Mikor kezdj hírlevelezni?

Az én alkotó vállalkozásomban a mai napig is a hírlevél hozza a legtöbb vásárlást, annak ellenére, hogy ezt az eszközt sokan temetni vélik. (Gyanúm szerint azért, mert ha tudsz szöveget írni és egyszer megtanulsz egy hírlevélküldő rendszert, onnantól kezdve nincsen szükséged külsős tanácsadóra, marketing cégre, hanem mindent magad tudsz intézni!) Valószínű ezért nem dicsőíti és beszél róla sokat a marketing szakma. Mégis működik, és Neked, mint vállalkozónak az az érdeked, hogy bevételt generáljanak a marketing tevékenységeid.

Mikor kezdj el hírlevelezni?

Lehet, hogy már van egy kész vállalkozásod, kollekciókkal és működő webshoppal. Ekkor már mindenki számára egyértelmű, hogy jó lenne hírlevelezni.  Azonban a kezdeti lépéseknél még kevesen gondolnak erre a marketing csatornára. Legtöbben a klasszikus, „tervezés, gyártás, honlap, webshop” lineáris vonalán indulnak el. Pedig a hírlevélben óriási lehetőség van a vállalkozás kezdeti pillanataiban is!

Piackutatás

A hírlevél nem csak arra jó, hogy eladj! Ez egy kommunikációs csatorna, ahol visszacsatolást is kérhetsz és kapsz is. A hírlevél remek eszköz a vállalkozásod elindítása során. Fel tudod vele térképezni a célcsoportodat, az Ő szükségleteiket, és ennek megfelelően tudod kialakítani a vállalkozásodat és a kommunikációdat. Hiszen meg kell találnod a vásárlói igényeknek, a saját céljaidnak és kollekcióidnak azt a szűk keresztmetszetét, amibe az üzleti profittal értékesíthető termékek tartoznak, hogy utána ezzel rukkolj elő!

Döntések meghozatala

A hírlevél bizonyos üzleti döntések meghozatalában is remek segítség lehet. Erre sokan használják a FB és az Instagram szavazó funkcióit is, amíg ezek rendelkeznek valamiféle eléréssel. Ugyanis, míg a FB aranykorában, ha posztoltál valamit, akkor az minden követődhöz eljutott, ma hirdetés nélkül ez már csak néhány százalékához jut el a követőidnek. Ez pedig nem túl reprezentatív minta és nem sok visszacsatolást generál, arról nem is beszélve, hogy ez az arány valószínű tovább fog csökkenni!

Termékfejlesztés

A saját vállalkozásomban a hírlevélnek komoly szerepe volt, a hírlevél hatására érkező vásárlói visszacsatolásoknak. Ennek következményeként új színeket és színkombinációkat kezdtem el használni az új kollekciók tervezésében, hiszen igény volt rá. A feliratkozóim rávilágítottak a hiányosságokra! Természetesen nem minden kívánságot teljesítettem, de nagyon figyeltem, hogy mik azok a dolgok, amik többször előfordulnak és amiket többen keresnek. Olyan termékeket terveztem, amiket szívesen vásárolnának és léptem. Létrehoztam olyan kollekciókat, melyek kielégítették ezeket az igényeket!

Értékesítés

Ha a fenti fázikoson túl vagy, akkor is van létjogosultsága a hírlevélnek. Ekkor vagy talán leginkább közel a célodhoz, hiszen ekkor már a tényleges értékesítésre tudod használni a hírlevél adatbázisodat. Szét tudod kürtölni vele az új kollekciódat, az éppen aktuális ajánlatodat. Ezt úgy tudod megtenni, hogy a kollekció megjelenésekor már várják az új termékeidet és azonnal vásárolnak is belőle. Mindez csak néhány hírlevél megírásába kerül!

A fentiekből világosan látszik, hogy akármilyen fázisban is van a vállalkozásod, hírlevélre szükséged van. Hiszen a közösségi média oldalak jönnek-mennek, de ez a platform állandó és csak a Tied. Itt Te írod a szabályokat! Akár van vállalkozásod, akár csak tervezed azt, kezdj el ma hírlevelezni. Akár ingyen is neki tudsz látni ezen csatorna kiépítésének, és az első kollekciód megjelenésekor már rendelkezésre fog állni egy, a termékeidre, kollekcióidra éhes tömeg, akinek hírül tudod adni, hogy itt vagyok, lehet vásárolni!

Ok, de hogyan legyenek feliratkozóim?

Sokan azt gondolják, hogy megfelelő számú feliratkozót összegyűjteni évekbe kerül vagy nagyon sok pénzbe. Ez is egy óriási tévhit! Ha ismered a célcsoportodat és a megfelelő technikákat, akkor némi időráfordítással gyorsan több 100 vagy akár több 1.000 feliratkozóra is szert tehetsz. Erről itt olvashatsz!

Akár van már hírlevél rendszered, akár most indítod el, kattints ide és válaszd ki a jelenlegi tudásodnak megfelelő kurzust, és vágj bele a hírlevelezés világába. Így néhány hónap múlva erről a csatornáról is elkezdenek majd érkezni a vásárlások, egy év múlva pedig már jelentős bevételre fogsz szert tenni ezzel az eszközzel!

Töltsd le most a Magyarországon használt legjobb hírlevélküldő rendszerek összehasonlító táblázatát! Letöltéshez kattints ide! >>>

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk