Van célfüzeted?

A  január minden évben a célok kitűzésének az időpontja. Ezzel a kérdéssel minden januárban foglalkoznod kell és minnél régebben csinálod annál rutinosabb leszel benne. a mákgubó pedig minden évben mutat valami újat, valami mást. Ezerféle technika létezik és köztük nagyon sok jó is. Mindenkinek meg kell találni a számára legmegfelelőbb módot. Tavaly a tervek leírásának fontosságáról írtunk, idén a célfüzetet vesszük górcső alá!

.milyen egy célfüzet?

A célfüzet egy számodra kedves és szép füzet, amit szívesen veszel a kezedbe és örömmel nyitsz ki. Ez a füzet semmiképpen ne legyen gyűrűs, hiszen amit leírtál az legyen „kőbe vésve”.

.mi van a célfüzetben?

A célfüzetben a céljaidon kívül az legyen amit te szeretnél benne láni.

elmondom milyen az én célfüzetem. Ha kinyitod, az első oldalán egy számomra fontos és munkára inspiráló idézet van. A második oldalon a családomról vannak képek. A következő oldalakon pedig a céljaim.

.milyen a jó cél?

mérhető: A jó vél konkrét és ezáltal mérhető. Ha a célod, hogy több terméket adj el, akkor év végén bajban leszel, hoszen nem fogod tudni,hogy elérted-e azt vagy sem. Ezzel szemben, ha azt tűzöd ki magad számára, hogy a webshopodban átlagosan napi 1, 5, 15 vagy 30 terméket szeretnél értékesíteni, akkor az idei év végé pontosan meg tudod majd mondani, hogy elérted-e a célodat.

reális: Sem a túlzottan kicsi célok, sem az elérhetetlen álmok célokként való kitűzése nem vezet sokra. Ha a célod túl kicsi nem kell küzdened érte, nem fogsz sokat fejlődni. Azonban a túlméretezett cél könnyen kudarcba fulladhat és elveszi a kedvedet a további munkától!

határidőhöz kötött: Minden célodnak határidőt kell szabni. Ez egy nagyon fontos szabály. Te is tudod, hogy egy 20 éves felnőtt esetében nem nagy durranás, hogy tud biciklizni,de ha ezt egy 3 évesről mondjuk el,akkor már egészen másképp kell ezt a cél értékelni. Ebben az esetben is igaz, hogy ne becsüld alá magad nagyon hosszú határidőkkel, de nem kell mindent holnap elérni!

.hogyan fogalmazd meg a céljaidat?

Írd le először a személyes céljaidat, ezek az elsődlegesek és meghatározók. A vállalkozásod céljait.úgy határozd meg, hogy a személyes, privát életedbe beilleszthető legyen! A céljaidat pontosan fogalmazd meg, majd keress hozzá képeket. Vizualizáld! Képzeld el milyen lesz, azt a célt elérni. Egy nyugodt tóparti nyaralás, ahol este a tücskök ciripelnek és a tó vize mozdulatlan áll. Ugye, látod magad előtt ezt a képet?! Keress hozzá egy fotót, ragaszd be a célfüzetbe, írj mellé minden olyan információt, amit a kép nem mond el. (Hány napos nyaralásra is szeretnél menni?)

Amikor pedig elérted akkor egy szép színes tollal pipáld ki és írj ide egy megjegyzést a sikereidről!

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

Egy válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk