Változások a facebookon? Ezt tedd!

Hetek óta mindenki a Facebook változásokról beszél. Én is megírtam a véleményemet itt a mákgubón a változásokról. Ebben a blogbejegyzésben a tanácsaimat olvashatod, hogyan érheted el mégis a saját köreidet, a már meglévő és a potenciális vásárlóidat.

Trükkökkel lehet-e előre?

A Facebook világosan bejelentette, hogy a komment az új like. Azaz mostantól nem az fog számítani, hogy ki hány like-ot kap, hanem az, hogy ki mennyi kommentet. Beszélgetéseket szeretnének generálni, és élő közösségeket építeni online.

Olyan ötleteket is olvastam már a neten, hogy álljunk össze, és kommenteljük egymás oldalát. Hmmm!

Ezek mind FB megtévesztő trükkök. Lehet, hogy rengeteg szervezéssel ideig-óráig lehet így sikereket elérni, de ahogyan most is, a jövőben is fognak kiskapuk záródni, és akkor kezdheted elölről az egészet.

Mivel jár egy FB csoport üzemeltetése?

A facebook másik javaslata a csoportok kialakítása volt, hiszen ott már eddig is remek beszélgetések alakultak ki, így ezt szertnék tovább erősíteni. Én az elmúlt hetekben folyamatosan kapom mindenféle csoportokba a meghívást, mert mindenki csoportot csinál.

Van ennek értelme? Van valamiféle mondanivalód, amire érdemes csoportot felhúzni és üzemeltetni? Elárulom, jelen állás szerint én nem tervezem, hogy a panyizsuzsi számára csoportot alakítsak ki. Nem olyan termék, amire érdemes lenne. Ezzel szemben a mákgubóhoz kapcsolódóan létezik a KLIKK, avagy a KLIKK | Karrierépítés Lendületesen | Iparművész és Kézműves Kör, hiszen itt van egy közös cél és a hozzá kapcsolódó összes kérdés és nehézség, amit remekül meg lehet vitatni ebben a zárt csoportban. Ebben a csoportban rengeteget segítünk egymásnak, és én személyesen is Nektek. A KLIKK azon iparművészeknek és kézműveseknek készült, akik profitot termelő vállalkozást szeretnének építeni az alkotásaikból. Ez egy egész évben aktív csoport, ahol tanítványaim feltehetik az alkotó vállalkozásukkal kapcsolatos éppen aktuális kérdéseiket, melyeket személyesen megválaszolok.

(Megjegyzés: Ez egy zárt közösség!

Ide azon alkotók jelentkezését tudom csak fogadni, akik az elmúlt egy évben a fizetős mákgubó kurzusok hallgatói vagy személyes tanácsadáson résztvevő tanítványaim voltak! Köszönöm a megértéseteket!)

Ennek van értelme, ugyanakkor rengeteg időbe kerül naprakészen elolvasni a kérdéseket, megválaszolni, és ha kell, moderálni azokat.

Azt javaslom, csoportépítésbe csak akkor vágj bele, ha Neked is van mondanivalód és megfelelő időd, hogy beszélgetést kezdeményezz és moderálj!

A harmadik jó tanács a videók, különösen az élő videók gyakoribb használata. Van, aki még barátkozik a gondolattal, van, aki azonnal belevágott. Biztos vagyok benne, hogy mindazok, akik foglalkoznak vele, fognak is sikereket elérni.

Mi is történik most?

Még mindig mindenki a Facebookkal van elfoglalva. Ennek a Facebook nagyon örül, hiszen erősen kötődünk oda, és a vállalkozásunk sikerének egy része, értsd a vásárlások egy része onnan érkezik. Persze, hogy nagyon fontos ez mindenkinek.

A lényegre azonban megint nem jut elég figyelem!

Mindenki a változásokról beszél, mindenki az új Facebook trendeknek akar megfelelni, de arra senki nem gondol, hogy mi lesz ezután. Ugyanis, mikor már sokan remekül vették az akadályt, és ügyesen elérnek organikusan (fizetett hirdetés nélkül) tömegeket, majd jön egy újabb változás, meg egy újabb, és így tovább… Soha nem lesz vége!

Van más út is!

Számomra a Facebook változások, bár fájdalmasak, nem borították meg a vállalkozásom életét. Januárban több jó elérésű blogbejegyzést is írtam, egy fantasztikus hírlevélkampányt futtattam, és az Instagramon (ami FB tulajdon) is növekedni tudtam.

Nem szabad egyetlen közösségi médiumra feltenni mindent, akármilyen jó is az, több lábon kell állni. Sőt, ahogy az előző blogbejegyzésemben írtam, olyan lábakat keress, amiket nem tudnak kirúgni alólad.

Ilyenek a saját tartalom, például blog formájában. Ha a célcsoportodnak szóló hasznos tartalmat adsz, inni fogják a szavaidat. Folyamatosan lesz látogatód, mert jönni fognak a jó tartalmakért. Való igaz, egy blogbejegyzéssel, mint ez is, lényegesen több munka van, mint egy kétmondatos FB poszttal. Mégis azt mondom, megéri. Hiszen örökre ott marad a felületeden, visszakereshető, Google-ből elérhető, és mint ilyen, folyamatosan hoz új látogatókat.

A másik lehetőség a blogolásnál sokkal lassabb, de őrülten stabil alapokat adó márkaépítés. Ha a márkád ismert és jó hírű, akkor az megint abban segít, hogy ne kelljen neked a FB-on annyit hirdetni, hanem magától is jobban terjed  a vállalkozásod értékeinek, a terméked előnyeinek híre. A márkaépítés talán az egyik leglassabb üzleti folyamat, amit nem lehet siettetni, de napról-napra, hétről-hétre foglalkozni kell vele. És megéri.

Végül pedig ott a harmadik remek lehetőség, amivel tapasztalatom szerint a magyar alkotók nagyon kis százaléka él, a hírlevél küldés. Magam már 10 éve hírlevelezem. Az egyik legerősebb vevőszerző eszközöm. A költségei is hihetetlenül alacsonyak. Csak rajtad múlik, hogy mikor és hogyan éred el a célközönségedet. Nagyon ajánlom, hogy vágj bele, mert ennél hatékonyabbat és gyorsabbat nem találsz. Mindössze egy döntésre van szükséged. Ha ma eldöntöd, jövő héten már ki tudod küldeni az első leveleket!

Töltsd le most a Magyarországon használt legjobb hírlevélküldő rendszerek összehasonlító táblázatát! Letöltéshez kattints ide! >>>

Ezt tedd!

Ha a mai nap van egy órád a marketingre, akkor csak fél órát foglalkozz azzal, hogy hogyan tudsz embereket elérni a Facebookon, a másik, és véleményem szerint fontosabbik fél órát azonban arra szánd, hogy kitaláld, hogyan tudsz olyan rendszereket felépíteni, amik csak a Tieid, amiknek csak rajtad múlik a sikere. Hidd el, ezek azok a dolgok, amihez lehet, hogy most több erőfeszítés kell, de abszolút megérik, hiszen hosszú távon ezek fogják megalapozni a sikeredet, bármin is változtat a Facebook vagy az éppen aktuális közösségi médium!

 

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk