Miért nem működik a marketinged?

Rengetegen panaszkodnak arra, hogy nem működik a marketingjük vagy nem eléggé jól. Sokszor a probléma az idő hiánya, azaz kevés tartalmat tudsz gyártani, akár a saját felületeidre, akár a közösségi médiába. Ilyenkor érkezik el a pillanat, hogy keresel egy alvállalkozót, aki átveszi tőled a marketing egy részét, mondjuk valamely közösségi médiát.

Milyen a jó marketinges?

Marketing szempontból csak azt nevezem eredményes együttműködésnek, ahol a marketing cég díja és a hirdetésre elköltött összeg megtérül. Tehát nem ennyivel több lesz a bevételed, hanem legalább ennyivel több lesz a PROFITOD! Ez az eredmény azonban nem az első hónapban fog realizálódni. Ahhoz, hogy egy marketinges céggel eredményesen tudj dolgozni, legalább 4-6 hónap együttműködés kell. Addig fizet a megbízó, de nem biztos, hogy megtérül!

Ha bármilyen részterületen megbízol egy marketingest, alapvetően két lehetőség van. Az egyik, hogy a marketing szakértő egy önjelölt szakember, aki vajmi keveset ért a szakmához. Tény hogy tele van kóklerrel és szerencselovagokkal a piac. A marketing egy szakma, amit tanulni kell és nem elég az, hogy posztolgat az ember. Ebben az esetben 4-6 hónap után sem fognak jönni az eredmények és kidobtál egy csomó pénzt az ablakon.

A másik lehetőség, hogy egy kiváló marketinges alvállalkozót találsz, akit mindenki dicsér. Ekkor sem biztos, hogy nyert ügyed van. Kiadhatod Te a FB hirdetéseket, vagy a hírleveleket a legjobb cégeknek az iparágban, sőt magának a Googlenek is, azonban ha nincs stratégiád, nem ismerteted meg vele alaposan a célcsoportodat vagy nem magyarázod el alaposan a vállalkozásod legapróbb részleteit a partnercégnek, nem lesz eredmény!

Célcsoport és stratégia, ez e kettő a vállalkozásod és a marketing együttműködéseid kulcsa! E kettőt, jó minőségben, rendelkezésére kell bocsájtanod egy marketing alvállalkozó számára, akit azzal bíztál meg, hogy kezelje a FB oldaladat. Ő nem fogja ezt  Neked vagy helyetted megcsinálni, hiszen nem az ő feladata és a díjazásába sem tartozik bele.

Célcsoport

A célcsoport meghatározása egy vállalkozás esetében alapvető fontossággal bír. Amikor hozzám érkezik valaki tanácsadásra, akkor általában azt szokták a célcsoporttal kapcsolatos kérdésemre felelni, hogy 20-40 éves jól szituált nők. Ez kb. megegyezik azzal a válasszal, hogy mindenki, hiszen mindenkinek szüksége van az adott termékre (pl. szappan, alapvető élelmiszer). Ez nem célcsoport meghatározás! Így olyan leszel, mint a Nők lapja, aki 20 éves kor felett kb. minden nőre céloz, mégsem szólít meg igazából senkit. Nézd meg a tartalmat, mondjuk a receptes részen. Van egy klasszikus Lajos Mari stílusú recept, amiben szinte mindig benne van a gazdagon meglocsoljuk tejföllel. Ez a rész a 60-as nőknek szól. A következő oldalon meg modern recepteket találni, ahol tejszín és kesudió van a hozzávalók között. Ez a rész a 30-asoknak szól.

Ahhoz, hogy jól tudj kommunikálni, sokkal jobban körül kell írni a célcsoportodat, szinte ismerni kell az ő életüket, szokásaikat. Csak és kizárólag akkor van értelme a marketingednek, ha tűpontosan célzol. Minél szűkebb célcsoportra lősz, annál jobban tudsz feléjük kommunikálni, hiszen sokkal egyedibb és személyre szabottabb marketing szövegeket fognak tőled kapni, és ez bizony betalál. Innen már csak egy lépés, hogy cselekedjen és vásároljon. Az általánosság a marketingben nem működik!

Stratégia

Ha nincs minden marketing tevékenységed egy stratégiába ágyazva, akkor semmilyen marketing alvállalkozói együttműködés nem lesz hatékony.  Én a mákgubón, miután felmérek egy céget, első lépésként a tulajdonossal összerakjuk a stratégiáját, hogy meg legyen a teljes kép egyben, majd ezek után a feladatokat rangsorolva tanítom meg, hogy hogyan valósítsa meg az egyes elemeket lépésről-lépésre. Ha nem határozod meg pontosan, hogy honnan  hova szeretnél eljutni és milyen eszközökkel, akkor aligha lesz sikeres a vállalkozásod!

Itt a megoldás!

Egyedül vagy külső segítséggel határozd meg pontosan a célcsoportodat, alakíts ki egy marketing stratégiát arra, hogy hogyan fogod őket elérni és hogyan fogsz feléjük kommunikálni és hogyan fogsz bevételt generálni. Ezzel nem csak stabil alapokat teremtesz a vállalkozásodnak. hanem, aki maga is megtanulta és csinálja a marketing bizonyos részeit, később jobban tud delegálni részfeladatokat, miközben a cégének a teljes marketingjét átlátja és összefogja!

Legyen jól meghatározott célcsoportod és stratégiád, mert enélkül nincs sikeres marketing kiszerezés!

Nem tudod hogyan csináld?

Pontosan erre a problémára írtam meg a Mákgubó START kurzust, ami végigkalauzol a márkád és a vállalkozásod alapjainak a lefektetésén. A kurzus 2018. december 31-ig kedvezményes áron érhető el!

Kattints ide a START kurzus részleteiért! >>>

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

4 válasz

  1. Mely egyetertes!
    Ugyanakkor kiegeszitenem meg vmivel. Sztem a mi “iparagunkban”, azaz a szemelyes markara epulo termekeknel alapveto fontossagu az onismeret. Ki vagyok en, s ebbol fakadoan milyen termekeket vagyok kepes eloallitani, s az vajon milyen celcsoportot tud megszolitani, azaz a keszito milyen csoportokkal tud egyaltalan kapcsolodast kialakitani. Persze barmikor kitalalhatom magamnak, hogy letisztult uvegekszert akarok csinalni es en vagyok a panyizsuzsi es majd dol a le, de ha a szemelyisegem nem ilyen, hanem bohem-jatekos, akkor a legnagyobb energiabefektetes mellett is maximum kozepszeru panyizsuzsi lehetek, noha megfelelo onismerettel lehetnek jo kis vadjutka is.
    Szoval az onismeret fontos; itt is.

  2. Mely egyetertes!
    Ugyanakkor kiegeszitenem meg vmivel. Sztem a mi “iparagunkban”, azaz a szemelyes markara epulo termekeknel alapveto fontossagu az onismeret. Ki vagyok en, s ebbol fakadoan milyen termekeket vagyok kepes eloallitani, s az vajon milyen celcsoportot tud megszolitani, azaz a keszito milyen csoportokkal tud egyaltalan kapcsolodast kialakitani. Persze barmikor kitalalhatom magamnak, hogy letisztult uvegekszert akarok csinalni es en vagyok a panyizsuzsi es majd dol a le, de ha a szemelyisegem nem ilyen, hanem bohem-jatekos, akkor a legnagyobb energiabefektetes mellett is maximum kozepszeru panyizsuzsi lehetek, noha megfelelo onismerettel lehetnek jo kis vadjutka is.
    Szoval az onismeret fontos; itt is.

  3. Teljesen egyetértek veled. Ha a termék nem önazonos, akkor nem tud sikeres lenni, sem a személyes márkánál, sem az alkotói munkánál. Ugyanis e kettő, ahogyan Te is írod belülről fakad.
    Ezt a témát részletesen a márkaépítésnél és a márka, illetve a személyes missziónál szoktam taglalni, azonban remek felvetés itt is!

  4. Teljesen egyetértek veled. Ha a termék nem önazonos, akkor nem tud sikeres lenni, sem a személyes márkánál, sem az alkotói munkánál. Ugyanis e kettő, ahogyan Te is írod belülről fakad.
    Ezt a témát részletesen a márkaépítésnél és a márka, illetve a személyes missziónál szoktam taglalni, azonban remek felvetés itt is!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk