Produktivitás és pándémia

Az első hónap véget ért! Mindenki megküzdött a személyes életében a változásokkal, sokan ezt meglehetősen részletesen dokumentálták is a közösségi médiában, azonban a mákgubón a vállalkozásokra fókuszálunk.

Hozz egy döntést!

Néhány hete az egyik tanítványomtól kaptam egy emailt, hogy szerintem Ő most szüneteltesse a tevékenységét vagy folytassa a válság alatt? Az ilyen jellegű kérdésekre egy külső tanácsadó nem tud válaszolni, ezt mindenkinek magának kell eldönteni. Igen DÖNTENI. Mert, szerintem az, hogy egy vállalkozás túléli-e ezt a válságot nagyrészt döntés kérdése!

Gondold át és döntsd el! Túléled vagy sem?

Ha túléled… 

Akkor dolgozz teljes erőbedobással, tervezd újra az egész évet, csökkentsd, csoportosítsd át a költségeket. Nézd meg milyen lehetőségeid vannak: pl. nem veszed fel most a fizetésedet, csak a karácsonyi szezon után, tudsz-e tagi hitelt betenni, ha elhúzódik a válság. Ha igen, mennyit és hol az a pont, ahol meg kell állni.

Mindezek után pedig találj ki kreatív ötleteket a vállalkozásoddal kapcsolatban és valósítsd is meg őket! Ha kell, vállalj extra munkát. csináld, Csináld és csináld. Ha egyszer döntöttél, akkor nincs megállás!

Ha úgy érzed nem éled túl...

Azt látod, hogy ez akár időben, akár anyagilag Neked nem fér bele, akkor most azonnal hagyd abba, szüneteltesd vagy éppen számold fel a vállalkozásodat. Ne véreztesd ki, nem menj bele adósságokba, egyszerűen lépd meg!

A célcsoportodra figyelj, ne a marketingesekre!

Számos marketinges azt kommunikálja, hogy most told meg. Még agresszívabban marketingezz. Én azt a lenyomom-a-torkodon marketingnek nevezem, aminek azt kommunikálja a vásárló felé, hogy

Veszed? Nem veszed😮? Akkor is megveszed🥵!

Lehet, hogy ez egyes iparágakban működik, bár erős kételyeim vannak, de iparművészeknél, kézműveseknél, designereknél ez egészen biztos hogy nem fog.Ennek a legfőbb oka, hogy ez a fajta agresszivitás egyszerűen nem össze egyeztethető, az alkotó vállalkozások fenntarthatóságról szóló üzenetével. Egyet azért ne felejtsünk el, hogy Te mint alkotó nagyon kreatív ember vagy és ne félj ezt a kreativitást a vállalkozásod vezetésében, a marketingedben is használni! Az agresszív marketing nem az egyetlen járható út. A kreativitás meg alapvetően is erősebb „fegyver”, mint az erőszak.

Ennyit a marketing gurukról. Kérlek most ne rájuk figyelj!

Ott van a célcsoportod, a követő táborod, a saját rajongói köröd. Mindenki egy kicsit nyűgösebb, rosszabb kedvű és egyáltalán nem biztos, hogy a Te termékedre van éppen szüksége (esküvői fejdísz, cipő, újrahasznosítható uzsonnás tasak). Ha lekezded nekik az eddiginél sokkal határozottabban marketingezni a termékedet, akkor az nagy valószínűséggel a visszájára fog elsülni, hiszen az embereknek most pont nincs szükségük ezekre a termékekre. Neked egyszerűen túl kell élni, de egyáltalán nem kell leállni a munkával. Használd fel ezt az időszakot a követőtáborod építésére:

  • szerezz új követőket
  • kommunikálj velük, de ne értékesíts
  • kényeztesd őket

Így amikor visszaáll a megszokott rend, akkor biztos, hogy az elsők  közt leszel, akiktől vásárolni fognak, hiszen tőled annyit „kaptak” az elmúlt időszakban!

Ellenben, ha olyan terméked van, aminek a jelen időszakban van létjogosultsága (kozmetikum / fertőtlenítő, maszk, otthoni viselet, élelmiszer, főzés eszközei) akkor azt ajánlom, hogy igen is értékesíts, ugyanúgy mint békeidőszakban. A vásárlóid hálásak lesznek érte, hogy azokat a termékeket ajánlod, amire nekik most szükségük van.

Légy csendben és figyelj!

Nem kell mindig pörögni. Nem kell tökéletesnek lenni, most pontosan arra kaptunk egy kis időt, hogy megálljunk és éljünk vele. A jelen helyzetet nem kell és nem lehet ma megoldani. Tény, hogy itt rengeteg vállalkozás fog elbukni, azonban az újrainduláskor rengeteg lehetőség is fog nyílni. Ha most eszeveszettül kapkodsz dupla mennyiségű kommunikációt, kampányt csinálsz, akkor ezeket nem hogy kihasználni nem fogod, de észre sem veszed majd, hiszen olyan elfoglalt vagy. Utólag meg csak annyit fogsz mondani azokra, akik éltek a lehetőséggel, hogy jókor volt, jó helyen!

Kérlek Te is vedd észre, hogy eljött az idő és a megfelelő helyen vagy!

Azt tedd, amit a járvány után sem fogsz szégyellni!

Sokan látom, hogy kapálóznak. Van amelyik csak kicsit furcsa, van amelyik nagyon és van ami vállalhatatlan. Már a karannén első hetében látni lehetett, hogy ez a válság kihozza az emberekből a finoman szólva, kevésbé jó oldalát. Olyan kampányokat és kampány kreatívokat láttam női vállalkozóktól, melyek egyszerűen vállalhatatlanok voltak.

Gondold át, hogy ha Te amellett raktad le a voksodat, hogy ezt a válságot túléled, akkor azzal, amit ma teszel, ma lépsz bele fogysz-e tudni nézni az emberek, a követőtáborod szemébe. Ha egy kicsit is úgy érzed, hogy ennek erkölcsileg nem vállalható vagy éppen túlmegy a jó ízlés határain, akkor kérlek ne tedd!

Tanulj!

Először is mit tanultál ebből az egész válságból és mi az amit még fogsz!

Mondok egyet. Tudod, hogy én miért vagyok nyugodt? Azért mert a vállalkozásomban mindig van tartalék. Soha, de soha nem veszem ki belőle az összes pénzt. Mindig van benne legalább annyi, hogy egy csúcskategóriás laptopot meg tudjak bármikor venni, ha a régivel történik valami (A laptopot behelyettesítheted telefonnal, fényképezőgéppel, varrógéppel, kemencével, vagy bármilyen más eszközzel, ami nélkül nem tudnál dolgozni!) Szóval, most amikor jött ez a válság, akkor volt egy tartalékom és pontosan tudtam, hogy azzal meddig lehet kihúzni akkor is, ha egyetlen forint sem jön be a kasszába. Hiába mondom ezt megannyi képzésen, kurzusban, tanácsadáson, nagyon kevés olyan vállalkozó van, akinek számottevő tartaléka van. Ha Neked nem volt, akkor kérlek tanulj belőle és ha véget ér a válság, akkor kezdj el egy saját tartalék alapot!

Tanulhatsz továbbá szakmai anyagokból is. Vegyél elő elmentett hasznos hírleveleket olvasd el őket és kattints a benne lévő anyagokra. Elővehetsz szakmai könyveket is! Fejlődhetsz alkotói területen és a vállalkozás vezetés, marketing területén is. Pontosan ezért újra elérhetővé tettem mindenki számára az INGYENES Instagram kurzust, megtalálod a Válságkezelő Kurzust, aminek az ára mindössze 4.900 Ft, azonban ha hosszabb és alaposabb anyagokra vágysz, akkor érdemes a többi mákgubó kurzus között biztosan megtalálod a megfelelőt!

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk