Mennyibe kerül a facebookon egy vásárlót megszerezni?

Mónival sokat beszélgettünk a facebookról és annak céges jelentősségéről. Én a facebook pártiak táborába tartozom, míg Móni sok esetben időfecsérelésnek tartja a folyamatos írogatást, különösen akkor ha a rajongókkal nem alakul ki egyfajta párbeszéd. Aztán a Fail Faster blogon született egy bejegyzés facebook témában, ami elgondolkodtatott!

A facebookon személyek tudnak regisztrálni, de létre lehet hozni rajongói oldalakat. Rajongói oldala lehet egy cégnek, alapítványnak, együttesnek, de akár egy nemes célnak is. Ide mindenki meghívhatja a barátait, akik csatlakozás után további embereket tudnak invitálni. Így olyanok is olvashatják – jelen esetben – egy cég mondanivalóit, akik nem ismerik magát a vállalkozót személyesen, de a termékeit, márkáját szeretik.

Az elmúlt hetekben a feliratkozások száma elérte a heti 50.000-t, sőt a múlt héten a magyar facebook regisztráltak száma elérte az 1.000.000-t. Véleményem szerint, ebben a óriási szerepe van választási kampánynak is, hiszen majd minden párt és kormányfőjelölt elmondja a véleményét a facebookon, sőt van aki nem csak véleményt mond, hanem kér is, párbeszédet kezdve rajongóival, potenciális választóival.

Hogyan kampányolnak a magyar cégek a facebookon?
Mostanság számos online népszerűsítési hadjárat indult ezen a közösségépítő oldalon. Itthon a legnépszerűbb kampányok egyike, amikor egy cég óriási ajándékot kínál sorsolásra, utalvány formájában a rajongói közt. Ezek a felhívások szélsebesen terjednek, hiszen mindenki megosztja a baráti / ismeretségi körével a kecsegtető nyereményre és rajongóvá válásra felhívó szöveget. Ezzel a technikával hihetetlen gyorsasággal lehet megnövelni a rajongók számát, ami igen impozáns, ha valaki a rajongói oldaladra látogat.

És akkor mi van?
Valóban, mi van akkor, ha egy márkának rengeteg rajongója van. Igazából ekkor még semmi. Kérdés az, hogy mit tud a cég kezdeni ezzel az óriási rajongói táborral. Tud-e nekik adni valamit: információt, kedvezményeket vagy a termékekkel / szolgáltatásokkal kapcsolatos híreket? Jó ezeket a kérdéseket előre, egy facebook kampány előtt letisztázni! A legnagyobb kérdés mégis az, hogy mit kap a cég ebből vissza! Hiszen minden reklám és marketing kampány célja az, hogy bevételt, pénzt generáljon a vállalkozás számára!

Akkor hol a lényeg?
A lényeg az, hogy hány látogató megy a webshopba, sőt hány vásárlás keletkezik a facebookos akitvitásból! (Aktivitás alatt a rövid kis mondanivalókat, linkek, képek megosztását értem.)

Facebook kampány tervezés és értékelés
Itt lépésről lépésre elmagyarázom, hogyan tervezz egy kampányt és értékeld a végén!
Íme a lépések:

  • készíts egy rajongói oldalt
  • hirdesd meg a facebookon a célcsoportodnak, kb. 30.000Ft
  • a hirdetésben buzdítsd őket rajongói oldalunk követésére és ajánlj fel 100.000Ft-ot kisorsolásra a rajongók közt!
  • sorsold ki a nyereményt
  • két hónapon keresztül, hetente tégy közzé akciókat vagy kedvezményeket a rajongói oldalon (lehetőleg jelszóval lehessen a kedvezményhez jutni, mert így tudod mérni, hogy hány vásárlót hozott a kampányod!)
  • a két hónap alatt regisztráld, hogy hány ember használta fel a kedvezményt, összesen mennyit költött és milyen értékben adtál kedvezményt!

Most pedig jön a pofon egyszerű számolás!

Mennyi volt a kampány költsége:

  • hirdetés: 30.000Ft
  • nyeremény: 100.000Ft
  • kedvezmény összege: ez itt nem ismert, de ez is költség

Add össze a fenti számokat, ez lesz a kampány költsége.
Ha ezt a számot elosztod a facebookos kedvezményeket érvényesítő emberek számával, akkor azt az összegez kapod meg, amibe Neked egy vásárló megszerzése került a kampány során!

Neked megér ennyit egy vásárló?

tano-moni

A Lépj Tovább! kurzuson rengeteget tanultam, talán nem is hiszed, de az összeszedettséged, a precízséged teljesen átjön és bár eddig is követtem a tevékenységedet, de így belelátva még inkább úgy gondolom, hogy nagyon jó döntés volt elköteleződni erre az évre. Végre olyan embertől tanulhatok, aki tisztán látja, hogy miken megyek keresztül, és melyik vállalkozási szakaszban mi a teendő, mert, hogy ő is átment ezeken.

Tanó Móni

Speak Your Mind

*