Iparművész és kézműves brand

A héten elég elfoglalt voltam, így nem válaszoltam azonnal a kérdéseitekre, csak bejelöltem, hogy ezekkel tartozom Neked! Most lett időm rá. Azonban rájöttem, hogy sokkal fontosabb dolgokat mondtatok, kérdeztetek, annál, hogy ezt egy kommentként lerendezzem, így lett belőle ez új bejegyzés. Tehát itt a brand 2.

Chünyök: ahogy megnéztem az oldalaitokat, nekem egy kis disszonancia van a pozicionálás és a logo közt. Ti magatokat egy profi ékszeres cégként pozicionáljátok. Ez tükrözi a kommunikációtok, szövegeitek, áraitok. Azonban egy filctollal rajzolt logo valahogy nem ezt kommunikálja. Egy ilyen logo egy kézműves szakkör szintjén felel meg. Ezt érdemes átgondolni.

Theia: ez valóban komoly érv, hogy mindkettő a te műved. Akkor a Chüny ajánlását szívlelném meg, hogy egy fó márka alatt lenne sök al-márka Süti by Theia, Silverline, Ezüstheia, stb.

Merci: A PRanté jó, ha találkozom az ihlettel, akkor küldöm!

Vezsuzsi: OK, a név már megvan, készíts logot is! a jelmondatban pedig szépen megjelenhet, hogy üveg és bőr és akkor máris meg van az egész magyarázva a vevőnek!

Vattacukorhajú: Szerintem ez egy tökéletes név, nem baj, ha nem Téged tükröz, hanem a fő termékvonaladat (angolul: signature line). Érdekes és figyelemfelkeltő. Arról, pedig, hogy nem Téged tükröz az a véleményem, hogy ez csak addig gond, míg Te vagy egyedül a Vattacukorhajú. Ha ez már egy 5 fős cég lesz, akkor örülni fogsz neki!

Csiribiribolt: Hogy mi hogyan hangzik angolul, tényleg fontos, különösen, ha arra a piacra is dolgozol. PErsze a névválasztáskor nem mindenki veszi ezt figyelembe, lásd panyizsuzsi. Logó ügyben: ha nincsen hozzá tálentumod, ajánlom a tipigrafika cégnél Krisztit. Ő készítette a mákgubó logót is!

Anyahajó: Végül, de nem utolsó sorban reflektálok a Te bejegyzésedre is. Az anyahajó nagyon jó név, nekem ez a vattacukorhajúval egy kategória. Ötletes, frappáns egyszóval jó. Nem angolos, de nem baj, a panyizsuzsi sem az, mint ezt már mondtam. A célcsoportod éredeke. Az összes többi hozzászólótól eltérően nem a lakosság, hanem cégek, fotósok. Ha ezek mellett a lakossági piacra is célzol, akkor ez két külön célcsoport és a kettő nagyon különböző. (az angol szaknyelvben B2B, vállalkozásokat kiszolgáló vállalkozás és B2C, lakosságot kiszoágó vállakozás) Ezt a két csoportot másképpen kell megszólitani, másképp kell kommunikálni. Jó, ha figyelembe veszed ezt marketing anyagok készítése során! Ezt a tanulási, csigaház fásizt én piackutatási fázisnak nevezném. A jó cégek alapítását megelőzi a piackutatás és az üzleti terv. Neked most a gyed ideje alatt lesz egy valamivel több, mint egy éves piackutatásod a blogod által. Ez elég alapos. Itt tidod tesztelni a logót, a termékeket, stb.

Ha tetszett ez a bejegyzés iratkozz fel a hírlevélre a jobb oldalon fent!

Már azt is tudom miről fog szólni a brand 3., még képek is lesznek!

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

11 válasz

  1. Köszönöm, Zsuzsi, ez nagyon részletes volt. Olyat fogalmaztál meg, amire eddig még csak homályosan gondoltam.
    A piackutatásról szívesen olvasnék még tőled. A mostani blogomat szeretném olyannak megtartani, amilyen, hiszen az nem üzleti céllal indult és szeretem benne a baráti, közvetlen hangot, azt, hogy csak önmagáért van. De nyilván, ha komolyra fordítom a másik vonalat, akkor annak kell egy külön blog más hanggal, más témákkal. (A fotósokat marhára nem érdekli, hogy miként élem meg az anyaságot) Na de hogy is megy a piackutatás? Felrakok kész dolgokat és nézem a statisztikákat meg a kommenteket? Célzott kérdéseket kell föltenni? Nekem nagy segítség lenne, ha konkrét példákat mutatnál, hogy kezdetben ezt hogyan csináltad.

    Rita, ha szabad egy személyes vélemény: szerintem az általad készített alkotások vannak annyira különlegesek, hogy ne kelljen valakihez képest meghatároznod magad. Azaz mivel én nem ismerem Gizellát, annyira sokat nem mond az unokája sem. Én vagy a nevedből vagy a termékeidből alkotnék márkanevet.

  2. Szia!
    Rendszeresen olvasom a Mákgubót, nagyon hasznos dolgokat tanultam belőle. Szeretném megkérdezni a „nevemmel” kapcsolatos véleményedet. Varrok, eddig főként táskákat, külföldre is, még nagyon kicsi a dolog, ez most a „tapogatózás” ideje… A nevem AGOVARRO. Talán túl komor, de egy magyarul beszélő számára elárulja mit is takar, magyarul nem tudónak pedig talán dallamosan hangzik…
    Mit gondolsz?
    Köszönöm előre is!
    Ágó

  3. Gizellaunokája: NEked is azt mondanám, hogy nincs meg a szinkron. Én a gizellaunokája nevet akkor tartanám jónak, ha valami olyet csinálnál, ami látszik, hogy egy nagyitól tanultad. Békebeli és csipke dolgokra tök jó. Te nem békebeli cuccokat csinálsz.

    Agovarró: nekem kicsit nyelvtörős, de nem rossz, ha már van logod, meg ilyenek, akkor ne váltztass, ha nincs, akkor még gondolkodj egy kicsit!

    Anyahajó: értettem! A következő poszt a piackutatás lesz.

    Jutka köszi a tipografika megerősítését, profi női grafikus cég, reális áron. Használjuk egymás tehetségét!

  4. Zsuzsi,

    Köszi, hogy megnézted az oldalainkat. A logo-val kapcsolatban elgondolkozunk. Nekünk ugyan tetszik, sok közül választottuk ki. A kézi rajzolással szándékosan a kézi készítésű ékszereket szeretnénk hangsúlyozni. De ugyanakkor most elgondolkozunk a logo-n, főként mivel nem Te vagy az egyetlen, aki a logo-t kiemeli a javítandó területek között.

    Ági,

    Nekem nagyon tetszik az Agovarro. Olyan művészi! És kiejthető magyarul és angolul is. Abban viszont nem vagyok biztos, hogy eszembejutna róla a varrás, mivel nem hangzik magyarosan, de az ötlet egyértelműen benne van, és ott van a: „Jah, tééényleg!” effektus is.

    – KCS

  5. Köszönöm Zsuzsi, hogy tipográfust ajánlottál!
    Valamiért mindent én magam akarok megoldani, de azt hiszem logó ügyben nekem tényleg külső segítség kell. Van is egy kis művész unokahúgom, első körben nála próbálkozom.
    Ez most nem ide tartozik: de a brandos téma után valamikor foglalkozhatnánk árképzés témával. Fő gondom nekem a következő: hogyan képezzek árat egy kezdő boltnál. Ezen belül a kedvezmény téma is nagyon érdekelne, amit előszeretettel alkalmazok egyes vásárlásoknál, hogy megnyerjem a vevőt a későbbiekre nézve. Hogyan lehet a kedvezményt belekalkulálni az árba, hogy azért maradjon is valami haszon. Ilyenek és hasonlók érdekelnének.
    Köszönöm:
    (Csiribiri) Kriszti

  6. Anyahajó, panyizsuzsi, köszönöm a válaszokat! Elgondolkodom a dolgon, hogy mitévő legyek névügyileg. Kicsit nehéz ezen változtatni, mert x éve érzelmileg kötődöm ehhez a névhez. hümm hümm

  7. Ágó, ez nagyon érdekes. Mármint az, hogy ugyanaz a nevünk, a rendes nevünk. És hogy pont itt találkozok egy olyan emberrel, akinek pont ugyanaz a neve, mint nekem. Eddig azt gondoltam, hogy milyen egyedi nevem van.
    És én alapvetően azt tartom saját márkámnak, a honlapom is az, hogy kernagi.hu bár egész más területen tevékenykedek.

  8. Kis Csüny!
    Köszönöm a véleményed, sokat gondolkodtam, h mi legyen, az eredeti a kernagi volt, de aztán a blogomat Ágó varróműhelyének neveztem el és ebből lett az Agovarro név. Én kissé komornak érzem, ill. nekem vmi spanyol név érzésem van tőle, ha kimondom és „ízlelgetem”.Hát még gondolkodom rajt, csak hát amit eddig készítettem az már mind Agovarro névre hallgat…:)

    Ági, aki főz!
    Nahát, ez tényleg meglepő! Bár, ha jól látom, a névazonosság mégsem teljesen ua, mert Te Ágnes vagy én pedig Ágota. Egyébként én is a kernagi-t használom emailcímként…:)

  9. Zsuzsi!
    Köszönöm, és azt is h korrigáltad a figyelmetlenségem!!! Igen, gondolkodom még az agovarron, bár őszintén szólva, mindig vmi olyat szerettem volna, amiben bent van a nevem. A legleglegrégebbi ötlet a nevem volt, ami név, web stb minden lett volna : kern.agota.com, aztán gondoltam a kernagi.com -ra, végül lett agovarro. Logóm még nincs, de dolgozunk rajta.
    Ági

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk