Hogyan ne rabolja az idődet a közösségi média?

Előfordult már Veled is, hogy reggel leültél a gép elé és azon kaptad magad, hogy már 10 óra van és eddig csak a közösségi médián lógtál? Milyen gyakran fordul ez elő? Mit teszel ilyenkor? Megkérdezed magadtól, hogy most tényleg olyan dolgot csinálsz, ami a vállalkozásodat előre viszi?

idorablo-kozossegi-media

Néhány évvel ezelőtt az első blogger konferenciámon, az ajándékcsomagban volt egy képeslap, amin ez állt: Do you work or network?, azaz magyarul, nagyon szabadon fordítva:

Dolgozol vagy csak munkával foglalkozol?

Ugyanis nem szabad azt gondolni, hogy ha már 30 perce vagy órák óta a Facebookon vagy Instagramon görgetsz le és fel, akkor az munka! De nagyon sokan nem csak online esnek ebbe a hibába. Elmennek az összes networking eseményre, mindenkinek bemutatkoznak, kiosztják a névjegykártyájukat, majd hazamennek és keresnek egy újabb rendezvényt, ahol újabb embereket ismerhetnek meg. A kér tendezvény között a közösségi médiában lógnak, de nem történik semmilyen munka. Az így megszerzett kapcsolatokat nem tudják a vállalkozás előnyére fordítani.

Ennek ellenére a közösségi média és a networkolés egy igen fontos dolog és foglalkozni kell vele. Betervezhetsz néhány órát, amikor végig nézed a konkurenciádat és jó példákat keresel a saját kampányaidhoz inspirációnak, de ez semmiképen nem napi feladat! Naponta bőven elér arra ügyelni, hogy posztolsz, reagálsz a kommentekre válaszolsz rá és néhány helyen bekapcsolódsz a beszélgetésbe! Azonban csak kizárólag meghatározott időkeretben, nem pihenésként és munka helyett! A networkolésre is tervezz időt, határozd el, hogy havonta hány eseményre látogatsz el. Az így megszerzett információkat és kapcsolatokat, pedig soha ne felejtsd el beépíteni a vállalkozásba.

Ne csak vess, arass is!

A folyamatos magvetéssel a magok elszívják egymástól a tápanyagot és semmi nem fog kikelni és a föld elfárad. Ha Te folyamatosan tevékenykedsz, de nem profitálsz, nincs bevétel és profit, nem tudod a munkád gyümölcsét learatni, akkor hamar el fogsz fáradni és egyszer csak abbahagyod az egészet. Pedig mennyi energiát raktál bele!

Te mennyi időt töltesz el a közösségi médiában és mennyi időt networkölsz? Tervezed vagy éppen csak úgy „alakul”? Szerinted jó az ahogyan csinálod?

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

3 válasz

  1. Ez egy nagyon nehéz kérdés. Közösségi média nélkül nem lehet manapság létezni, pont. Mondom, hogy nem szeretem, aztán már észre sem veszem, hogy megint görgetek és nézem a felületeimet. Jó kis időrablás! Azt hiszem itt a lényeg a céltudatosság és az egyensúly. Olyanra nem fecsérlem el az időmet, ami nem visz előbbre. Mostanában ez lebeg a szemem előtt, ha bekapcsolom a laptopomat.

  2. Jó ez a hasonlat, hogy dolgozom, vagy munkával fogalkozom 🙂 Érdemes feltenni magunknak a kérdést, ha felmegyünk a fb-ra, intsára 🙂 Jó kis önismeret felismerni a kettő közti különbséget.
    Az is lehet munka, hogy megnézem az ismerősök posztjait, hiszen sokszor találok közöttük olyat, amit érdemes nekem is megosztanom, mert hozzásegít a saját oladalam építéséhez is.
    És fordítva: lehet, hogy nem dolgozom, pedig a saját oldalamat bütykölöm 🙂

  3. Amikor elkezdtem a vállalkozásomat baba mellett, egyik napról a másikra végérvényesen kiiktattam a tévét az életemből. Ahhoz, hogy szintet tudjak lépni ezt kéne tennem a közösségi médiával is, de sajnos ezt nehezebb meglépni. Jó hogy van egy-egy ilyen levél, ami figyelmeztet erre, így ideje tartanom egy FB elvonót. A céges oldalaimat azért szemmel tartom 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk