… avagy miért fontos, hogy megtalálják az oldaladat?
Minden honlap közös célja, hogy földrajzi korlátok nélkül sokkal nagyobb tömegeket érjünk el a termékeinkkel vagy a szolgáltatásainkkal. Ezért az első és legfontosabb dolog, hogy a célcsoportunk, azok, az emberek, akiknek az oldal szól, akik ott pénzt fognak költeni megtalálják-e az oldalunkat.
Ha a keresők nem találják meg az oldaladat, akkor az csak egy kibővített névjegykártya marad, azaz csak azok az emberek találják meg, akiknek Te elmondod, hogy van egy ilyen oldal. A magas látogatói szám már fél siker, de hogyan érjük el ezt.
1. Építs linkkapcsolatokat!
Ha egy online közösség tagja vagy és a közösség tagjainak van blogja, honlapja, akkor velük kezdj el link kapcsolatokat építeni. Ez úgy működik, hogy Te belinkeled az Ő oldalát, Ő pedig a tiedet. Ha van egy logod, akkor akár ezt a logot is ki lehet tetetni a másik oldalra és arra klikkelve érkezhetnek a látogatások!
Ha a barátok oldalai már elfogytak vagy nincsenek, akkor keress linkmegosztók (ilyen pl.a stratlap.hu) ezeken a linkmegosztókon keress olyan oldalakat, ami a te témádhoz kapcsolódik. Ha szitanyomással foglalkozol, akkor a polo.lap.hu-ra mindenképp tetesd ki a linkedet. Ez úgy működik, hogy a lap alján megkeresed a link ajánlása menüpontot és értelem szerűen kitöltöd.
2. Keresőkből érkező látogatók
Ezalatt azt értem, hogy bizonyos szavak keresésénél a google minél előbb, lehetőleg az első találati oldalon, ott is az első 3-5 találat között jelenítse meg a céget.
A keresőkből ingyen és szűrt látogatók érkeznek. Mit is jelent ez?
Ingyen: a keresőkből kétféleképpen tudnak megtalálni és ebből az egyik az ingyenes. Azaz ha bizonyos szavakat, kulcsszavakat írnak be a gooogle-ba az internet felhasználók, akkor a google kilistáz nekik olyan oldalakat, amelyekről úgy gondolja, hogy az adott témával kapcsolatban álló hasznos oldalak. Ha te ennek a listának az első oldalán vagy, akkor jó eséllyel látogatnak el a Te oldaladra.
Szűrt: ezek az emberek beírtak egy szót, ami érdekli őket, tehát nem véletlenül látogattak el hozzád, hanem azért, mert a téma valamilyen szempontból fontos számára. Így ők potenciális ügyfeleid lehetnek!
Ezeknek a hatékonyságát pontosan lehet mérni, ha tudjuk, hogy a látogatóink hányan vannak és honnan jöttek!
Egy válasz
Mindenekelőtt a legfontosabb teendő, a tartalom építése, természetesen a keresőoptimalizálás ismeretei mellett, de mindig a felhasználóknak. Ha ez meg van, már félsikert elértél.