Gondtalan nyaralás titka lépésről-lépésre útmutató

Múltkor arról írtam Nektek, hogyan készüljetek fel a nyárra, hogy tényleg kipihenjétek az év első felét és fel tudjatok készülni az év végi hajrára! Az a blogbejegyzés a nagy képet mutatta meg, hogy mit és hogyan rendezz el a vállalkozásodban, hogy működjön a rendszer.

BEVELTE-NYARALAS

Persze egy rövid blogbejegyzést egyszerű megírni, de kivitelezni, azt ami benne van, már cseppet sem egyszerű, még kevésbé gyors. Hidd el nekem is hosszú órába, sőt napokba (esetleg hetekbe) telik, amíg ezeket lépésről lépésre végigcsinálom! Íme az én menetrendem, marketing szempontól, valamint a teljes menetrend gyakorlati kivitelezésének lépései.

Marketing kampányok

Már tavasszal elkezdek azon gondolkozni, hogy milyen és mennyi marketing kampányt szeretnék a nyár folyamán a vállalkozásomban. Először csak ötlet szinten, aztán egyre részletesebben belemerülök és kidolgozom azokat, majd megkezdődik a gyártási folyamat.

Kampányhoz tartozó képek / grafikák

Hozzám a vizuális tartalmak állnak a legközelebb, így mindig innen indulok ki. Ezen a területen soha nincsen ötlethiányom, ezzel szemben a szövegek megírása soha nem jön ilyen egyszerűen. Azonban, ha a képi tartalmakkal készen vagyok, az sok esetben inspirációt ad nekem vagy éppen egy szövegírónak.

Aki inkább a szavak embere, annak ajánlom, hogy előbb a szöveges tartalmakkal kezdjen és közben ki fog kristályosodni, hogy milyen képek és grafikák szükségesek a megírt szöveghez.

Kampányhoz tartozó hírlevelek

Az első lépés, az értékesítést biztosító hírlevél szövegek. Ezek azok, amitől jönnek majd a vásárlások. Miután ezek elkészültek, legenerálom a kuponkódokat, ha egyáltalán szükséges hozzá. Ezek után beillesztem a szövegeket a hírlevélküldő rendszerbe, hozzáteszem a képi anyagokat és elhelyezem a szükséges linkeket. Ha mindezzel megvagyok, akkor egy teszt levelet küldök önmagam számára. Ebben az alábbiakat ellenőrzöm:

  • megjelenés
  • tartalom (helyesírás, dátumok, kedvezmény igénybevételének a feltételei)
  • összes link (igen, mindre rákattintok!)
  • végül pedig indítok egy tesztvásárlást az adott kuponkóddal (ha van)

Kampányhoz tartozó blogbejegyzések

A hírlevelek szövegeiből alakítom át a kampányokhoz tartozó blogbejegyzésekhez a szöveget és ha kell a grafikákat.

Egyéb blogbejegyzések

Jó, ha a blogon nem csak értékesítesz, hanem hasznos tartalmat is adsz. Ha minden egyes blogbejegyzésben el akarsz adni valamit, akkor hamar rád unnak. Ha ezek közé a blogbejegyzések közé be tudsz illeszteni számos másikat, ami értéket jelent a követőidnek, akkor azonban nagyon sikeres leszel, ebben biztos vagyok! Gondold át, mit szeret a célcsoportod, mi a fontos neki és mit keres. Ezekről a témákról írj nekik minél több és jobb hasznos anyagot, csodás képekkel!

Minden blogbejegyzés esetén…

Minden blogbejegyzés esetében, mikor elkészülök, beállítom, hogy mikor és melyik közösségi média platformon szeretném azt megosztani és időzítem azt. Ha kezdő vagy vagy éppen nincsen elég tőkéd, akkor a Facebookon, a céges oldaladon tudod időzíteni a blogbejegyzéseidet, tartalmaidat. (Kattints ide, ha még nem tudod használni!) Az Instagram esetében ehhez a Later szolgáltatását tudod igénybe venni, amit havi 30 képig ingyen használhatsz!

Ha már haladó szinten vagy, akkor a CoSchedule-t ajánlom Neked, aminek a segítségével az összes Magyarországon használt közösségi média felületedet egyetlen helyről kezelheted és irányíthatod! Itt egyelten naprában láthatod az összes online tevékenységedet és egyeten mozdulattal odébb is teheted azokat!

Teljes marketing naptár kitöltése

Első lépésben elhatározom, hogy mely csatornákon, milyen gyakran szeretnék tartalmakat megjeleníteni.  Valahogy így: havi x kampány, hozzá y hírlevél, heti z blogbejegyzés, napi x poszt a FB-on és y az instagramon. Ez nem tart sokáig és ezzel meg is van a rendszerem. A kemény munka csak most kezdődik, mindezt meg is kell valósítani!

A tegnapi napom kizárólag a megvalósításról szólt. Elsőnek az iskolaév végéig hátralévő időszakot készítettem el, majd a nyár vége felől visszafele fogok haladni! (Ennek az oka, hogy az origó egy nyár végi nyaralás!)

Ilyenkor megnyitom a WordPressre telepített CoSchedule marketing kezelő naptáramat, amiben az összes blogbejegyzés és közösségi média tartalmat tettem (ugye ekkor már készen vagyok egyes blogbejegyzésekkel és az ahhoz tartozó közösségi média tartalmakkal. Így már „csak” a maradék időszakokat kell kitöltenem a megfelelő mennyiségű, de értelmes tartalmakkal!).  Majd napról-napra(!) végigmegyek rajta és mindenhol beállítok annyi posztot, amennyit ennek a pontnak az elején önmagam számára kijelöltem!

Az elkészült napokat a papír alapú naptáramban jelölöm. Én egy csillagot szoktam pecsételni az adott nap aljára, hogy tudjam, ezzel a nappal már nincsen több dolgom.

Folyamatosan kezemben tartom a szálakat!

Innentől kezdve mondom azt hogy készen vagyok! ennek ellenére nem dőlök hátra ugyanis, az automatikus posztok mellett folyamatosan figyelnem kell a reakciókat. Ha valaki hozzászólást hagy valamilyen közösségi média platformon vagy kérdez valamit, akkor illik arra 24 órán belül válaszolni. Természetesen ezt a munkát nyaralás alatt is végezni kell, hacsak nem tudod ezt valakinek kiadni, aki tökéletesen ismeri a vállalkozásodat és a vásárlóidat.

Indulás nyaralni!

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk