Sok kérdés, sok válasz

A nyílt napon rengeteget kérdeztetek. Mostanra összesítettem őket. Nem egyesével fogom őket megválaszolni, hanem nagy kérdés csoportokat csináltam belőlük és azokról írok most!

Gondolkodásmód, időbeosztás: én sem így születtem. Sokat olvastam, tanultam. Leginkább a gondolkodásmód és a hozzáállás a fontos. Innen már egyenes út az időbeosztás. Igaz a legnehezebb pedig önmagunkon változtatni, de enélkül nem lehet vállalkozni!

Mennyi idő beindítani, meddig viszi a pénzt? Ez nagyban függ a tervezéstől és a bevezetési módszerektől. Pl. attól, hogy mennyit költesz reklámra és az mennyire hatékony, azaz mennyi bevételed van belőle. Itt is fontos, hogy legyen egy terved, azaz tudd, hogy mikorra, mit szeretnél elérni és ehhez milyen eszközök és mennyi pénz kell! Ha a terv szerint haladsz, akkor nincs gond. Azonban ha nem jön be a terv, akkor azonnal korrigálni kell.

Bukás: Mint meséltem, hogy mi elbuktunk egy céget. Miért? Nem volt terv. Sem hosszú távú, sem éves, semmi. Amikor gond volt először nem vettük észre, mert nem volt egy cél, amihez viszonyítani lehetett volna. Amikor már láttuk, hogy baj van, akkor akkora baj volt, hogy nem lehetett korrigálni.

Órabér és az árazás: Többen kérdeztétek ezt is és hozzá tettétek, hogy a magyar ember zsebéhez akarjátok szabni. Én azt mondom, hogy a saját szükségleteidhez szabd, majd később pozicionál úgy a terméket, hogy az megmagyarázza az árat. Az Andrássy úton lehet kapni több 100.000Ft-ért táskát és megveszik. A tiedet ennek a töredékéért miért nem vennék meg?

Magánkiadás, könyv, DVD: Ebben nem vagyok otthon. Itt egy megjegyzésem lenne. Azt éreztem a hozzászólásban, hogy a termék minden részlete ki van találva. Ilyen részletesen kitaláltad azt is, hogy kinek és hogyan adod el, hogy hol találod meg ezeket az embereket, mennyit kérsz a termékedért, hogyan reklámozod?

Az ismerősöknek hogyan árulsz? Ha tudod, hogy az ismerőseid szeretik a termékeidet, akkor miért nem adsz nekik belőle ajándékba (vendégség, névnap, szülinap). Ez egyben ajándék és reklám. Ha jó a terméked, akkor sokan meg fogják tőlük kérdezni, hogy honnan van. Ekkor az ismerős elkezd rólad regélni, hogy egy tök jó fej barátnőm…. Ez pedig a világon a legjobb reklám: a szájról-szájra reklám. Gondolj csak bele, ha neked kell egy jó varrónő, akkor a szuperinfót nyitod ki vagy a barátnőidet telefonálod körbe?

Fotózás, fotósátor. A panyizsuzsi ékszerek nem műteremben készülnek. Teljesen egyszerűen a szabad ég alatt, egy hófehér dobozba téve vannak lefényképezve.

Reklámozás nyomulás nélkül: Ne azt mond valakinek, akit rég nem láttál, hogy vásároljon nálad, hanem csak meséld el mivel foglalkozol, ha érdekli, adj neki egy elérhetőséget és kész. A többit bízd rá!

WAMP Erre doortje hozászólása a válasz. Ő első kézból tudja. Én még annyit tennék hozzá, hogy igenis lehet több helyen kisebb design piacokat/vásárokat szervezni, akár helyi szinten, úgy, hogy pár ember összeáll. Tessék összefogni és egymást segíteni!

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

2 válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk