Mindennek az origója: az árazás!

A Te iparművész / kézműves vállalkozásod egyik napról a másikra él és nem jutsz egyről a kettőre, miközben folyamatosan azért dolgozol, hogy ne kelljen visszamenned GYES/GYED után főállásba dolgozni? Állandóan vállalkozásod ügymenetével kell foglalkoznod, ahelyett, hogy valóban alkotnál. A bevételeid pedig arra elegendőek, hogy az adóidat befizesd, miközben a vásárlóidtól mindig azt kapod, hogy milyen drágák a termékeid.

Miért nincs esélye a vállalkozásodnak rosszul meghatározott árak mellett?

Egyáltalán nem vagy egyedül! Pontosan így volt ezzel Orsi is, aki remek dolgokat készített és a sok dicséreten felbuzdulva elment egy iparművész vásárba. Nagyon tudatos volt, így már előző este kitalálta az árakat. Ránézett mindegyik termékére és kitalálta, hogy az emberek ezért mennyit adnának. Megkérdezte az egyik barátnőjét is az árakról és Ő is helyeselt. Másnap a vásár jól sikerült, majd sok-sok vására zárult hasonló sikerrel és Orsi egyre többet varrt. 3 gyerek mellett, hajnali 2-3 óra között dőlt be az ágyába, sokszor ruhástul. Folyamatosan dolgozott, hol a marketingjén, hol a termékei gyártásával volt elfoglalva.

Azonban a bevételei csak arra voltak elegendőek, hogy kifizesse az új webshopjának a programozóját és a vásári helypénzt, de a családjának már nem jutott, hiszen profitot nem termelt!

Ugye, ismerős a helyzet?

Ezen szinte minden alkotó keresztül megy. A kérdés azonban az, hogy hogyan jön ki belőle. Ugyanis itt két út áll előtted! Sokan ekkor úgy döntenek, hogy vége mindennek, nem bírják tovább és egyszerűen felszámolják azt a tevékenységet, amit eddig élvezettel, sőt szinte rajongással végeztek!

Sosem késő, merj cselekedni!

Azonban erre önmagadtól aligha fogsz rájönni, hogy hol vannak azok a rejtett költségek, árcsökkentési lehetőségek amiket mindenképpen be kell építeni az árképzésedbe.

Az egyetlen megoldás a problémádra, ha megtanulod profi módon beárazni a termékeidet. Most induló vállalkozás esetében ehhez elsősorban a kézzel készült termékek árazási módszerek ismeretére van szükség. Azok számára is vannak remek technikák, akik már évek óta értékesítik a termékeiket, viszont csak mostanában döbbentek rá arra, hogy a hibás árazásuk a profit növekedésének a legnagyobb gátja.

Ettől fog pénzt termelni a vállalkozásod!

Én magam már 10 éve árazom a termékeimet. Néhány éve már olyan professzionális eszközöket fejlesztettem ki, hogy bőven elég beírnom a termék alapanyagainak bekerülési árát és az elkészítésével töltött időt és a rendszerem azonnal megmutatja, hogy milyen nagy- és kisker árakon kell értékesítenem és milyen árrésem lesz. Ha nem vagyok elégedett a termék árával, akkor itt apró elemeken, még tervezési fázisban tudok korrigálni!

Érdekel részletesebben az árazás témaköre?

Szívesen küldünk Neked további anyagokat, melyek segítségével megfelelően tudod beárazni a saját kollekcióidat!

Iratkozz fel most a mákgubó hírlevélre!

 

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk