Hogyan kerül egy termék a webre? – lépésről-lépésre útmutató

Aki nem foglalkozik online értékesítéssel, gyakran azt hiszi, hogy ez a munka nélkül aranytojást tojó tyúk. Csak úgy, magától! Azt is gyakran hallom az online értékesítésről, hogy ehhez töredéke munka kell, mint egy bolt üzemeltetéséhez. Köztudott, online értékesítés párti vagyok, azonban elárulom, hogyha valaki ezt jól szeretné csinálni, akkor nagyon sok munkát kell beletennie. Tény, hogy ezt bármikor megteheti és nem egy fix nyitvatartási időhöz kell alkalmazkodnia. Az online munka sok egyszerű, kis és tanulható lépésekből áll. Azonban a siker magától nem kopogtat be senkihez, ehhez a kis lépések tömegén végig kell menni. Kicsit favágó munka…

termekfeltoltes

Nekem egy új terméket, termékcsaládot a weben elindítani körülbelül egy napi munkámba kerül, azok után, hogy a termék már készen áll! Ezek a fent említett apró, 15-30 perces lépésekből állnak össze. Az évek során kialakult egy rendszerem, hogy ezek a lépések hogyan kövessék egymást és álljanak össze egyetlen egésszé. Erre egy fix menetrendem van, amire félre teszek egy teljes napot, hogy egyben végigcsináljam. Majd, mikor minden elemével készen állok és ellenőriztem azokat, megnyomom a START gombot és onnan már valóban automatikusan megy az online értékesítés!

…ekkortól a legjobb érzés online vállalkozónak lenni, hiszen innentől kezdve képes vagyok bevételt generálni akkor is, amikor éppen a barátaimmal beszélgetek egy finom vacsora mellett!

Most ezt az eész napos menterendet teszem közzé, részletesen bemutatva annak összes lépését.

Kész a termék!

A munka feltétele, hogy a termék(ek)ből egyetlen darab végleges formájában, tökéletes minőségben készen álljon. Ez a kiindulópont!

Fotók

Elkészítem a termékhez, termékcsaládhoz szükséges fotókat. Külön a stílusfotókat és a webshopba való képeket! Ezeket megszerkesztem és a különböző megjelenési helyekre megfelelő méretben. Mindenhol a lehető legkisebb felbontású, de jó minőségű felbontást  használok. Ez azért nagyon fontos, hogy az oldal egyszerre legyen élvezhető, gyorsan töltődjön be és kevés tárhelyet foglaljon.

Az alábbi képeket szoktam létrehozni, melyeket egy közös mappába mentek el:

  • webshop képek
  • főoldali banner a webshopba (desktop és mobil nézetre külön-külön)
  • blogbejegyzés és hírlevél képek
  • facebook poszt és hirdetési képek
  • instagram képek

Termékfeltöltés a webshopba

Ezek után feltöltöm a termékeket a webshopba.

Elkészítem és bemásolom a termékleírást (A tökéletes termékleírás elkészítéséhez itt találsz segítséget!).

Nagyon fontos, hogy a termék jól megtalálható legyen, akár a webáruházadról, akár a Googleról legyen szó! Ezért a termékeket kategóriákba rendezem és jellemzőket adok hozzájuk (színek, stílusok árak, fazonok, kollekciók, stb.). Kategória rendszert egyet, maximum kétfélét csinálj a webáruházadban, ezen felül jellemzőkkel dolgozz. Nagyon ajánlom Neked, hogy ha a webáruházad admin felületén van erre lehetőséged, akkor gondold át és találd ki, hogy hányféle jellemzővel tudod és érdemes a termékeidet  felruházni, hogy jól kereshetőek legyenek.

Ha ezekkel végeztem, beállítom a SEO-hoz a meta adatokat (title, description, keywords, azaz cím, leírás, kulcsszavak), amit csak a Goolge fog “olvasni,  hogy a Google keresőben is jól megtalálhatóak legyenek a termékeim.

Végül az egyedi opciókat (pl. arany- és rozéarany kiegészítővel is lehet rendelni), határozom meg és állítom be, majd legutoljára kijelölöm, hogy milyen termékeket ajánljon mellé a termékoldalon és a kosárban.

Hírlevél

Feltöltöm a hírlevél szövegét a hírlevél küldő rendszerembe, beleillesztem a képeket, formázom és végül hozzáadom a linkeket. Kiküldök magamnak egyet, megnézem, hogy minden tökéletesen látszik-e és letesztelem az összes linket!

Ha mindennel elégedett vagyok, akkor időzítem a hírlevél kiküldését a megfelelő időpontra.

Blogbejegyzés

A hírlevélhez hasonlóan elkészítem a blogbejegyzést: szöveg, képek, formázás, linkek. A szöveget alapvetően a hírlevél szövegből szoktam elkészíteni, egy kicsit átírva, blogosítva! Itt is kérek előnézetet és ellenőrzök mindent!

A blogbejegyzést is időzítem!

Social media üzenetek időzítése

Ezek után létrehozom és időzítem a közösségi média üzeneteket is. Erre van egy fantasztikusan jó eszközöm a CoSchedule! Ennek segítségével, a blogbejegyzésen belül be tudom állítani, hogy mely közösségi média platformra mikor, milyen képpel és milyen szöveggel menjen ki megjelenés. A rendszer a wordpressbe ágyazva működik, így közvetlen a blogbejegyzés után szerkesztem a facebook, instagram, google+ és pinterest posztjaimat is. Itt általában csak a napot határozom meg és a “best time” opciót kiválasztva a rendszer figyeli azt, hogy mely felületen mikor érdemes kiküldeni az üzenetet. Ezeket, a blogbejegyzéseimmel együtt egyetlen naptárban látom és kedvem szerint át is húzhatom őket másik napra.

CoSchedule végtelen előnye, hogy a különböző social media platformok teljesítményét is méri! Pontosan tudom, hogy az adott bejegyzés az egyes közösségi oldalakon hány hozzászólás és megosztást generált!

Ezt az eszközt, bár fizetős, mindenkinek nagyon ajánlom, ugyanis rengeteg időt lehet vele megspórolni, renszerben látod a dolgaidat, valamint úgy tudsz elmenni nyaralni, hogy előre minden be van állítva és a rendszer működik, amíg Te pihensz!

Főoldali banner

Végül feltöltöm a már elkészített főoldali bannert, beállítom, hogy milyen linkre vigyen, majd ellenőrzöm, hogy tökéletesen megjelenik-e és a megfelelő webshop kategóriába visz-e. Ha itt is minden kifogástalanul működik, akkor időzítem ezt is!

START!

Ez az a pillanat, amikor már csak várni kell a megrendelést. Én mindig akkor leszek teljesen nyugodt, amikor beérkezik az első rendelés. Ilyenkor bizonyosodok meg teljesen arról, hogy minden valóban tökéletesen működik!

borodykriszti

Annak ellenére, hogy én éreztem, hogy valami nem stimmel, de nem tudtam, hol akadtam el, meg sem tudtam magamban megfogalmazni. Zsuzsi a Lépj Tovább! Kurzusban erre rögtön ráérzett és mondta a megoldásait! Pont erre volt szükségem!

Borody KrisztinaSilk&More

Comments

  1. Köszönjük az ötleteket! Milyen képfelbontásokat szoktál használni?

  2. Netre 150 dpinél nagyobbat sosem, de a 72 is elég szokott lenni. A kér mérete a képhely méretétől függ. a webshopban a saját rendszeredtől függ, a blogomra 500 széleset szoktam a FB az 1200×628-at jeleníti meg a legjobban!

Speak Your Mind

*