Milyen a jó csali?

Az elmúlt héten rengeteg embertől hallottam, hogy a hírlevelezéssel leginkább az adatbázis építésénél, azaz a hírlevélfeliratkozók gyűjtésénél akad el.

Azzal mindenki tisztában van, hogy kell egy csali. Kell valami, amiért az emberek megadják az email címüket és feliratkoznak a hírleveledre. Azonban mis is pontosan ez a csali? Hogyan tudsz csalival rengeteg új feliratkozók szerezni?

Mindenkinek landolnak a postafiókjában hírlevelek, hiszen sokszor és sok helyen iratkozunk fel rá. Nem azért, mert szeretünk hírlevelet kapni, hanem valamilyen információra vágyunk belőle. Azonban ez a vágy még messze nem elég erős. Én például sosem szoktam azt gondolni, hogy most megnyitok egy weboldalat, hogy feliratkozzak a hírlevélre. Egyszerűen csak megnyitom, mert valamilyen, termék, információ vagy szolgáltatás után érdeklődök. Ilyenkor ha az oldal marketingese ügyes és egy ütős ajánlatot ad nekem, akkor könnyen ki tudja le tudja akasztani az email címemet. Ha van egy jó csali, amivel horogra akadok és azonnal begépelem és már rajta is vagyok a hírlevelükön!

A csali tehát egy olyan ütős, visszautasíthatatlan ajánlat, aminek, a weboldal látogatója, ha valóban érdeklődik a téma után, akkor nem tud ellenállni.

Egy jó csalival akár több 1.000 feliratkozót is tudsz szerezni. Nekem egyetlen csalim 500 új feliratkozót hozott az első héten és összességében pedig több, mint 2.000-en iratkoztak fel a hírlevelemre emiatt a csali miatt!

Miért nagyon fontos a csali?

A mai választék mellett, a vásárlók sokkal tudatosabban döntenek vásárlás előtt. Körüljárják a témát, a teméket, legyen az bármi. Alkotók termékeinél pedig kifejezetten kíváncsiak, hogy miből és hogyan készül, hogy valóban kézműves-e a termék, stb. Egyszóval tájékozódnak, ezért böngésznek online. Azonban ha nem kéred el az adataikat, akkor lehet, hogy soha nem jönnek vissza az oldaladra. Ennek lehet, hogy annyira egyszerű oka van, hogy elfelejtik a márkanevet vagy a honlapod nevét és így Te nem tudsz nekik értékesíteni, pedig vaami miatt rátaláltak a weboldaladra, hiszen kerestek ott valamit, azonban nem akartak rögtön vásárolni…

Ezért nem is szeretik a nyomulós weboldalakt. Azaz ha te rögtön az első látogatásuk alklamával elkezdesz rámenősen értékesíteni, hogy VEDD MEG! VEDD MEG! és csak erről szól a weboldalad, akkor hamar a kis X-re fognak kattintani a jobb felső sarokban. Azonban ha Te tudsz nekik adni valamit, ami számukra értéket képvisel, akkor szívesen megadják az email címüket. És akkor már egy kicsit közelebb kerülsz a vásárlóhoz. Ez a CSALI!

Milyen a jó csali?

A csalid csak akkor fog Neked rengeteg feliratkozót szállítani, ha olyat tudsz kitalálni, amire a célcsoportod vágyik, aminek örül. Mindig az ő igényeik és szükségleteik lebegjenek a szemed előtt. Érdemes ebbe sok időt és energiát fektetned, hiszen ez az adatbázis lesz az, akinek ki tudod küldeni a hírleveleidet!

A jó csali ismérvei:

  • felkelti az érdeklődő figyelmét
  • kielégíti valamely szükségletét, lehetőleg olyat, ami a termékedhez, szolgáltatásodhoz kapcsolódik
  • értéket képvisel számára
  • nem kerül pénzbe, csak egy email címbe

A csali készítésének első pontja, hogy kitaláld, mi az amit adni fogsz az érdeklődőknek, potenciális vásárlóknak, amire a fenti paraméterek mind igazak.

Így készítsd el a csalid 5 pontban!

A csalit nem kizárólag egy 40 oldalas ebookonak lehet. Rengeteg féle csali létezik és működik kiválóan az online világban. Ezek közül csak a legismertebbek az ebookok, valamint kedvezmények, letölthető elemek, azonban megannyi más lehetőséged van.

  1. A tartalmi részét Neked kell kitalálnod és a célcsoportod igényeire szabnod, a fentiek szerint.
  2. Majd készítsd a csalid tartalmi részét!
  3. Ha az első ponttal készen vagy, válassz valamilyen formátumot, ami egyszerűen terjeszthető és könnyen emészthető a célcsoport számára.
  4. Ezek után pedig megfelelő formátumba kell öntened, mind grafikailag, mind pedig formátum tekintetében.
  5. Ha mindezzel megvagy, akkor töltsd fel megfelelő helyre és már el is indíthatod a hírlevélfeliratkozási gépezetet.

Ha sikerült a célcsoportod számára megfelelő csalit kitalálnod, akkor innentől kezdve folyamatosan érkezni fognak a feilratkozások és növekedésnek indul a hírlevél adatbázisod.

Ha kíváncsi vagy, hogy pontosan milyen típusú csali vannak és hogyan kell azokat elkészíteni, akkor jelentkezz még ma és végezd el online  a Milliókat Érő E-mail Címek kurzust!

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

4 válasz

  1. Kiegészítésként hozzátenném, hogy májustól a LandingPage-s feliratkoztatásnál is az új rendeletnek megfelelően kell kialakítani az oldalt, különben súlyos büntiket lehet ám kapni.
    Automatikusan nem lehet bepipálva a „Hozzájárulok” checkbox, viszont ha nem pipálja be az, aki megadja a mail címét, hogy megkapja a csalit, annak nem is lehet küldeni havi hírlevelet.
    Viszont még mindig meg vannak az olyan praktikák, hogy a csali megszerzése után rögtön az arcába toljuk a megvehető dolgokat… Vagy ilyesmi.

  2. Kiegészítésként hozzátenném, hogy májustól a LandingPage-s feliratkoztatásnál is az új rendeletnek megfelelően kell kialakítani az oldalt, különben súlyos büntiket lehet ám kapni.
    Automatikusan nem lehet bepipálva a „Hozzájárulok” checkbox, viszont ha nem pipálja be az, aki megadja a mail címét, hogy megkapja a csalit, annak nem is lehet küldeni havi hírlevelet.
    Viszont még mindig meg vannak az olyan praktikák, hogy a csali megszerzése után rögtön az arcába toljuk a megvehető dolgokat… Vagy ilyesmi.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk