Hogyan csinálj törzsvevőt a vásárlódból?

Mióta a marketing más félistenné nőtte ki magát, a legtöbbször az értékesítési folyamatot, az üzleti kapcsolatot a vállalkozók az üzlet megkötésével vagy a vásárlás pillanatával lezártnak tekintik és már rohannak is új vásárlókat keresni az újabb marketing eszközök segítségével. A szegény vásárló pedig magára marad az újonnan megszerzett termékével /szolgáltatásával.

Pedig mennyivel egyszerűbb lenne annak a vásárlónak értékesíteni újra meg újra. Hiszen Ő egyszer már tett egy bizalmi lépét Feléd és vásárolt Tőled valamit.

No de mit kapott cserébe? – kérdem én.

Azt, amit vásárolt. – feled Te.

torzsvasarlo

Most megmutatom Neked, hogy mik azok az ingyenes vagy alacsony költségű eszközeid, amivel boldoggá és emlékezetessé teheted a vásárlód számára a céged. Ha pedig benne maradsz az emlékezetében, akkor sokkal egyszerűbb lesz újra neki értékesíteni, mind egy teljesen új vevőjelöltnek.

Mik is ezek az eszközök?

A vásárlás előtt:

  • adj neki minél több információt, hogy dönteni tudjon
  • válaszolj minden kérdésére, de ne beszéld rá

A vásárláskor:

  • ajánlj neki kapcsolódó terméket
  • csomagold be szépen (érezze, hogy Ő különleges ember)
  • mondj el a termékhez tartozó használati utasításokat (így sokáig fogja használni és öröme lesz benne)
  • köszönd meg a vásárlást (szóban vagy írásban)
  • használd ki a számla felületét (hírlevélre való feliratkozásra bizdítás vagy egy következő vásárláshoz használható kedvezménykupon csodákra képes)

A vásárlás után:

  • kérdezd meg, hogy van megelégedve
  • ha panasza, problémája van, légy készséges

Találd ki milyen terméket tudsz ajándékba adni és hogyan tudod ízlésesen és biztonságosan becsomagolni a termékeidet!

Az információt adó extra szolgáltatásokat (használati utasítás, köszönőlevél, kupon vagy értékelést kérő levél) online könnyen meg tudod valósítani, hiszen egy webshopnál elég egyszer megírni a szövegeket. Az információt helyezd el a megfelelő helyen, a hírleveleket pedig automatizáld és küld ki a megfelelő időben!

Hidd el, sokkal könnyebb és olcsóbb egy elégedett vásárlónak újra értékesíteni, mint új vásárlókat megnyerni az első vásárlásra!

borodykriszti

Annak ellenére, hogy én éreztem, hogy valami nem stimmel, de nem tudtam, hol akadtam el, meg sem tudtam magamban megfogalmazni. Zsuzsi a Lépj Tovább! Kurzusban erre rögtön ráérzett és mondta a megoldásait! Pont erre volt szükségem!

Borody KrisztinaSilk&More

Speak Your Mind

*