Miért jó, ha van saját médiád?

Múlt héten Wolf Gábornál néztem egy videót, amiben megragadt egy mondat. Legyen saját médiád. Ok, ez világos, hiszen a választási kampányban is mindig azok rúgnak labdába, akinek a van saját médiájuk. Azonban a legtöbb vállalkozásnak nincs sem rádiója, sem tv csatornája, de még újságja sem. Úgy gondoltam, hogy egy blog, hírlevél nem lehet ennyire jelentős, mint ezek a nagy-múltú médiumok.

Csütörtökön reggel, miután megírtam a következő heti hírlevelemet, már elég rosszabb lett az idő és várható volt, hogy a vasárnapi WAMP-ra már nagyon nagy vihar lesz. Mivel csütörtökön még teljes pénzvisszatérítés mellett lehetett lemondani, lemondtam. Fájt a szívem, mert szeretem a WAMP-ot és számítottam a bevételre is. Valamit ki kell találnom., gondoltam Tudtam, hogy a WAMP törzsvásárlóinak is hiányozni fog ez a remek vasárnap. Kitaláltam, hogy valamivel kárpótolom őket és csinálok egy akciót: vásárolj úgy, mintha a WAMP-on lennél, postaköltség nélkül. Később Móni nevet is adott neki: virtuális WAMP vásár. A hírlevél már készen volt. Kivettem belőle egy részt és írtam a virtuális WAMP vásárról pár mondatot, majd pénteken 11-kor kiküldtem. 30 percen belül, eddig még soha nem látott tempóban elkezdtek érkezni a megrendelések. Vasárnap estig rekord mennyiségű vásárlás volt a panyizsuzsi webshopban, aminek őszintén örültem.

A bevételeim egy átlagos WAMP bevételei voltak, a kiesett futárköltség pedig alig haladta meg a WAMP-os asztalpénzt.

Ekkor esett le, hogy nekem van saját médiám: a hírlevelem, ami nagyon jól működik. Ha ebben az esetben nem lett volna hírlevelem/médiám, akkor nem tudtam volna ezt az akciót sikeresen megcsinálni!

Akkor nézzük, hogyan is épült fel a kampány:

Elemei:

  • váratlan helyzet
  • kiesett bevétel pótlására való törekvés (veszteség minimalizálás)
  • ötlet
  • hírlevél

Költségei:

  • 0 Ft (eltekintve a hírlevélküldő szoftver havi vagy egyszeri költségétől, ami amúgy is megvan)

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk