Segítek, hogy melyik vásárba jelentkezz!

A múlt héten egy ilyen levelet kaptam:

Segítségedet szeretném kérni, hogy kezdőként melyik budapesti vagy közeli vásárba illenék bele a termékeimmel?

Számos alkalommal küldtetek már hasonló levelet, hogy segítsek megmondani, melyik a legjobb vásár, és melyikbe érdemes menni. Tudom, hogy a dilemma nagyon nehéz, hiszen mindenképpen jól szeretnéd meghozni ezt a döntést, hiszen egyáltalán nem mindegy, különösen az első vásárok esetében, hogy az a pénzt viszi, vagy hozza.

Ugyanebben a nehéz helyzetben voltam én is, így tökéletesen megértelek, hogy a választás nem egyszerű. A tét pedig nagy, hiszen egyáltalán nem mindegy, hogy hazafelé a csomagjaid vagy a pénztárcád lesz teli.

Azonban egy külső ember ebben csak a vállalkozásod alapos megismerése után tud tanácsot adni. Így én nem szoktam ilyen e-mailekre konkrét vásárjavaslatokat küldeni, mert az egyáltalán nem szakmai tanács, kizárólag tippelgetés lenne. Azonban tudom, hogy Neked most arra van szükséged, hogy valaki megmutassa, hogyan tudod a számodra legmegfelelőbb vásárt kiválasztani.

Mi az igazán jó vásár?

Igazán jó vásárnak azt nevezzük, amikor pénzt keresel a vásáron. Ez nem azt jelenti, hogy a helypénz visszajön! Megannyiszor hallottam vásárok végén, mikor egy alkotó hazafele indult, hogy 25.000 Ft-ot kerestem. Az alkotó ugyanis nem volt tisztában a bevétel és a profit (azaz, hogy mennyit keresel egy vásáron) közötti különbséggel. Hiszen ezen a vásáron az asztalpénz 18.000 Ft körül volt.

A sikeres vásár az, ahol a bevételből az eladott termékeid nagyker árát és a helypénzt levonva pozitív számot kapsz!

Ha ez a szám nulla vagy negatív, akkor nem kerestél semmit, és akkor még nem is számoltam az odajutás és az órabéred költségeit!

Ennek ellenére nagyon sokan értékesítenek vásárokban. Sokan rendszeresen részt vesznek egy adott vásárszervező eseményein, és ez nem véletlen. Ha nem keresnének rajta, akkor nem tennék. Azon túl, hogy próbálgatással keresed meg a számodra tökéletes vásárt, vannak jól működő, sok esetben bizonyított technikák vásárválasztáshoz.

Hogyan keresd meg, hogy melyik vásár számodra a megfelelő?

Nincs univerzális vásár, nincs olyan vásár, ami mindenkinek jó! Meg kell keresned, hogy melyik vásár a számodra megfelelő. Ezt természetesen nem próbálgatással gondoltam, hiszen a tévedéseid vagy rossz döntéseid nagyon sokba kerülnének. Ezért adok néhány ötletet és támpontot, hogyan kezdj kutatásba, és mely vásárok azok, melyek számodra megfelelőek lehetnek.

célcsoport: ha komolyan veszed vállalkozásodat és ismered a célcsoportodat, akkor ez már fél siker! Ezek után már csak egy olyan vásárt kell találnod, amely célcsoportjának a legnagyobb a tieddel közös metszése. Azonban óriási kérdés az, hogy hogyan tudod meg, kik egy vásár látogatói. Első lépésként ajánlom, hogy kérj tájékoztatást a vásár szervezőitől. Ha kapsz, akkor megint sokat léptél előre. Ha nincsen, vagy nem adnak ki ilyen információt, akkor más utakon keresztül kell ezt megszerezned. Ilyenkor azt javaslom, hogy alaposan vizsgáld meg a rendezvény helyszínét, programját, különös tekintettel az előadókra és azok témájára, valamint a zenei fellépőkre. Ha alaposan ismered a célcsoportodat, tudod, hogy mit szeretnek és mit nem, illetve, hogy mivel töltik a szabadidejüket, akkor nem fog nehézséget okozni a döntés.

tematikus vásárok: mint már mondtam, nincsen tökéletes vásár: bundát biztosan nem fogsz eladni az állatvédők rendezvényén, legyen ott akármilyen jól szervezett vásár. Kutyanyakörvvel sem biztos, hogy a legtrendibb vásárban leszel népszerű, hanem sokkal jobban jársz, ha egy megyei kutyakiállításon és szépségversenyen bérelsz asztalt. Ha olyan terméked van, ami egy szűkebb célcsoportot érint, akkor erősen ajánlom, hogy kisebb tematikus rendezvények között keressél, és ezek legyenek az első kitelepüléseid, a siker érdekében!

helyi vásárok: fontos a mikrokörnyezet, hiszen ők az elsők, akik bizalmat szavaznak Neked. Bíró Ági, a Scrapfellow tervezője és tulajdonosa mesélte, hogy aznap reggel, mikor megnyitott a webáruháza, azonnal érkezett egy vásárlás. Az Édesapja volt! Rögtön vette a telefont és felhívta, hogy „Apu, ne szórakozz már!”, de az Édesapja ragaszkodott hozzá, hogy szeretné a terméket és szállíttassa ki neki, mert Ő szeretné, ha a lánya sikeresen indulna az üzleti életben. A szűkebb közösségünk, a család, valamint a közeli és távolabbi ismerősök mindig nagyon támogatóak, különösen az elején, amíg nincsen meg nekik minden kollekciód. Ez indokolja azt, hogy érdemes helyi kisebb és olcsóbb vásárokon részt venned, különösen a vállalkozásod indulásánál. Így kis költséggel, azonban ismerős környezetben tudod elkezdeni építeni a vállalkozásodat!

Ezeken túl a döntést nagyban befolyásolja a vásáron való megjelenés költsége és a logisztikája.

Hogyan válaszd ki a saját márkád számára megfelelő vásárt?

Mások visszajelzései

Ha vannak kiszemelt vásáraid, ha már elkezded leszűkíteni a kört, akkor keress referenciákat. Kérdezd meg a tapasztalataikról azokat az alkotókat, akik már jártak és értékesítettek az adott rendezvényen. Ez természetesen nem csak a vásárlóerőre korlátozódik, hanem minden, a vásárt érintő kérdést érdemes feltenni a kollégának. Mennyire szervezett a vásár, milyen PR-t raknak bele, mennyire felszerelt, mi foglaltatik az árban, és mi az, amire a kezdő vásározó nem is gondol, de érdemes magával vinni. Ne félj, kérdezz! Ha személyesen nem tudod elérni őket, keress rájuk a neten, és írj nekik!

Személyes tapasztalatok

Ha mindezzel az előkészítő munkával végeztél, akkor látogasd meg személyesen is az adott vásárt: beszélgess az árusokkal, és figyeld a közönséget. Keresd meg a vásár szervezőit, és tedd fel nekik a kérdéseidet, ha még maradtak!

Te is jársz rendszeresen vásárokba? Szeretnél többet profitálni belőlük?

Kattints a képre és töltsd le az ingyenes ÚTMUTATÓ VÁSÁRI KASSZASIKERHEZ, AVAGY 25 TIPP, HOGY MEGDUPLÁZD A BEVÉTELEIDET A STANDON című e-bookot!

FOTÓ: ILYÉS JULI

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

3 válasz

  1. Ezt a könyvet még le lehet tölteni (ÚTMUTATÓ VÁSÁRI KASSZASIKERHEZ)? sajnos későn találtam meg a lehetőséget. viszont már fel vagyok iratkozva, és vásározó kézművesként biztos nagyon hasznos. előre is köszönöm a választ.
    Kissné Csonka Ágota.

  2. Kedves Zsuzsi,
    Az imént íratkoztam fel a hírlevélre, hogy letölthessem a 25 szuper tippes útmutatódat.
    Megerősítettem a felíratkozást a linkkel e-mailben, de még mindig nem engedi letölteni a füzetet.
    Előre is köszönöm a segítséget:)
    László Barbi

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk