5 TIPP, hogyan éld túl a COVID második hullámát

A múltkori blogbejegyzésemben tisztásztuk, hogy melye a legnaobb tévedések a COVID alatti vállalkozással és annak sikerével kapcsolatban. Most arról fogok Neked írni, hogy ma, az amit tehetsz, hogy elsősorban életben maradjon, másod sorban pedig növekedni tudjon a vállalkozásod!

TIPP# 1: a tartalék fontossága
Sokszor hangsúlyozom személyes tanácsadás keretében a tartalék fontosságát, amit az alkotó kisvállalkozók elsőre tágra nyílt szemmel hallgatnak, azonban, akik megfogadták a tanácsaimat, egy percis sem aggódtak a karantén alatt.

Saját magunk munkáltatói vagyunk, nem áll mögöttünk céges védőháló, ahonnan akkor is jön a fizetés, ha éppen nem tudunk dolgozni és az elromlott laptopot az IT osztály náhány óra vagy nap leforgása alatt pótolja. Vállalkozónak lenni felelősség, önmagunkkal és a családunkkkel szemben is, pontosan ezért a védőhálót magunknak kell kifeszíteni és egyre erősebb anyagból fonni. Mit is értek ezalat?

Evgy alkotó vállalkozónak kell, hogy legyen tartaléka. Ugyanis, ha Neked ma elromlik a legfőbb eszközöd, legyen az a laptopod vagy éppen a varrógéped, akkor nem fogsz tudni gyártani, termelni, nem lesz mit eladni és vége. Ezért azt javaslom, hogy a legfőbb esztközöd ára legyen mindig elkülőnítve, saját magad számára letétbe helyezve, amihez csak vészhelyzet esetén nyűlsz hozzá. Ez biztonságot, megnyugvást ad!

Az első hullámot mindenki megpróbálta túlélni, sokan felhasználták a tartalékaikat. Ha azóta vissza tudtad termelni ezt a biztonsági összeget, akkor ismételten jó esélyekkel indulsz a második hullámnak. Azonban, ha ez nem így van, akkor most kemény hónapok jönnek.

TIPP# 2: kreativitás a vállalkozásban
Az elmúlt héten gimnazistáknak szervezett üzleti táborban tartottam interaktív előadást. Meséltem nekik a vállalkozásomról, kérdeztem és kérdeztek. Óriási élmény volt ezekkel a kiváló fiatalokkal beszélgetni! A végén a szervező kérte, hogy fogalmazzak meg néhány záró gondolatot. Nekem 4 csoporttal való beszélgetésből a végtelen kreativitás jött le. Nekik még nincsenek beidegződésiek. Mivel még nincsennek tapasztalataik, nem az jár a fejükben, hogy mit miért nem lehet megvalósítani. Náluk alapértelmezett, hogy ha kitalálnak valamit, akkor megkeresi hozzá az utat, hogyan lehet azt megvalósítani.

Ugyanezen a héten az alábbi emailt kaptam:

Két éve kezdtem el a saját varróstúdiómat.. Múlt év végén indult be igazán, amikor több idegen nyelvű kurzusom is indult. Amikor le kellett állnunk a karantén miatt, még tartottam magam, a túlélésre, a kihúzásra koncentráltam. Mióta „újraindult az élet”, sokkal nehezebb. Első hónapban azokat a tanfolyamokat tartottam meg, amiket már korábban befizettek, majd jött egy kicsit jobb hónap júliusban, és most itt állok augusztus második felében, és elveszítettem az energiatartalékaimat.

Ennek a levélnek az írója elkeseredett és reményvesztett, aminek a legfőbb oka, hogy ugyanaz és ugyanúgy szeretné csinálni, mint azt eddig tette. Kedvenc idézetem mesteremberektől: Kez’ csókolom, ezt így szoktuk! Én erre mindig azt felelem, hogy most nem így fogjuk és elmondom, hogy mit és hogyan szeretnék. Ők persze kötik az ebet a karóhoz egészen addig, míg a kulcsmondatom el nem hangzik: Építész vagyok, meg lehet ezt másképpen is csinálni!

Engedjétek el a megszokott utakat és nyissatok ajtót a kreativitásnak. Ha tudod mit szeretnél csinálni, ne azzal töltsd az idődet, hogy most miért nem tudod úgy, ahogyan eddig tetted, hanem engedj teret a kreativitásnak és találd meg a hogyant. Erre annyi szép példa volt az elmúlt időben! Ezekről a példákról részletesen írok a Válságkezelő Kurzusomban, ami pont a COVID-ra való felkészülésről és a covid alatti vállalkozásról szól!

TIPP# 3: azt add, amire a célcsoportodnak szüksége van
A túlélés legfőbb kulcsa, hogy nem agresszívan eladni próbálsz, hanem odafigyelsz a célcsoportod szükségleteire és erre reagálsz. Próbáld meg megkeresni a termékpalettádról azokat a termékeket, termékcsoportokat, melyek a megváltozott helyzetben valóban szüksége van a követőidnek és ezekre fektess hangsúlyt.

Ha nincsen ilyen terméked, szolgáltatásod, akkor ismét vedd elő a kreativitásodat és készíts olyan terméket, szolgáltatást, ami a vállalkozásod missziójába beleillik, amihez megvannak az eszközeid vagy be tudod őket szerezni.

TIPP# 4: alkalmazkodás a megváltozott élethez
Minden, ami személyes limitált. Várni, hogy jobb legyen, szerintem nem egy bölcs döntés, hiszen ez nem egy rövid influenza szezon lesz, itt szerintem évekre, de minimum 1-1,5 évre kell berendezkedni! Most nem működik a kivárás.

Nézt meg mia legnagyobb problémád és hogyan tudsz hozzá alkalmazkodni:

  • ha eddig turistánk adtál el, most értékesíts lokálpatriótáknak
  • ha eddig vásárokban értékesítettél, most indulj el online
  • ha eddig az éttermek voltak a vásárlóid, akkor vezess be lakossági termékeket
  • … és így tovább!

TIPP# 5: a profitnövelés ritkán használt módja
A profitnövelés alatt legtöbben kizárólag az értik, hogy növelik a bevételeikte, melyek persze több munkát, jobb, drágább infrastruktúrát követelnek. Ha a Te terméked vagy szolgáltatásod a koronavírus járvány alatt is pörög, akkor haladj tovább ezen az úton.

Azonban mi van akkor, ha nem ez a helyzet?!

Engem az foglalkoztat, hogy hogyan lehet több eladást „bezsebelni”? Ha otthon maradunk – és mindenki otthon marad -, mennyire ugrik meg a reklámhirdetések száma, mekkora lesz a zaj? Véleményed szerint érdemes már most elkezdeni promózni, a nagy hangzavar előtt?  

Ott egy másik lehetőség is a profit növelésére, mégpedig a költségek csökkentése. Keresd meg azokat a főbb költségeidet, amiket csökkenteni tudsz. Ezek nem lehetnek az adók, illetve olyan költségek, amik a bevételeid nagy részét hozzák. Ha Te a FB hirdetésekben vagy jó, akkor azt semmiképpen ne szüntesd meg, de ha a hírleveled pörög jobban, akkor fókuszálj arra és mást pedig engedj el.

Ha változtatsz, több munkád lesz, több dolgot kell megvalósítani vagy éppen más helyett magadnak megcsinálni, de ez most egy válsághelyzet, a megmaradás és az esetleges fejlődés érdeklében ezt be kell vállalni. A nagyanyáink hosszú hónapokat töltöttek, gyereket neveltek pincében. Ők is kibírták, mi is ki fogjuk. Ez egy ugyanolyan háborús helyzet, csak éppen nem lőnek. Fel kell nőni ehhez a feladathoz, sokszor áldozatok árán is.

Ha segítségre van szükséged a vállalkozásod koronavírus alatti újragondolásához, átszervezéséhez, akkor jelentkezz most a Válságkezelő Kurzusomra vagy kérj időpontot online tanácsadásra, ahol kizárólag a Te vállalkozásoddal fogok foglalkozni és a tanácsadás után pontosan tudni fogod, hogy mi a megoldás, valamint azt is megmutatom, hogy mit és hogyan kell tenned!

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk