Hogyan ne rabolja az idődet a közösségi média?

Előfordult már Veled is, hogy reggel leültél a gép elé és azon kaptad magad, hogy már 10 óra van és eddig csak a közösségi médián lógtál? Milyen gyakran fordul ez elő? Mit teszel ilyenkor? Megkérdezed magadtól, hogy most tényleg olyan dolgot csinálsz, ami a vállalkozásodat előre viszi?

idorablo-kozossegi-media

Néhány évvel ezelőtt az első blogger konferenciámon, az ajándékcsomagban volt egy képeslap, amin ez állt: Do you work or network?, azaz magyarul, nagyon szabadon fordítva:

Dolgozol vagy csak munkával foglalkozol?

Ugyanis nem szabad azt gondolni, hogy ha már 30 perce vagy órák óta a Facebookon vagy Instagramon görgetsz le és fel, akkor az munka! De nagyon sokan nem csak online esnek ebbe a hibába. Elmennek az összes networking eseményre, mindenkinek bemutatkoznak, kiosztják a névjegykártyájukat, majd hazamennek és keresnek egy újabb rendezvényt, ahol újabb embereket ismerhetnek meg. A kér tendezvény között a közösségi médiában lógnak, de nem történik semmilyen munka. Az így megszerzett kapcsolatokat nem tudják a vállalkozás előnyére fordítani.

Ennek ellenére a közösségi média és a networkolés egy igen fontos dolog és foglalkozni kell vele. Betervezhetsz néhány órát, amikor végig nézed a konkurenciádat és jó példákat keresel a saját kampányaidhoz inspirációnak, de ez semmiképen nem napi feladat! Naponta bőven elér arra ügyelni, hogy posztolsz, reagálsz a kommentekre válaszolsz rá és néhány helyen bekapcsolódsz a beszélgetésbe! Azonban csak kizárólag meghatározott időkeretben, nem pihenésként és munka helyett! A networkolésre is tervezz időt, határozd el, hogy havonta hány eseményre látogatsz el. Az így megszerzett információkat és kapcsolatokat, pedig soha ne felejtsd el beépíteni a vállalkozásba.

Ne csak vess, arass is!

A folyamatos magvetéssel a magok elszívják egymástól a tápanyagot és semmi nem fog kikelni és a föld elfárad. Ha Te folyamatosan tevékenykedsz, de nem profitálsz, nincs bevétel és profit, nem tudod a munkád gyümölcsét learatni, akkor hamar el fogsz fáradni és egyszer csak abbahagyod az egészet. Pedig mennyi energiát raktál bele!

Te mennyi időt töltesz el a közösségi médiában és mennyi időt networkölsz? Tervezed vagy éppen csak úgy “alakul”? Szerinted jó az ahogyan csinálod?

tano-moni

A Lépj Tovább! kurzuson rengeteget tanultam, talán nem is hiszed, de az összeszedettséged, a precízséged teljesen átjön és bár eddig is követtem a tevékenységedet, de így belelátva még inkább úgy gondolom, hogy nagyon jó döntés volt elköteleződni erre az évre. Végre olyan embertől tanulhatok, aki tisztán látja, hogy miken megyek keresztül, és melyik vállalkozási szakaszban mi a teendő, mert, hogy ő is átment ezeken.

Tanó Móni

Comments

  1. Ez egy nagyon nehéz kérdés. Közösségi média nélkül nem lehet manapság létezni, pont. Mondom, hogy nem szeretem, aztán már észre sem veszem, hogy megint görgetek és nézem a felületeimet. Jó kis időrablás! Azt hiszem itt a lényeg a céltudatosság és az egyensúly. Olyanra nem fecsérlem el az időmet, ami nem visz előbbre. Mostanában ez lebeg a szemem előtt, ha bekapcsolom a laptopomat.

  2. Jó ez a hasonlat, hogy dolgozom, vagy munkával fogalkozom :) Érdemes feltenni magunknak a kérdést, ha felmegyünk a fb-ra, intsára :) Jó kis önismeret felismerni a kettő közti különbséget.
    Az is lehet munka, hogy megnézem az ismerősök posztjait, hiszen sokszor találok közöttük olyat, amit érdemes nekem is megosztanom, mert hozzásegít a saját oladalam építéséhez is.
    És fordítva: lehet, hogy nem dolgozom, pedig a saját oldalamat bütykölöm :)

  3. Amikor elkezdtem a vállalkozásomat baba mellett, egyik napról a másikra végérvényesen kiiktattam a tévét az életemből. Ahhoz, hogy szintet tudjak lépni ezt kéne tennem a közösségi médiával is, de sajnos ezt nehezebb meglépni. Jó hogy van egy-egy ilyen levél, ami figyelmeztet erre, így ideje tartanom egy FB elvonót. A céges oldalaimat azért szemmel tartom :)

Speak Your Mind

*