Termék árazási útmutató

Múltkori blogbejegyzésem után rengeteg kérdést, levelet kaptam az árazással kapcsolatban.  Erősen gondolkozok rajta, hogy egy komolyabb anyagot is készítsek a témáról, de ez természetesen sok időbe kerül, így most ebben a blogbejegyzésben összefoglalom a legfontosabb és legalapvetőbb dolgokat az árazással kapcsolatban, mert elég sok tévhit kering a neten és a fejekben!

helyes-arazas

Milyen költségekkel kell számolnod?

  • alapanyag – Az elég világos. Biztos vagyok benne, hogy ezzel tisztában voltál eddig is! Egyetlen dologra azonban szeretnélek figyelmeztetni. A kezdeti kis volumen miatt ne felejtkezz el az apró költségekről és ne tegyél semmit, az “úgyis van itthon” katergóriába. Mire is gondolok? Például a cérna, a néhány csepp ragasztó és hasonlók. Lehet, hogy egy csak 1-2 Ft a terméked árában, azonban nagyon fontos tényezővé válhat, ha nő a volumen!
  • munkadíj– A munkadíjad ne a profitból kerüljön levonásra, ugyanis az két külön dolog. Ha a vállalkozásod nőni kezd és alkalmazottad lesz, akkor ha neki fizeted ki a profitot, mint munkadíjat, akkor pontosan nullára fogsz kijönni! Áradz be az időd és számolj vele!
  • adók – Ha most még egyéni vállalkozó vagy, nem termelsz évente 5m Ft-ot, akkor lehet, hogy nem vagy ÁFÁ-s azonban ajánlom, hogy az áraidat ÁFÁ-san határozd meg, hiszen később nehéz lesz 27%-ot emelni az áraidon! A mostani többlet profitot pedig forgasd vissza hasznosan a vállalkozásod fejlesztésébe
  • értékesítés költségei – Hol adod el a termékeidet? Vásárokon, vagy éppen saját boltod, webáruházad van? Ezeknek mind, mind megvan a költsége. A vásáron asztalpénzt, a boltban rezsit, a webáruházban programozót és csomagolóanyagot kell finanszíroznod. Miből tennéd ezt, ha nem a termékeid bevételéből!
  • vállalkozás költségei – a vállalkozásodnak megannyi költsége van, ami ne kapcsolódik közvetlenül a termékhez, van névjegykártyád és használod a telefonodat, az autódat. Szükséged van fényképezőgépre és laptopra, amiket időnként le kell cserélned. Ezeket a költségeket is számold bele a terméked árába!

Ha a fentieket összeadod, akkor megkapod a termék bekerülési költségét és a vállalkozás finanszírozásának a költségeit. Ennyibe kerül a termékem? NEM!

A fenti összegekre az alábbiakat kell rászámolnod:

  • haszon – Ugye, minden egyes terméken keresni is szeretnél. Ez az az összeg, amit nem a munkádért, hanem a vállalkozásod működtetéséért, a kockázatvállalásért cserébe kapsz. Ne felejtkezz el róla!
  • nagyker ár – Ez az az ár, amiért a viszonteladóidnak adod a termékeidet. Ők nagyon szeretnék legalább kettővel, de ha lehet, még többel is megszorozni a Te nagyker áradat és úgy kirakni a polcaikra. Ha ez az ár jóval magasabbra jön ki, mint a Te kisekr árad, akkor a viszonteladóid bemutatóteremként fognak működni. Azaz senki nem fog ott vásárolni, csak megnézik és megveszik, megrendelik Tőled. Így hamar elfogynak a viszonteladóid!
  • kisker ár – Ez az ár, amiért Te rakod a termékedet a vásári asztalodra, webshopba vagy éppen saját boltba!

Remélem ezekkel a szempontokkal tudtam Neked segíteni, ha kérdésed van, akkor tedd fel itt a hozzászólásokban!

fordos_bence

Talán 2009-et írtunk mikor észrevettem egy Panyi Zsuzsi nevű lányt, akinek a dolgai a csapból is folytak :) , nem volt nap, hogy ne jött volna szembe valamilyen módon, s gondoltam tőle lehetne tanulni… Közben azért nekem addigra már lett egy jó weboldalam és elkezdtek jönni a munkák, de igazán akkor indult be a boltom, miután …Zsuzsival rendbe tettük a dolgokat. Ezek után olyannyira el voltam kényeztetve a megrendelőktől, hogy nem volt szükségem semmilyen menedzsmentre, vagy reklámra, egyszerűen jól mentek a dolgok.

Fördős Bencefordosbence

Comments

  1. Ilyen jól összefoglalt és hasznos árazási segítséget még nem olvastam, pedig elég sok marketing anyagot láttam már :)

  2. Kedves Zita! Nagyon köszönöm az elismerő szavakat! A mákgubón valóban kipróbált és működő marketing ötletekről olvashatsz!

Speak Your Mind

*