10 évvel ezelőtt profi, komoly cégnek számított, akinek honlapja volt és maga a tény minden erőfeszítés nélkül hozott nekik üzletet. Ma már minden sarki cipésznek van honlapja, még akkor is, ha a cipész már régen megszűnt. Ma már az számít komoly cégnek, akinek a honlapját hamar és könnyen megtalálják a látogatók.
Ha Te látogatót szeretnél a honlapodra, akkor ki kell tűnni a többiek közül. A szép design és a minőségi termék nem elégséges feltétele a jól működő honlapnak. A hasznos információk megosztásával és a könnyen kezelhető ergonómikus honlappal már jó úton vagy, ha a látogatók eljutnak Hozzád. A legfontosabb azonban, hogy sok látogatód érkezzen, mert ha ügyes vagy belőlük lesznek a vásárlók!
Ha látogatót szeretnél, akkor az alábbi dolgon kell folyamatosan dolgozni:
optimalizálás: Az optimalizálás azt jelenti, hogy a keresőkben, elsősorban a googleban minél előkelőbb találati oldalon jelenj meg! Ha Te is szoktál keresőkben keresni, akkor gyanítom, hogy Te sem tudod kik vannak a 20. vagy éppen 100. találati oldalon. Azonban ha a kulcsszavaidra az első néhányban szerepelsz, akkor az sok, ingyen, látogatót hoz majd az oldaladra!
linképítés: Az opimalizááshoz szükséges, hogy minnél több azonos témájú oldalról, azaz releváns oldalról mutasson a Te oldaladra link. Ennek is megvannak a maga szabályai, de ezt majd egy későbbi posztban részletezem. Az első linkeket Magadnak kell kérned, azonban ha jó a tartalmad, akkor utána már egyre több természetes linket is fogsz kapni!
fizetett hirdetés: Ha nem sok időd van az optimalizálásra, ami a leghatékonyabb módszer, akkor gondolkodhatsz fizetett irdetésben is. Elsősorban ne az olcsó helyeken hirdess, hanem olyat keress, ahol a Te célcsoportod megtalálható. Így sokkal nagyobb az esélyed arra, hogy az onnan jövő látogatókat valóban érdekelni fogja a Te oldalad és terméked!
A cél az első találati oldal!
7 válasz
@panyizsuzs,
Lehetne még finomítani az eszközök leírását ami a látogatók, sőt lehetőleg az érdeklődők csábításáról. De legalább ilyen fontos a megtartásuk, az aktív mailcím gyűjtés, az RSS csatornákba csábítás, illetve azok akikre hivatkozunk, linkelünk…
Freelance71
A Googleval igazából az a gond,hogy hiába optimalizálod már,az első helyekre úgyis azokat hozza fel akik kemény tiz-százezreket fizetnek ezért.
Adri, amit írsz, az egyáltalán nem állja meg a helyét. A google felül külön sávban illetve oldalt jeleníti meg a fizetett hirdetéseket. A találati lista az általuk fejlesztett speciális algoritmus alapján áll fel. Amikor engem a Fókusz szereplésem során Panyi Zsuzsanna névvel illettek, akkor erre a névre nem dobott ki a google sehol. Én gyorsan írtam egy jól optimalizált posztot és 2 óra múlva első helyen voltam. Ehhez persze az kell, hogy jó a honlapom felépítése.
Ha a mákgubón csináltatsz honlapot v. blogot, Te is jól és könnyen tudod majd optimalizálni a honlapodat!
@Adri,
Nem tudom a profi SEO optimalizálókat megfizetni képes weboldaltulajdonosokra, cégekre gondolsz, vagy a kattintás alapú hirdetőkre (PPC), ezt jó lenne külön választani…
Freelance71
ui.: az a világ megszűnt, amikor a „nagyhal” megeszi a kicsit, ma már a „kis hal beelőzi a nagyot” lett a szlogen!
uui.: egy rakás feladatot adtál, figyelemre méltó blogok formájában elmentettelek! 😉
@panyizsuzs,
„A google felül külön sávban illetve oldalt jeleníti meg a fizetett hirdetéseket.”
Karakterre pontosan ezt írtam, de aztán módosítottam, lásd az előző kommentem! 😉
Más:
„A google felül külön sávban illetve oldalt jeleníti meg a fizetett hirdetéseket. ”
Így igaz, de…
hiába van feltüntetve, hogy szponzorált hirdetés, nagyon kevesen vannak tisztában ezzel… Épp úgy , mint amin magam is meglepődtem mennyire vannak képben az ügyfeleim is, az aldomainnel kapcsolatban…
Más:
„Én gyorsan írtam egy jól optimalizált posztot és 2 óra múlva első helyen voltam.”
OK! de… hány Pányi Zsuzsi hirdeti magát, mondjuk a rongytechnikával, kreatív hobbi és hasonló kifejezéskel, kicsit bonyolultabb lett volna, de meg lehet csinálni! 😉
Freelance71
Valóban, a Panyi Zsuzsanna könnyű név volt. (Optimalizálással sem 2 órát foglalkoznak normális esetben.) Mondok egy nehezet: ezüst ékszer. Nem könnyű, de meg lehet csinálni, pillanatnyilag az első 20-ban vagyok!
@panyizsuzsi,
„Nem könnyű, de nem lehet csinálni, pillanatnyilag az elsző 20-ban vagyok!”
Pontosítanék! 😉
‘. Meg lehet csinálni (gondolom így akartad írni)
– már a 8 helyen vagy
Egyébként tudom miről beszélsz, hisz én anno egy freetárhelyen, tehát aldomainként induló oldallal, egy frekventált, nagyon frekventált kifejezéssel, 3 nap alatt az első háromban voltam a bloggal, és az első 4-10 helyen a weboldallal!
Tehát tudom mit lehet megcsinálni és mit nem. Mindezzel nem ellened beszéltem, csupán amit, pontosabban amennyit leírtál belőle megtévesztő lehet, egy laikus számára. Pesze a nagyon laikus abból sem ért semmit amit én írtam.
Freelance71
ui: bocsi, ha offba mentem
uui.: úgy érzem mégis, hiánypótló amit csinálsz, talán még jobban az alapokkal kellene kezdeni?