Mióta a marketing más félistenné nőtte ki magát, a legtöbbször az értékesítési folyamatot, az üzleti kapcsolatot a vállalkozók az üzlet megkötésével vagy a vásárlás pillanatával lezártnak tekintik és már rohannak is új vásárlókat keresni az újabb marketing eszközök segítségével. A szegény vásárló pedig magára marad az újonnan megszerzett termékével /szolgáltatásával.
Pedig mennyivel egyszerűbb lenne annak a vásárlónak értékesíteni újra meg újra. Hiszen Ő egyszer már tett egy bizalmi lépét Feléd és vásárolt Tőled valamit.
No de mit kapott cserébe? – kérdem én.
Azt, amit vásárolt. – feled Te.
Most megmutatom Neked, hogy mik azok az ingyenes vagy alacsony költségű eszközeid, amivel boldoggá és emlékezetessé teheted a vásárlód számára a céged. Ha pedig benne maradsz az emlékezetében, akkor sokkal egyszerűbb lesz újra neki értékesíteni, mind egy teljesen új vevőjelöltnek.
Mik is ezek az eszközök?
A vásárlás előtt:
- adj neki minél több információt, hogy dönteni tudjon
- válaszolj minden kérdésére, de ne beszéld rá
A vásárláskor:
- ajánlj neki kapcsolódó terméket
- csomagold be szépen (érezze, hogy Ő különleges ember)
- mondj el a termékhez tartozó használati utasításokat (így sokáig fogja használni és öröme lesz benne)
- köszönd meg a vásárlást (szóban vagy írásban)
- használd ki a számla felületét (hírlevélre való feliratkozásra bizdítás vagy egy következő vásárláshoz használható kedvezménykupon csodákra képes)
A vásárlás után:
- kérdezd meg, hogy van megelégedve
- ha panasza, problémája van, légy készséges
Találd ki milyen terméket tudsz ajándékba adni és hogyan tudod ízlésesen és biztonságosan becsomagolni a termékeidet!
Az információt adó extra szolgáltatásokat (használati utasítás, köszönőlevél, kupon vagy értékelést kérő levél) online könnyen meg tudod valósítani, hiszen egy webshopnál elég egyszer megírni a szövegeket. Az információt helyezd el a megfelelő helyen, a hírleveleket pedig automatizáld és küld ki a megfelelő időben!
Hidd el, sokkal könnyebb és olcsóbb egy elégedett vásárlónak újra értékesíteni, mint új vásárlókat megnyerni az első vásárlásra!