejegyzést írsz
  • hírlevelet készítesz
  • kuponos oldalakon jelensz meg
  • örülten posztolsz az Instagramon
  • posztolsz és hirdetsz a Facebookon
  • AdWords hirdetéseket indítasz
  • keresztpromóciókat csinálsz

Az üzenetek kimennek, sokan megnyitják, valamivel kevesebben elolvassák őket és átkattintanak az oldalára. A megrendelések azonban csak nem akarnak érkezni.

Azt eddig soha nem számoltad ki, hogy mennyit költöttél marketingre és ebből mennyi jött vissza, de talán jobb is, mert sok esetben az eredmény lesújtó lenne!

Ha úgy érzed, a fenti gondolatok nem rád vonatkoznak, akkor most ne olvass tovább! Ha találónak érzed a fenti gondolatokat, akkor most elárulom Neked, hogy hol van a hiba! Biztos vagyok benne, hogy ha megfogadod a tanácsomat, akkor néhány hónapon belül ez egyik legsikeresebb marketinges leszel az iparművészek és kézművesek között!

Ne építs kártyavárat!

A marketing az üzleti terv utolsó fejezete! Ha nincsenek meg a konkrét, leírt céljaid és nincsen jól definiálva a célcsoportod, akkor a marketing egyszerűen nem fog működni vagy nagyon sokba fog kerülni! Mint kisvállalkozó, akinek viszonylag alacsony a költségvetése, úgy gondolom, egyiket sem engedheted meg magadnak!

Légy Te is profi!

Első lépésként írd össze a céljaidat! Írd le, ne csak gondold ki, hogy mit szeretnél egy év múlva! Hol szeretnél lenni, mennyit szeretnél keresni. Innen fejtsd vissza, hogy ehhez hol kell lennedd fél évl múlva, háom hónap múlva és a következő hónapban! Ezek a hosszú és rövid távú céljaid. A marketing pedig ahhoz szükséges, hogy ezeket a célokat el tudd érni! Kezdj el  a marketingeden dolgozni!

0. szint

Most nagyon figyelj, mert ez a blogbejegyzés legfontosabb bekezdése, itt vérzik el a legtöbb ember! Tudd meg, hogy ki a Te célcsoportod, keresd kutasd és definiáld őket! Ugyanis, ha azt a lépést kihagyod, akkor nagyon hamar vakvágányra fog jutni a teljes marketinged.

Keresd meg, kik azok az emberek, akik számára a Te terméked tökéletes választás! A lehető legpontosabban meg kell határoznod őket, a demográfiai adataik alapján. Tudnod kell róluk a lehető legtöbb dolgot, ahhoz, hogy valóban nekik tudj szólni a marketing üzeneteiddel valóban célba találj! Ezt egyáltalán nem lehet kihagyni! Ezek nélkül el fogsz vérezni és nem lesz sikeres a marketinged!

Ezen a linken találsz egy remek blogbejegyzést a piackutatás legegyszerűbb, kisvállalkozások eseteben is kiválóan használható piackutatási módszerekről!

Fókuszálj!

Most, hogy már meg van a célcsoportod, pontosan tudod, hogy kihez is szólsz. Én azt ajánlom Neked, hogy amikor egy új kampányt találsz ki, akkor ülj le és gondolj a célcsoportodra! Sőt, gondolkozz az Ő fejükkel.

Nagyon fontos a kampányok szóhasználata! Tudnod kell, hogy milyen szavakat használ a célcsoportod, hiszen a kiváló, a tök jó és a zsír, mind-mind ugyanazt fejezik ki, de más-más korosztály használja őket! Ha elvéted a szóhasználatot, akkor nem érzi a leendő vásárlód, hogy neki szól az üzenet. Azokat az üzeneteket, amelyek nem sugározzák a személyességet sokkal kevésbbé fogadnak be!

Gondolj bele! Milyen lenne, ha a Nagyinak a nyugdíjas klub hírlevelében az IKEA-s stílusban próbálnák eladni a legkisebb méretű, alig látszó hallókészüléket!

Hello! Már nem a régi a hallásod? Gyerünk, ugorj be a legközelebbi boltunkban és azonnal kipróbálhasd a világ legkisebb, alig látható hallókészülékéet, amihez most ajándékba ingyen hallásvizsgálatot és útitöltőt kapsz! Ne feledd! Mostantól a boltban már kártyával is fizethetsz!

Szerinted neki szól? Tényleg az a fontos a Nagyinak, hogy útközben is fel tudja tölteni és kártyával fizethessen? Egy ilyen tegeződő marketing üzenetet szerinted hogyan fogadnának?! Elárulom! A Nagyi kapásból megsértődne, hogy őt letegezték és tuti nem vásárolna abban a boltban soha, hiszen Ő nem vesz ott semmit, ahol vele így beszélnek, még akkor sem, ha ingyen vizsgálatot, óriási kedvezményt és tárolódobozt kínálnak neki. Hiszen az Ő receptorai abban a pillanatban bezáródtak, amikor nem a megfelelő szóhasználattal érkezett hozzá az üzenet!

Ez természetesen csak egyetlen példa volt a célcsoport jellemzői közül! Ezen felül ismerned kell hogy hol és hogyan élnek, mik a problémáik és félelmeik, mit szeretnek csinálni szabadidejükben, milyen a napirendjük, mi az ami beindítja őket és mi az amitől teljesen lefagynak!

Azt ajánlom, hogy amikor hírlevelet, vagy egy új kampányt tervezel, akkor a munkát kezd azzal, hogy leülsz, néhány percig csöndben maradsz és a célcsoportodra gondolsz! Így hozd magad kampányíró üzemmódba! Hidd el az így megírt üzenetek sokkal inkább célba fognak találni!

Regisztrálj most a néhány ezer forintos 10 Marketing Ötlet Kurzusunkra!

borodykriszti

Annak ellenére, hogy én éreztem, hogy valami nem stimmel, de nem tudtam, hol akadtam el, meg sem tudtam magamban megfogalmazni. Zsuzsi a Lépj Tovább! Kurzusban erre rögtön ráérzett és mondta a megoldásait! Pont erre volt szükségem!

Borody KrisztinaSilk&More

Comments

  1. Szerintem, aki facebookozik, instázik, sőt, adwords hirdetéseket ad fel, az tudja, hogy a célközönségének pontos ismerete mennyire fontos :( Nagyon-nagyon szeretnék haladó információkról olvasni. Beiratkoznék a kurzusaidra is, de félek tőle, hogy azok is alap információkat fognak tartalmazni.

  2. Kedves Erika!
    Köszönöm a hozzászólásodat! Mindenképpen tervezem, hogy haladó anyagokat is készítek, azonban elsőnek az alapot szerettem volna lefektetni. Sokan a cég alapjainak lerakása nélkül szeretnének marketingezni, ami azonban nagy eséllyel nem lesz sikeres és ha ezt tanítanám nem lenne tisztességes! Mindenképpen fogok készíteni blogbejegyzést és kurzusokat is haladóbb alkotóknak is mind marketing, mind vállalkozásfejlesztés témában is.
    Te mely területekre vagy leginkább kíváncsi, miről olvasnál, tanulnál szívesen?

  3. Kedves Zsuzsi!
    Marketing témában engem a márkaépítés érdekelne, de amúgy sok jó témád van, csak úgy érzem a legtöbbször az olvasásakor, hogy a felszínt karcolgatjuk. Manapság már sok marketing ötletet el lehet lesni az interneten és ingyenes előadásokat is sokan tartanak, ettől függetlenül jó ötletnek tartom a mákgubó oldalt, magamon vettem észre, hogy egyre kevésbé nyitom meg az oldalt a fent leírtak miatt. Csakis építő jelleggel fogalmazom meg ezeket, ha már ennyit dolgozol ezen az oldalon, jó ha eltalálnak a gondolatok a célközönséghez. Te biztos sokkal jobban ismered, hogy kik olvasnak, de biztos nem mindenki kezdő :) Ha valaki a vállalkozását a közepéről kezdi felépíteni az nem a Te vagy a makgubo.hu hibája… Sajnos nem mindenki képes arra , hogy céget/márkát működtessen. Remélem, hogy semmilyen bántó dolgot nem írtam.

  4. Kedves Erika!
    Nagyon köszönöm, hogy ilyen részletesen kifejtetted az igényeidet és ígérem, hogy 2017-es év elejétől haladó anyaggal is jelentkezek!
    A kezdő témát azért választottam, mert egy év elejei kutatásban a válaszadók jelentős része a márkája megalapításának 2015.-öt jelölt meg és a régebbi olvasók hozzászólásai, oldalai alapján, hogy úgy érzem, hogy nagyon sokan bele akarnak csapni a marketing “lecsóba”, az alapok ismerete nélkül. Úgy gondolom, hogy ha én itt elkezdek marketing ötleteket adni, a célok és célcsoport ismerete nélkül, akkor nagyon sokan bele fognak bukni, vagy feleslegesen költenek reklámra pénzt, amit egyáltalán nem szeretnék az olvasóimnak!
    Ezzel szemben pontosan értem, hogy miről beszélsz, hiszen számos olyan alkotó van, aki már eljutott valahova és tovább szeretne lépni, amihez jól jön a mákgubó, mint segítség!
    Még egyszer köszönöm az építő kritikádat!

Speak Your Mind

*