Vásárnaptár és vásározási szokások

A kézműves és iparművész társadalom életében nagy szerepe van a vásározásnak. Mivel ebben a két kategóriában ritkán kezdi valaki egy saját bolt megnyitásánál, a vásározás remek alkalmat teremt arra, hogy eladd az alkotásaidat és megismerd a vevőid véleményét.

Ahány vásározó, annyi féle módon űzik e tevékenységet. Van aki egy napra megy, van aki többre. Egyesek megalszanak a kocsiban, mások bérelnek egy szobát. Van aki alig eszik, van aki szereti, ha nem éhes. És ezek az apróságok.

A vásározás során minden nagy és kiskereskedelmet kiiktatva közvetlen tudod értékesíteni a terméket. Ennek két igen nagy haszna van, az egyik, hogy olcsóbban tudod adni, mert nem tesz rá a bolt, a másik, hogy még így is nagyobb hasznod marad! Ugye eddig jól hangzik?

Mióta nagy kuriózumnak számított egy Mesterségek Ünnepe, sok idő eltelt. Ma már majdnem minden kis városkának van saját fesztiválja és benne kézműves, ritkább esetben iparművész vásár. A választék bőséges, így mindenki tud válogatni. Én azt szoktam ajánlani, hogy keresd meg az alkotásaidnak legmegfelelőbb vásárokat és azokat rendszeresen látogasd! Nézzük néhány példát, milyen szokások vannak, ki hogyan választ vásárt.

Minden vásárba elmegyek! Ők azok, akik ha meghallanak egy vásárt, akkor azonnal mennek, sokszor minden hétvégéjüket ilyen rendezvényeken töltik, de  ünnepek előtt akár heteket és hónapokat is! A választás legfőbb szempontja az első évben, hogy hova hívták először. Következő években a rosszabbakat szelektálja és a lukas időpontokra új vásárokat keres!

Olcsó vagy ingyenes vásárba megyek! Nem bukhatok sokat, annyit csak árulok! Ez is egy szemléletmód, biztonságos, hiszen ha van veszteség, akkor az kicsi, de a nyereség sem szokott az egekben szárnyalni. Érdemes utána nézni, miért ingyenes a vásár és annak is, hogy mit adnak. Kellemetlen dolog, ha a helyszínen derül ki, hogy nem adnak széket vagy napernyőt és ezt nem tudtad előre!

Válogatós vagyok! Ők azok, akik megnézik, hogy hova és mennyiért mennek el. Figyelnek arra, hogy milyen közönségnek szól a rendezvény, kik és miért járnak oda valamint arra is, hogy a vásár mennyire van meghirdetve. Ők a tudatos vásározók. Persze ők is próbálkoznak, de hideg vérrel értékelnek a végén!

Nem tudom, Te melyik csoportba tartozol, de egy biztos, vásározni jó és hasznos! Ezért elindítottam egy vásárnaptár részleget a mákgubón, hogy Te is találj megfelelő vásárt a termékeinek!

Kérlek, ha Te is tudsz vásározási lehetőségről, Írj nekem és felteszem a vásárnaptárba!

VÁSÁRNAPTÁR ITT!

bakosflora
Az volt a bajom más hasonló témájú tanfolyamokkal, hogy ugyan jók, de inkább a kezdő szintről indulókat célozzák.
Zsuzsitól azt kaptam, amit ígér: tananyag olyanoknak, akik már túl vannak az első pár lépésen. Ráadásul Zsuzsi mellett ott áll elég meggyőző érvként a panyizsuzsi, hogy tőle érdemes lehet tanulni.
Már rögtön a Lépj Tovább! Kurzus legelső leckéjében találtam homlokra csapós mondatokat, ha csak annyiból állna az egész tanfolyam, nekem az is megérte volna. És hol vagyok még a végétől!
Bakos FlóraGubolyka

Comments

  1. hello,
    ez nagyon érdekes volt! még egy szempontot bevinnék a “válogatós vagyok” típushoz. Noha hosszú távon ez éri meg a leginkább, de rövid távon konfliktusos lehet, hiszen akinek nemet mondasz az esetleg megbántódhat… De ez csak egy lábjegyzetes szempont :-)

  2. Megértem a konfliktusaidat. Egy vállalkozás arculatát konzekvensen kell kialakítani, ez is egyfajta pozicionálás!

  3. 17 évig vásároztam családilag, és az elején mindenhova kell menni,hogy megtudd legközelebb hova érdemes. Második évben jön a dilemma, tavaly rossz volt, idén menjünk? kell a pénz, kicsi a helypénz menjünk…jól tettük taroltunk. Harmadik évben mínusz:)) kb 5-6 év alatt derül ki.

Speak Your Mind

*