Költség vagy befektetés?

Ha a vállalkozásod számlájától pénzt adsz ki, az két csoportra lehet osztani, költségre és befektetésre! Jó, ha tisztában vagy vele, hogy melyik pontosan mit jelent és mi a következménye.

A költség, a wikipédia szerint, a gazdasági tevékenység – és közvetve a nyereségszerzés – érdekében „feláldozott” haszon (általában pénzösszeg). Ez egy olyan kiadás, amit vagy muszáj kifizetned. A költség többnyire bevételt fog termelni, ami a befektetett összeggel egyenesen arányos. Azonban az is előelőfordul, hogy további költségeket generál. Például, ha fenntartasz egy boltot, aminek van bérleti díja, az költség és további költséget generál, hiszen a boltnak lesz rezsije is.

Ilyenek számomra a munkám járulékos költései, az adók, az alapanyag, a telefonszámlám és sok-sok más dolog.

A befektetés egy olyan kiadás, ami pénzt termel, méghozzá sokszorosát, mint e befektetett érték. Én ennek tekintek egy új gépet, amivel újabb típusú termékeket tudok gyártani vagy éppen a jelenlegieket leget költséghatékonyabban, gyorsabban előállítani. A kedvenc befektetésem pedig a tanulás. Én befektetésként tekintek minden egyes könyvre, amiből én és rajtam keresztül a vállalkozásom fejlődik. Befektetés számomra a tanulás, ami minden esetben kiadással jár, ilyenek lehetnek egy tanfolyam vagy egy külföldi konferencia. Én a tanulásra sosem sajnálom a pénzt, mert tudom, hogy megtérül, méghozzá bőségesen.

Erre van egy csodálatos példám. Mikor a vállalkozásomat indítottam, kaptam támogatást a munkaügyi központon keresztül. Tudtam, hogy ezt az összeget jól kell elköltenem. Az első gondolatom az volt, hogy egy profi marketingszolgáltatást kellene igényve venni. A legprofibbat! Elkezdtem online keresni, hogy mi fér bele, melyik cég, szolgáltatás lenne a legalkalmasabb. Azonban még nagyon kicsi volt a vállalkozásom és ahogy számoltam, rádöbbentem, hogy ez az összeg nem lesz túl sokra elég. Mi lesz utána? Tovább kerestem. Ekkor találtam egy posztgraduális képzést online marketing szakon. Pontosan annyiba került, mint a támogatás összege. Akkor úgy döntöttem, hogy ezt a pénzt oktatásra fogom költeni. Egy évvel később diplomáztam online marketing szakon és a mai napig úgy gondolom, hogy a legjobb befektetés volt ez a diploma és a vele szerzett tudás!

Te szoktál a saját fejlődésedbe fektetni? Betervezed ezt a kiadást a vállalkozásodba?

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

6 válasz

  1. Függ attól, hogy mivel foglalkozunk pontosan, de szerintem fontos, hogy az elején a bevételt visszaforgassuk a vállalkozásba, akár egy új eszközbe, alapanyagba, honlapba, egy új arculatba, esetleg képzésbe. De engem az is érdekelne, hogy amíg az embernek csak egy ingyenes blogja van és nincs webshopja, de nem akar a kerület piacán árusítani, addig hol/hogy lehet a termékei után megkapnia azt az összeget, amit aztán be tud fektetni? 🙂

  2. Kedves Eszter!
    Vannak olyan közösségi webáruházak, ahova fel tudod tölteni a termékeidet. Ha iparművészként dolgozol, akkor a magyar piacon nézd meg a http://krafty.hu/ és a http://www.meska.hu/. A németeknél a http://de.dawanda.com/ és nemzetközileg az https://www.etsy.com/. Ezekre a az oldalakra tudod feltenni a termékeidet, de a vevőket Neked kell odavezetni!
    Ha ennél profibbat és sajátot szeretnél, az https://unas.hu/-n már évi 12.000 Ft-tól csinálhatsz saját webshopot!

  3. Köszönöm, egy részüket ismertem, de segítség volt, mert összeállítottam a tervet. 🙂 Hihetetlen, de ha az ember elhatározza magát, akkor folyton olyan dolgok történnek, amik segítik az útjában.

  4. Abszolút visszaforgatok tanulásba, képzésbe.

    Sőt, szeretnék elindulni iparművészeti irányba.
    Te hol végeztél iparművészként?

  5. Szia Kriszta!
    Én építészként végeztem, utána kezdtem el üveggel dolgozni. A tervezés maradt, csak a lépték változott!
    Az üveggel kapcsolatos dolgokat Édesapámtól, kisebb képzéseken illetve autodidakta módon tanultam!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk