Sikertörténet: Kereki Kriszta és a Manogyöngy

Kereki Krisztát közel 10 éve ismerem. A legelső mákgubó kurzus, ami még emailben érkezett a hallgatókhoz, diákja volt. Ő volt az, aki a kurzus végeztével, elküldte az üzleti tervét, kérdezett, módosított. Folyamatosan tanult és ennek látható és komoly eredményei vannak! Nemrég egy konferencián adott elő és mesélt a sikereiről kézműveseknek. Akkor kértem fel erre az interjúra. Büszke vagyok Rád, Kriszta!

Mesélj egy kicsit a vállalkozásodról? Mivel foglalkozol?

Esküvői gyöngyékszereket tervezek, leggyakrabban konkrét ruhához és személyiséghez illő szettet álmodok meg, végig egyeztetve a megrendelővel; emellett gyöngyfűzést oktató DVD-ket, videókat és leírásokat készítek, amik segítségével egy teljesen kezdő, gyöngyfűzés iránt érdeklődő is elindulhat.

Ezt tanultad vagy ez csak később jött?

Végzettségem szerint közgazdász vagyok. A gyöngyfűzés nem szakma, nincs szervezett képzése, de vannak kialakult alaptechnikái. Kezdetben hobbiként ezeket sajátítottam el autodidakta módon, aztán mikor beszippantott a gyöngyök világa, elmentem néhány ismert gyöngyfűzőhöz tanulni, fejlődni.
Később néhány ékszeremet megmérettem az Iparművészeti Lektorátus előtt is, szükségem volt külső szakvéleményre is, hogy biztosan tudjam: jó úton járok.

Milyen csatornákon értékesíted a termékeidet?

Az esküvői ékszerekkel esküvői kiállításokra szoktam menni, nagyon fontos közvetlen visszajelzéseket kapok így a menyasszonyoktól.
Emellett saját weboldalaimon és facebook oldalaimon keresztül találnak rám az érdeklődők.
Jelen vagyok más felületeken is, pl. Instagram, Pinterest, illetve volt már megjelenésem az Esküvő Classic magazinban, gyöngyfűzés oktatóként pedig a Kézműves Konferencia egyik előadójaként kiállíthattam most szeptemberben.

Hol tart most a vállalkozásod?

Idén júniusban elértem egy nagyon fontos mérföldkövet, amiért az elmúlt években dolgoztam: főállású vállalkozó lettem!
A folyamatos növekedésnek köszönhetően lett egy munkatársam is, aki az adminisztrációban, postázásban segít már egy éve, ideje neki is több feladatot átadnom.
Rengeteg ötletem van, amikkel segíthetem azokat, akik a gyöngyfűzést szeretnék kipróbálni, elmélyíteni tudásukat, emellett esküvői ékszer tervezőként a márkaépítés most a legfontosabb feladatom.

Mire vagy a legbüszkébb a vállalkozásoddal kapcsolatban?

Arra, hogy mindent én magam oldottam meg, tanultam meg, és ebben benne van természetesen a gyöngyfűzés fortélyainak elsajátítása, aztán a honlapkészítés, a fotózás, a marketing, a szövegírás, a könyvelés, a pénzügyi tervezés és még sorolhatnám. Büszke vagyok a családomra is, különösen a férjemre, hogy mindvégig mellettem állt és támogatott.

A marketingedet magad csinálod vagy külsős cégre bízod?

Igen, a marketinget is én csinálom, azt vallom, minden marketing, amit mondok, teszek, vagy ami megjelenik – aki vagyok. Igyekszem nagyon figyelni a követőimre, vásárlóimra, kapcsolatban lenni velük, amennyire lehetséges így online.

Melyik volt eddigi legjobb kampányod, amire büszke vagy?

Azt hiszem, a legjobbak mindig azok, amikor egy-egy új oktató DVD-t hozok ki. Ezeket több hét munkával készítem el, megelőzi egy felmérés, hogy lássam a pontos igényeket, aztán kidolgozom a tematikát, elkészítem a felvételeket, megvágom, összerakom – eddigre már nagyon szoktam izgulni! Aztán jön a kampány előkészítése, kidolgozása, végül a nap, amikor először lehet vásárolni belőle – ez egyfajta módosult tudatállapot, azt hiszem. Számomra ez a folyamat is alkotás, teljesen igénybe vesz, és boldog vagyok, amikor a visszajelzésekből azt látom: ismét adni tudtam másoknak!

Volt valamilyen kudarcélményed a vállalkozásban? Mi volt az? Mit tanultál belőle? Hol tart most a vállalkozásod?

Több eset is eszembe jut. Az egyik, amikor végre sikerült mobilbaráttá alakítani a weboldalamat úgy kétheti munkával, majd egy szépen felépített pedagógusnapi kampány kellős közepén egy hackertámadásnak köszönhetően a tárhelyszolgáltató egy fél évvel korábbi állapotot tudott csak helyreállítani. Akkor rögtön előfizettem náluk egy olyan csomagra, ami napi mentést biztosít.
Aztán volt egy esküvői kiállítás, amire rengeteget készültem, és vélhetően egy aznapi fontos focimeccs miatt épp csak páran lézengtek a rendezvényen. Komoly ráfizetéssel zártam azt a napot, azóta sokkal megfontoltabban vállalok hasonló kitelepüléseket.
Nemrég volt egy oktató DVD kampányom, aminél a webshopom nem funkcionált tökéletesen. Ezt tudtam, mégis elindítottam a kampányt – hát mondanom se kell, nem azt hozta, amit vártam. És ez az én hibám volt, azóta rászántam az időt, hogy megtaláljam a hiba okát és kijavítsam.
Az ilyen és hasonló eseteket egyébként én nem kudarcnak tekintem, inkább lehetőségnek a javításra, fejlődésre, és hogy ne bízzam el magam sose.

Hol tartottál, amikor a mákgubó szolgáltatásait vetted igénybe?

Ez még a vállalkozás alapítása előtt volt, 2009-2010-ben, amikor már erősen gondolkodtunk azon, hogy erre az útra lépek, de kellett a Mákgubós kézenfogás az első lépések megtételéhez.

Mi az amiben a mákgubó segített?

Talán az, hogy rádöbbentem, a feltett kérdésekre nekem egyedül kell a válaszokat megtalálnom, senki nem fogja kitalálni helyettem, vagy megmondani, mikor mit csináljak. Segített elkezdeni gondolkodni, megoldásokat keresni a problémákra. Nagyon jó témák voltak!

Ha most kezdenél vállalkozni, akkor az eddigi tapasztalataid szerint mit csinálnál másképp? Mi a vállalkozásod sikerének a titka?

Előbb fektetnék pénzt és időt a marketing tanulásba, és előbb hoznám meg azt a döntést, hogy a vállalkozást prioritással kezeljem, nem csak ha marad rá időm. Odaszánt idővel és tanulással sokkal hamarabb eljutottam volna oda, ahol most vagyok, azt hiszem. A titok is ebben rejlik: onnantól, hogy elszántam magam, elkezdtek működni a dolgok!

Mik a terveid?

Rövid távon egy új esküvői kollekció, egy új tematikus oktató DVD, közben szeretnék ismét workshopokat szervezni, hogy találkozhassak személyesen is a tanoncaimmal.
Hosszabb távon nagy vágyam egy saját alkotóműhely, és van egy nagy álmom is, ami reálisan úgy 10 éves távlatban valósulhat meg, addig csak dédelgetem.

Krisztát és a munkáit az alábbi weboldalakon találod meg:

 

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk