Webshop: nyitva az év minden napján, a világ minden pontján 0-24h-ig

Az internet jóvoltából már jó ideje a webshopok csillogó világának bűvöletében élünk.
Gombamód szaporodva nyílnak napról napra az újabb és újabb netes áruházak.
Ennek köszönhetően egyre több olyasmi vásárolható meg a webes felületek jóvoltából, amit eddig klasszikus boltokban szereztünk be.
Mindez komoly szemléletváltást is hoz magával, hiszen napi, heti, éves szinten – a színházjegytől a könyvön és az ásványvizen át a repülőjegyünkig – egyre több (be)vásárolnivalónk elintézéséhez használjuk a “Beteszem a kosárba!” gombot.

Valószínűleg mindannyian vásároltunk már online, így a jó webshop előnyeit kapásból sorolni tudjuk:
– egyszerű és könnyen használható, önkiszolgáló és felhasználóbarát, valamint interaktív
– az online vadászat és a vásárolgatás remek elfoglaltság, tevékenység, szenvedély
– kevésbé érezhető a pénzkiadás ténye
– a számtalan online kuponok és kedvezmények, előnyök és akciók sokak számára hasznosak és praktikusak
– 0-24 órában, helyileg bárhol tartózkodva lehet nézelődni és vásárolni
– különleges termékek és márkák is beszerezhetők a világ bármelyik pontjáról
– a termékek házhoz szállíttathatók

Nők esetében mindezzel kapcsolatban már azt is tudjuk, hogy webshopos vásárlásaik gyakorisága nem a termék értékétől és szükségességétől, hanem sokkal inkább az előző vásárlás élményétől függ.
Vagyis ha pozitív tapasztalata volt, meg fogja keresni (…és találni…!) az indokot rá, hogy újra ugyanott rendeljen…!
Gyártó-eladóként, kereskedőként érdemes mindezeket az előnyöket a magunk hasznára fordítani saját webshopunk üzemeltetése során.

A netes áruházak a kis tőkével induló vállalkozásokban különösen nagy szerepet kapnak.
Érdemes azonban odafigyelnünk az alábbi komoly, erőt próbáló nehézségekre, hátrányokra is egy jó webshop üzemeltetése során:
– a megfelelő webdesign és webergonómia alapkövetelményeinek teljesítése
– komoly számítástechnikai és logisztikai háttér-igény
– legális működtetés csakis a hivatalos törvényi szabályozás alapján
– az üzemeltetéssel járó reális költségek finanszírozása
– az árak és a kedvezmények egyensúlya
– az állandó áruválaszték és az újdonságok beszerzése
– megfelelő kommunikáció és az ahhoz tartozó csatornák kiválasztása a vevők felé
– a megfelelő fizetési és szállítási opciók biztosítása

Aki anno nem olvasta, annak ezúton ajánlom figyelmébe a mákgubó tavaly novemberi webshopos cikksorozatának írásait: A WordPress webshop, A webshop működtetésének jogi vonatkozásai, Külföldi webshop rendszerek, Hazai Design, Shoppá, Meska, Minden, amit a webshopokról tudni akartál!

Így január legvégén is érdemes az ott leírtakat újraolvasni, újragondolni, hiszen szerencsére nincs EGY, „A TÖKÉLETES MEGOLDÁS”: mindenkinek a neki legmegfelelőbb verziót kell kiválasztania, létrehoznia és működtetnie. Hiszen korántsem mindegy, hogy milyen igényekhez milyen rendszert használunk!

…És még egyvalamit sose felejtsünk el: a webshop nem azonos a honlappal vagy a bloggal!
Ezek egymást kiegészítő, segítő internetes formák!

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk