Van célfüzeted?

A  január minden évben a célok kitűzésének az időpontja. Ezzel a kérdéssel minden januárban foglalkoznod kell és minnél régebben csinálod annál rutinosabb leszel benne. a mákgubó pedig minden évben mutat valami újat, valami mást. Ezerféle technika létezik és köztük nagyon sok jó is. Mindenkinek meg kell találni a számára legmegfelelőbb módot. Tavaly a tervek leírásának fontosságáról írtunk, idén a célfüzetet vesszük górcső alá!

.milyen egy célfüzet?

A célfüzet egy számodra kedves és szép füzet, amit szívesen veszel a kezedbe és örömmel nyitsz ki. Ez a füzet semmiképpen ne legyen gyűrűs, hiszen amit leírtál az legyen “kőbe vésve”.

.mi van a célfüzetben?

A célfüzetben a céljaidon kívül az legyen amit te szeretnél benne láni.

elmondom milyen az én célfüzetem. Ha kinyitod, az első oldalán egy számomra fontos és munkára inspiráló idézet van. A második oldalon a családomról vannak képek. A következő oldalakon pedig a céljaim.

.milyen a jó cél?

mérhető: A jó vél konkrét és ezáltal mérhető. Ha a célod, hogy több terméket adj el, akkor év végén bajban leszel, hoszen nem fogod tudni,hogy elérted-e azt vagy sem. Ezzel szemben, ha azt tűzöd ki magad számára, hogy a webshopodban átlagosan napi 1, 5, 15 vagy 30 terméket szeretnél értékesíteni, akkor az idei év végé pontosan meg tudod majd mondani, hogy elérted-e a célodat.

reális: Sem a túlzottan kicsi célok, sem az elérhetetlen álmok célokként való kitűzése nem vezet sokra. Ha a célod túl kicsi nem kell küzdened érte, nem fogsz sokat fejlődni. Azonban a túlméretezett cél könnyen kudarcba fulladhat és elveszi a kedvedet a további munkától!

határidőhöz kötött: Minden célodnak határidőt kell szabni. Ez egy nagyon fontos szabály. Te is tudod, hogy egy 20 éves felnőtt esetében nem nagy durranás, hogy tud biciklizni,de ha ezt egy 3 évesről mondjuk el,akkor már egészen másképp kell ezt a cél értékelni. Ebben az esetben is igaz, hogy ne becsüld alá magad nagyon hosszú határidőkkel, de nem kell mindent holnap elérni!

.hogyan fogalmazd meg a céljaidat?

Írd le először a személyes céljaidat, ezek az elsődlegesek és meghatározók. A vállalkozásod céljait.úgy határozd meg, hogy a személyes, privát életedbe beilleszthető legyen! A céljaidat pontosan fogalmazd meg, majd keress hozzá képeket. Vizualizáld! Képzeld el milyen lesz, azt a célt elérni. Egy nyugodt tóparti nyaralás, ahol este a tücskök ciripelnek és a tó vize mozdulatlan áll. Ugye, látod magad előtt ezt a képet?! Keress hozzá egy fotót, ragaszd be a célfüzetbe, írj mellé minden olyan információt, amit a kép nem mond el. (Hány napos nyaralásra is szeretnél menni?)

Amikor pedig elérted akkor egy szép színes tollal pipáld ki és írj ide egy megjegyzést a sikereidről!

tano-moni

A Lépj Tovább! kurzuson rengeteget tanultam, talán nem is hiszed, de az összeszedettséged, a precízséged teljesen átjön és bár eddig is követtem a tevékenységedet, de így belelátva még inkább úgy gondolom, hogy nagyon jó döntés volt elköteleződni erre az évre. Végre olyan embertől tanulhatok, aki tisztán látja, hogy miken megyek keresztül, és melyik vállalkozási szakaszban mi a teendő, mert, hogy ő is átment ezeken.

Tanó Móni

Comments

  1. Ma már másodszor írom le egy a célokról szóló post után, hogy nem tudom megállni, hogy ne linkeljem be ide a Ladies First célok kitűzéséről szóló bejegyzését, aminek az a címe, hogy “Akinek nincs célja, nem is fogja elérni”. Mert végül is a tudatos célkitűzés a lényeg, legyen az füzetben vagy máshol… :) http://www.ladiesfirstconsulting.hu/index.php?id=20101208akinek_nincs_celja__nem_is_fogja_elerni

Speak Your Mind

*