Sikertörténet: Tanó Móni és a márkája

Tanó Móni blogját több-kevesebb rendszerességgel régóta követem. Mindig is volt egy nagyon karakteres stílusvilága, amit remekül kommunikált. Néhány éve azonban Márkát is épít, táskákat tervez. Néhány napja egy délelőttöt töltöttem azzal, hogy megnézzem, mely mákgubós diákjaim vitték sikerre az itt tanultakat. Azt a következtetést vontam le, hogy akik nem csak befizettek a mákgubós kurzusokra, hanem meg is valósították az ott tanultakat, óriási fejlődésen mentek keresztül. Az egyik ilyen tanítványom, akire nagyon büszke vagyok: Tanó Móni. Most interjút készítettem vele, hogy megismerjétek, és Ti is tanuljatok a sikereiből és a kudarcaiból!

Mesélj egy kicsit a vállalkozásodról? Mivel foglalkozol?

Táskákat és kiegészítőket tervezek és készítek hölgyek részére country stílusú textilekből és műbőrből, modern formákkal. A vállalkozásom lassan 4 éves. Örömmel tölt el, hogy idáig eljutottam, de rengeteg ötlet és megvalósítandó feladat van még a tarsolyomban. Úgy érzem, ez a terület az, ahol mindig meg tudok újulni és lendülettel, odaadással tudom csinálni.

Ezt tanultad vagy hobbiként kezdted, és később lett vállalkozás belőle?

Építészetet tanultam, majd sok-sok évig építész- és belsőépítész irodákban, bútorstúdiókban dolgoztam. 7 éve „A vidéki otthon” címmel lakberendezési blogot kezdtem írni, on-line vállalkozásban gondolkoztam. Ez inspirált először a lakberendezési kiegészítők készítésében, majd egy idő után elkezdett motoszkálni bennem, hogy ha lakásokat, belsőket és bútorokat tudok tervezni, miért ne tudnék táskákat is. Így elkészült az első táska modellem a kiegészítőkkel, majd jött a többi, aztán már nem volt megállás…
A varrás alapjait még gyerekkoromban lestem el édesanyámtól, aki hobbivarrónő volt, majd később autodidakta módon sajátítottam el a fogásokat.

Milyen csatornákon értékesíted a termékeidet?

Kézműves vásárokba járok a portékáimmal. Webáruházam van, és most kezdődik egy együttműködés termékeimnek üzletben történő értékesítéséhez.

Hol tart most a vállalkozásod?

Teljesítettem az első három éves üzleti tervemet. A vásárokon való megjelenések mellett működő webáruházat üzemeltetek. Ebben az évben egy nagy megújuláson megyek keresztül. Új anyagok, új táskamodellek, újabb lépcsőfok felfelé.

Mire vagy a legbüszkébb a vállalkozásoddal kapcsolatban?

Arra vagyok a legbüszkébb, hogy létrehoztam a handmade by TANÓ MÓNI márkát. Nem adtam fel. Hogy a második év végére már a harmadik év üzleti terveit sikerült megvalósítani, és a legnagyobb örömöm, hogy sok kedves visszajelzést kapok a vásárlóimtól a már több éve használt termékeimről is. A lelkesedésem nem szűnt meg, sőt egy új termék tervezése mindig lázba hoz, és örömmel végzem a munkám a mai napig.

A marketingedet magad csinálod vagy külsős cégre bízod? Mit tartasz a legfontosabbnak a céged marketingjében?

Én csinálom a marketinget. Egyelőre. Van még min javítani, de kezd összeállni a kép. A legnagyobb hangsúly jelenleg a közösségi médián van, de én írom a hírleveleimet és a blogbejegyzéseket is.

Fontosnak tartom, hogy legyen kommunikáció az érdeklődőkkel, és tudjam, mi az, amire szükségük van.

Melyik volt az eddigi legjobb marketingtevékenységed, amire büszke vagy?

Ezért tanulok a mákgubó Lépj Tovább egy éves vállalkozásfejlesztő kurzusában, mert ezen a területen is van mit fejlődnöm. Idén volt egy kampányom a facebookon, amiben megkérdeztem, mit gondolnak a márkámról. Erre rengeteg szívmelengető válasz érkezett, ezeket kielemeztem és lassan kialakul a szlogenem belőlük. 🙂

Volt valamilyen kudarcélményed a vállalkozásban? Mi volt az? Mit tanultál belőle? Hol tart most a vállalkozásod?

Olyan lelkesen indultam el a vállalkozással, hogy azt gondoltam, minden simán fog menni. Ez nem így történt, mert igenis voltak hullámvölgyek, amin keresztül kellett menni. Volt olyan időszak, amikor nem volt olyan sok a megrendelés, vagy épp nem olyan jól sikerült egy vásár. Ezeket a vállalkozásom elején még kudarcnak éltem meg, és mindig azt gondoltam, biztos nem elég jók a termékeim… (Persze figyelni kell a visszajelzésekre és javítani, alakítani kell a terméken is, ha szükséges.) Most már másképp gondolom. Ha nem sikerül jól egy vásár, megpróbálom még egyszer, és ha akkor sem, akkor levonom a következtetést, hogy nem ott van a célcsoportom, és mást kell keresnem. Mára már kialakult egy vásárlistám, ahova mindig elmegyek, ha fúj, ha esik, ha kánikula van. 🙂

Hol tartottál, amikor a mákgubó szolgáltatásait vetted igénybe? Miért szerettél volna a mákgubón tanulni?

A vállalkozásom on-line részét szerettem volna jobban felvirágoztatni, vagyis a Tanó Móni webáruházat. Ebben úgy gondolom, Zsuzsi az egyik legjobb tanár, hiszen ő maga is végigcsinálta azt, amit tanít. Ezért tartom hitelesnek és követendőnek a példáját.
Jó hír, hogy az év elejétől mostanáig a tavalyihoz képest elég jó növekedés látszik a webáruházas forgalomban, aminek nagyon örülök.

Mi az, amiben a mákgubó segített? Mi volt a legjobb ötlet, amit itt tanultál? Hogyan hasznosítottad az itt tanultakat?

A termékpalettám rendberakásában sok segítséget kaptam. Az árképzéstől a fotózásig, a kampány készítéséig sok-sok mindenben segített a Lépj Tovább Kurzus. A marketingrendszerem kiépítése is folyamatban van. A havi Facebook előadások eddig is nagyon izgalmasak és sokatmondóak voltak, és, hogy első kézből kapom a válaszokat az épp aktuális kérdéseimre, nagyon hasznos a továbbhaladásban. A sok aprónak tűnő dolog, ami az egészet alkotja, összeáll. 🙂

Ha most kezdenél vállalkozni, akkor az eddigi tapasztalataid szerint mit csinálnál másképp? Mi a vállalkozásod sikerének titka?

Azt gondolom, ha most indulnék, előbb kezdenék komolyabban foglalkozni a marketinggel. Nagyobb bátorsággal építeném a facebookon a csoportomat (itt a kommunikációra gondolok), és már rég működne az Instagram oldalam. (szerkesztő megjegyzése: Móni most jelentkezett a mákgubó Instagram Kurzusára!) Ahhoz, hogy idáig eljutottam – a sok sok próbálkozás a termékekkel, a webáruház elindítása, a vásárokon való megjelenések, hogy kirajzolódjon, melyik az én piacom, mik a befutó termékek – ezt mind végig kellett és folyamatosan kell csinálnom. Ezek nélkül nem tartanék most itt, ahol jelenleg tartok a handmade by TANÓ MÓNI márka építésében.
A sikerem titka talán az, hogy hittem benne az elejétől fogva. Ez a hit és lelkesedés vitt és visz előre most is. A családom támogatása is fontos számomra. Nagyon sok és kitartó, szorgalmas munka van benne, ami mára meghozta a gyümölcsét :).

Mik a terveid?

Elégedettség van bennem, hogy idáig eljutottam. 🙂 A terveim visznek előre, de mindig átgondolom, minek miért és mikor van itt az ideje.
Zsuzsitól hallottam egy mondatot, amire felfigyeltem, ez volt: „Nem én vagyok a vállalkozásért, hanem a vállalkozás van értem”. Ezt szem előtt tartom azóta is.
Idei tervem, ami miatt a mákgubó kurzust kezdtem, az on-line értékesítés növelése már most kirajzolódni látszik. Inkább lassabban, de megalapozottabban haladok a feladatokkal. Az itt tanultakat később is elő fogom venni biztosan. Igyekszem minden lépcsőfokot meglépni. Van egy 10 éves tervem, amit őrzök, ebből az első 4 év már megvalósult, a többit 6 év múlva meglátjuk. 🙂

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk