Végén eljutottunk a saját üzlet lehetőségéig. Ez a legelegánsabb és egyben legdrágább megoldás. Vannak azonban olyan szakmák, ahol ez az szinte egyetlen alternatíva. (Nehéz elképzelni egy webshoppal rendelkező cipészt!) Legtöbbször kereskedők vagy olyan gyártók használják ezt a csatornát, ahol különösen fontos a személyes kapcsolat. Erre jó példa a divattervezők, akik saját showroomos üzemeltetnek.
Egy bolt üzemeltetése azonban rengeteg többletmunkával jár. Ha már meg van a boltod, akkor még csak a munka elején járunk, ezek után jön egy rakás teendő. Kezdjük a sort az engedélyekkel, amiket az önkormányzatnál és egyéb hivatalokban be kell szerezned. ha ezekkel végeztél, de legalább elindítottad őket, akkor kezd el berendezni a boltodat és alkalmazottat keresni, ha nem Te leszel a pult mögött.
Ha megnyitottad a boltodat, akkor már csak a marketing munka maradt hátra, de ezt a legtöbb értékesítési csatornánál magadnak kell megtenni!
előnyei:
- minden Tőled függ
- teljes haszon a tiéd, nem kell nagyker áron adni a termékedet
hátrányai:
- óriási rezsi: tulajdon vagy bérlet
- boltberendezés költségei
- megfelelő alkalmazott megtalálása és bérének kitermelése
- neked kell foglalkozni az üzlet engedélyeivel és adminisztrációjával
kép forrása: b-terv blog
3 válasz
Hirtelen azt hittem Neked nyílt saját üzleted. Te nem tervezed?
Nem, én nem tervezem. Az én értékesítési csatornáim elsődlegesen a webshop, majd a viszonteladás és a vásári értékesítés!