Online kontra offline, a költségek tükrében

Ma megkeresett egy ismerősöm, nevezzük Eszternek egy remek üzleti ötlettel. Az üzlet maga speciális termék értékesítése egy szűk célcsoportnak. Eszter jól ismeri a termékeket, így teljesen elkötelezett a téma iránt. Az eredeti ötlet azonban a kiskereskedelmi értékesítés volt. A beszélgetés során gyors fejszámolást végeztem, feltételezve, hogy van egy céges forma és egy arculat, ami mindkét üzletvitelben szükséges. Bár mindig tudtam, hogy az online értékesítés gazdaságosabb, a számokon magam is megdöbbentem. Nézzük meg, mennyi pénz kell egy offline és egy online kiskereskedés havi üzemeltetéséhez:

Offline értékesítés:

Az offline értékesítés esetén szüksége van elsősorban egy üzlethelyiségre, amit meg kell vásárolni vagy bérelni kell. Ha a vállalkozás alapítója nem szeretne 10-18 óráig az üzletben lenni, akkor egy alkalmazottat is szükséges foglalkoztatni, és utána járulékot is kell fizetni. Mindemellé kell egy óriási árukészlet, mert a vevő szeret válogatni a termékekből. Egyszeri költségeknek vehetjük az üzlet berendezését, a pénztárgépet és az engedélyeket.

Most csak a havi állandó költségeket szeretném összehasonlítani, amelyeket akkor is fizetni kell, ha a bolt ki sem nyit, vagy, ha nyitva is van, de nem jön be vásárló

  • üzlethelyiség: 150.000Ft-tól fölfele
  • alkalmazott járulékokkal, minimál bérre bejelentve: kb.150.000Ft
  • offline marketingköltség (szórólapok): 30.000 Ft

összesen: 380.000Ft

Online értékesítés:

Az online értékesítés esetében szükség van egy webshoppal, hírlevél feliratkozással ellátott honlapra. A bolt heti 7 nap, napi 24 órát nyitva van és alkalmazott sem kell hozzá. Az árukészlet jóval kisebb is lehet, hoszen ha megbízható partnereink vannak, akik 24 órán belül szállítanak, akkor ez a kezdeti időszakban akár minimális is lehet!

  • bérelt hírlevélküldő szoftver: 5.000 Ft
  • adwords kampány25.000 Ft

összesen: 30.000 Ft

Megdöbbentő, kevesebb,mint az egytizede a havi fix költség, pedig nem csak a földrajzilag elérhető embereket tuja Eszter kiszolgálni, hanem ország vagy világszerte tud értékesíteni.

Mivel Eszter még nem vállalkozott és az online világot sem üzleti szemmel nézte első kérdése az volt, hogy hogyan tudna ebbe belekezdeni. Szerencséje van, hogy pont most indul a Mákgubó Átlendítő Képzés, hiszen pontosan az első modul témáiban kell elmélyednie, hogy gyorsan és hatékonyan be tudja indítani az üzletét.

Jelentkezz még ma, hogy Te is profi módon tudd elkezdeni építeni a vállalkozásodat!

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk