Kihagyott lehetőségek

Az időnket be kell osztani. Tudom, ez nem jó hír, hiszen jó lenne vég nélkül barátnőkkel kávézni anélkül, hogy megszabnánk meddig érünk rá. Persze ide is el lehet jutni, de addig még sokat kell dolgozni.

Apropó, kell- e sokat dolgozni? NEM!

Nem az a lényeg, hogy mennyit dolgozunk, hanem az, hogy mennyire HATÉKONY a munkánk. Lehet, hogy valaki csak napi 1-2 órát dolgozik és sikeres, míg mások arra panaszkodnak, hogy mennyit dolgoznak és mégsem sikeres a vállalkozásuk vagy nem jutnak előre, de a hatékonyságot majd később taglalnám.

Azonban mi most kezdő vállalkozásokról beszélünk. Ha új dologba kezdesz, akkor arra időt kell szakítani, hiszen, eddig nem volt benne a napirendedben. Sokan mondják, hogy jaj, egy gyerekkel mennyire nehéz és vannak mások, akik 3-4 gyerek mellől még dolgoznak is. Persze, mindenkinek más a teherbíró képessége. Azonban, ha valakinek alacsonyabb, akkor azt mindig lehet egy jó időbeosztással javítani. Én egy speciális módszert használok. Létezik egy éves naptár, amiben az összes házi munka, a beágyazástól a kilincsek lemosásáig lebontották napokra. Ha Te csak azt az 5-6 feladatot megcsinálod minden nap, akkor csillogó-villogó lakásod lesz és mégsem szakadsz meg a házi munkától. Ezt a naptárt 1500 Ft-ért meg lehet vásárolni egy teljes évre. (2008-as árak szerint ez egy takarítónő 1,5 órai munkabére) Ugye, megéri?

A végén pedig egy meglepő dolog: ez a szupernaptár már több, mint egy hete fel van Neked kínálva, de nem éltél vele. (Egyetlen egy ember sem volt rá kíváncsi!!!) Most tudom, hogy kattog az agyad, hogy hol is mehettél is mellette. Nem húzom az idődet, húzzák azt elegen, ha jobbra nézel ott egy banner: Motivated Moms, a háztartástervező. Gyorsan klikkelj rá és kérlek légy figyelmesebb, egy vállalkozó, különösen egy cégvezető nem mehet el lehetőségek mellett!

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

19 válasz

  1. Volt egy amerikai szomszédom, aki mindig mesélte, hogy az adott hétre milyen teendői vannak amiket a buborékaiba felirt. Azt a sémát követte, hogy minden számára fontos témában létrehozott egy buborékot, és azon belül a teendőket. Az volt a cél, hogy minden héten minden buborékból legalább egy teendő meg legyen.

    Pl: szabadidős buborék: edzés, mozi, könyv olvasás, haveozás
    háztartási buborék: ajtómosás, takaritás, vasalás, muffin sütés
    munka buborék: könyvelés, honlap frissités, kollegákkal való dumcsi
    családi buborék: gyerekekkel foci, feleséggel sex, szülőkkel telefon

    Most ezt eléggé elviccelődtem, mert a csávó olyan komolyan mesélte, hogy ez a módszer milyen szuper és hogy milyen komoly előadásokat hallott erről, hogy röhögnöm kellett, hogy ezen is meg lehet gazdagodni (valaki ezt eladta!!!). Az ami fickót nem birtam, de szimpi volt hogy strukturálja a teendőit. Sztem ha nem is a magánéleti dolgainkra, de vállalkozás teendőinek strukturálására tök jó kis módszer, hogy a határidőmentes dolgainkat próbáljuk valahogy strukturálni. Vannak erre amúgy szoftverek is, én a mindmanager-t ismerem és szeretem. Sőt, kifejezetten profinak tünik az, aki egy mindmanager-es grafikonnal érkezik egy megbeszélésre! (nem reklám, sajnos fizetős szoftver, de talán nemsokára lesz ingyen verziója is)

  2. Szerintem rossz a számláló, mert én pl megnéztem. Igaz, hogy inkább csak az érdekesség kedvéért, mert külföldről még soha nem rendeltem semmit. Nem azért, mert drága, hanem mert egyelőre nincs paypal-em, se más ilyen nemzetközi fizetési lehetőségem, meg a postával is voltak már rossz tapasztalataim. Persze lehet, hogy ez is olyan dolog, hogy egy idő után már természetes lesz. Egyébként nagyon jó a naptár! És még vannak más hasonlók is a neten! Persze pont aznap, amikor megnéztem a linket, kíváncsiságból felírtam, hogy mi mindent csinálok a háztartásban, és hát már fél tízkor többnél tartottam, mint hat, pedig akkor már neteztem is. Ja, és nem csillog minden. Úgyhogy szerintem erősen háztartás- és szokásfüggő, hogy hol mennyi a meló.
    Na, ez most nem ellenkezés volt, mert abban tökéletesen egyetértünk, amit az időbeosztásról írtál meg a figyelemről!

  3. Itt vagyok ám, csak nem mindig írok, de mindig olvaslak!
    Egyetértek abban, hogy a jó szervezés fél siker, nekem az időbeosztás megy a legnehezebben, amióta itthon dolgozom. És pedig koránkelő típus vagyok! Mert ugye hatékonynk kell lenned a munkában, de legyen meleg étel, és a lakásajtót is szélesre merd tárni, ha csengetnek. Nálam sokáig a szórakozás-pihenés-buborék töküres volt. Mivel szeretem a munkám, mindig is ezzel akartam foglalkozni, ezért fel sem tűnt..pedig ebbe is bele lehet fásulni így. Úgyhogy azt hiszem, a legfontosabb, amit megtanultam (eddig) az itthoni munkáról, hogy tudni kell abbahagyni aznapra, és igenis piheni kell!! És követni kell egy viszonylag szigorú napirendet.
    És ti mit csináltok, ha bejön valami váratlan és felborítja?

  4. A számlálót ellenőrzöm, nagyon mérges lettem rá, hogy nem jól dolgozik!
    A Motivated Moms egy a sok módszer közül. A buborékos is tetszik. És van, akinek nem is kell, bár ők vannak kisebbségben.
    Anyahajó: A paypal-t érdemes megtanulni, aki az on-line világban szeretne mozogni annak ez nagyon fontos! A Motivated Moms nem postán jön, hanem e-mailben. Én amit postán kérek, arra biztosítást is kötök a legtöbb esetben! Nem volt még gondom!

    Zsuzska: Annyira igazad van. Elmesélem, hogy mielőtt a mákgubó indult, megkerestem a Motivated Mom-os nőt, hogy lefordítom neki, de Ő nem szerette volna. Lemásolni meg nem fogom, nem az én stílusom.

    Mónika: Neked jó lehet ez a módszer. Én a váratlan dolgokat próbálom másnap korrigálni, de ha nem megy, nem emésztem magam.

  5. Nekem csak akkor látszanak az oldalsó kütyük, ha konkrétan a hozzászólást nyitom ki. Ha az alapoldal van nyitva, nem látszik semmi az oldalsávban. Ezért nem is láthattam. :-((

    Most viszont végre megvan, nekem előreláthatólag nagyon fekszik ez a módszer.
    „Csaltam”, találtam a lap alján egy minta 2002-es naptárt, lementettem, abból nyomtattam ki az elkövetkező heteket. Nem annyira részletes, mint az idei, de kezdésnek megteszi! :-))

  6. Egy nagy multi tanácsadó cégnél dolgozom, és ilyen volt az előző cégem is. Most ez mindegy, de volt ott egy jó kis time management training, gondolom kisebbfajta vagyonért tartották nekünk. Már nem emlékszem mindenre ami volt benne, de nagyon egyszerűen ennyit jegyeztem meg:

    Teendők –> Koordináta rendszerbe (elég a pozitív negyede)
    X koordináta: fontosság (mondjuk 4-5 fokozatú skálán)
    Y koordináta: sürgősség (legyen itt is 4-5)

    Erre azért van szükség, mert ha sok a tennivaló, állítólag sokan elrontják, hogy elfelejtenek priorizálni.

    Szóval kialakul a pontok helye.

    Minden fontos, ami neked fontos, ki más tudná nálad jobban. Ne hidd el feltétel nélkül másnak azt sem, hogy mi a sürgős. Tudd meg a határidőt.

    Ha ez megvan, ezek az elvek követendők a trénerek szerint:

    1. Mi a fontos?
    Ami bizonyos fontosság alatt van, azt ne csináld meg. Ne feledd, mindig több a feladat, mint az idő. Ami nem fontos tehát, az ugye hiába is sürgős, sztornó. Valahol húzni kell majd egy vízszintes vonalat, és az alatt a feladatokat ne csináld meg. Lehet hogy egy feladat később átkerül, de akkor majd máshogy állsz hozzá.

    2. Ne csak a sürgőseket csináld, mert mindig rohanni fogsz:
    Innen már csak a fontosakkal kell törődni. Vannak a sürgősek, és a nem sürgősek. Ha mindig csak azt csinálod meg, ami sürgős, akkor mindig rohannod kell, folyton stresszben leszel. Tehát mindig meg kell csinálni néhányat, ami nem sürgős, de jól csoportosítható néhány sürgőssel. Ha esetleg akkora bajban lennél, hogy tartósan csak a sürgőset (és fontosat, emlékszel – 1. pont) tudod megcsinálni, akkor emeld fel kicsit a fontossági limitet, hogy jusson időd pár nem sürgősre is.

    Zömítve ennyi. Ezt nem én mondom hogy így kell, de az említett tréningen ezt tanultam.

    Ahogy én használom: Amit használok belőle, az annak a végiggondolása, hogy mi a fontos és mi nem. Utána 80-20-as szabály alapján kezdek neki. Mi az a pár feladat, ami a legtöbb eredményt hozza. Ezekkel kezdek. Máris megvan az eredmények 80%-a. Ha van még időm és kedvem, akkor foglalkozok a többivel. De megkérdezem magamtól, hogy mi is lesz, ha ezt nem csinálom meg. Biztosan fontos ez? Vagy csak szokás? Tim Ferrisstől ebben a tekintetben is sokat tanultam:)

    Éljenek a motivált anyukák! Tetszik amit csináltok. Én még nem vagyok szülő, anya sem leszek már ebben az életemben, de örülök, hogy itt lehetek. Sziasztok!
    Ui: Nagyon úgy érzem, hogy valami mozdul mostanában, ami nagyon nekünk kedvez. Itt is, máshol is. Remélem, ti is érzitek…

  7. Én vagyok azon kevesek egyike, akinek nem kell ilyen naptár az ezer teendő menedzserléséhez. De ennyire control freaknek lenni sem olyan vidám. 🙂 Nagyon örülök, hogy megtaláltam ezt az oldalt. A mákokat ki is tettem a magánblogomra. Nagyon öszi, hogy csinálod ezt. Nagyon sokat segít. 🙂

  8. Mi pedig már elkezdtük szerkeszteni a dedikált partneroldalunkat, mely SEO barátabb (Search Engine Optimization) lesz, mintha a jelenlegi főoldalunkra tennénk csak be. Szép napot nektek!

  9. most jutottam hozzá, hogy megnézzem végre ezt az oldalt. igen, én vagyok az állandó időhiánnyal küzdő 🙂
    kb hasonló módszert kezdtem kidolgozni a napokban, mint a Motivated Moms: heti órarendet saját szájíz szerint. ettől függetlenül megnézem és átmentem a jó ötleteket 🙂
    arra jöttem rá, nekem nem megy máshogy, csak ha valami meghatározza, mikor mit „kell” csinálnom, mert így – remélem – egy idő után rutinná, szokássá válik az idő (jól) beosztása.
    feliratkoztam a hírlevélre, ha kapok egy kis segítséget jazuramtól, a logo is kikerül a blogomra. jönni fogok gyakran – és köszönöm a lehetőséget.
    pookah

  10. Akkor én most megveregethetem a vállam:) Volt egy beosztottam aki elúszott folyamatosan a munkával, és nem értette meg, hogy vannak napi teendők amiket meg kell csinálni. Háromszor ültem le vele beszélni erről, de semmi hatás. Na mondom akkor előveszem a lapomat, otthon készítettem egy heti teendő listát. Mellette pipálni kellett ha végzett vele.(nekem a McDonálds wc ajtaján kifüggesztett „láttam”papírról jutott eszebe ez)
    Elég jól működött:)Az volt a legjobb benne, hogy maga osztotta be az idejét, mikor mit csinált. Ennél az embernél hoszabb távon a napi teendős lista még jobb lett volna….azt most magamnak írom:)))
    A hűtőn vannak a cetlik, lefekvés előtt felírom mit kell csinálni másnap, a heti listámat pedig vasárnap este írom meg.

  11. Gondoltatok már egy adatbázisra ahová feliratkozhatna az errejáró?
    Kissebb szaknévsorra gondolok már csak az egymás közti csere-bere miatt is, a bartelről nem is beszélve. Szűkebb környezetemben jól működik az ilyesmi:könyvelés, homeopátiás orvoslás, kozmetika, grafikai munkák, festmények, építészeti tervek, madáretetők és iparművészeti tárgyak találják meg így gazdáikat. Szívesen látnám ki mihez ért, talán ti is.

  12. Szia Gobi!
    Vannak hosszú távú terveim a mágkubón, de ezek még a meglepi/titok kategóriába tartoznak!
    Addig pedig spontán, vagy a hirdetéseken keresztül!

  13. Nem rossz ötlet a szaknévsor, de szerintem pl a portré sorozat (ha lesz olyan), jó kezdet lehet. Én a kötelező olvasmány listát is nagyon várom 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk