Hogyan írj szlogent a márkádnak?

Az egyik alkalommal, mikor azt kérdeztem Tőletek, hogy milyen témákról olvasnátok szívesen, a szlogenek írását ajánlottátok. Ez a téma hozzám nagyon közel áll, és szívesen írok róla. Alapvetően a témát kér részre bontottam, a márka szlogen és a reklámszlogen témaköreire. Nézzük először a márkaszlogent és engedjétek meg, hogy egy történettel kezdje, a panyizsuzsi történetével.

marka-szlogen

Amikor a panyizsuzsi márkát építeni kezdtem, apró lépésekben haladtam a márkaépítés során. Elsőnek a panyizsuzsi név volt meg. Szlogen azonban sehogy nem jutott eszembe. Azonban ekkor már tudtam, hogy fontos a piackutatás, így a hírlevél feliratkozóimnak kérdőívet küldtem ki. Ebben a kérdőívben arra voltam kíváncsi, hogy kik az én feliratkozóim, vásárlóim és mit gondolnak a panyizsuzsiról. A kérdőívben volt egy különleges kérdés: Mi az a 3 szó, ami a panyizsuzsi márkáról eszedbe jut? Egyszerűen kíváncsi voltam, hogy milyen szavakkal és gondolatokkal azonosítják a márkát. A válaszok között két gondolat különösen gyakran fordult elő: letisztult formavilág és a színek. Ezzel én is teljesen egyetértettem! Innentől kezdve tudtam, hogy ezt a kettőt valahogyan bele kell csempésznem a szlogenembe! Gondolkoztam rajta sokat, ízlelgettem, formálgattam és végül megszületett a panyizsuzsi szlogen: szín.tiszta.üveg, ami mindent elmond a márkáról!

Milyen esetben és miért legyen szlogened?

Egy jó szlogen, mindig hasznára válik a márkának. Sokkal inkább megjegyezhető lesz és emlékezni fognak rád, hiszen egy rövid mondat, néhány szó vagy egy szókapcsolat, megmagyarázza és kifejti a márkanevedet! Én minden esetben ajánlom, azonban elhagyni, csak abban az esetben lehet, ha a márkanév egyértelműen megmagyarázza a terméket, a tevékenységet. Íme néhány önmagában is megálló márkanév: Bringabag, Silk and More, ManogyöngyMini Mocca Baby Moccasin

Ha a márkanév nem „önmagyarázó”, akkor a szlogen mondhatni kötelező és jó, hogyha a logonak is a részévé válik. Hiszen így amikor valaki először látja a logódat, márkanevedet, legalább el tudja helyezni azt valahova, ha van benne valami utalás (ez lehet grafikai elem is!) a tevékenységedre. Ilyen magyarázatra szoruló nevek a művészkörben gyakori személyes márkanevek, amikor a személy neve maga a márkanév, de ugyanide tartozik a fantázianév is!

Milyen a jó szlogen?

A jó szlogen megmagyaráz és ad valamiféle többletet! A jó szlogen elmeséli mindazt, ami a márknévben, mint szóban és a logóban, mint grafikában nincsen benne. Utal a termék valamely jellemzőjére:

  • stílusra: steampunk, modern, vintázs, skandináv
  • alapanyagra: papír, kerámia, gyapjú
  • formavilágra: organikus, mértani
  • terméktípusra: ékszer, füzet, táska
  • színvilágra_ pasztel, kontrasztos, natur színek
  • minőségre: bio, öko, újrahasznosított

Hogyan írj jó szlogent?

Jó szlogent írni nem egyszerű és még kevésbé gyors dolog. Ez nem úgy működik, hogy beírom a naptáramba, hogy kedden 9-10-ig megcsinálom. A szlogen kitalálása és írása egy kreatív folyamat.

Én az alábbi módon szoktam  csinálni. Magam elé veszek egy nagy papírt. Meghatározom, hogy mi az a mondanivaló, amit a szlogennel el szeretnék. Felírok szavakat, gondolatokat. Szinonimákat keresek hozzá (létezik online szinonimaszótár!), majd elkezdek ötletelni, de nem feszülök rá, egy bizonyos idő után abbahagyom. Van amikor ennyi idő alatt megtalálom a tökéletest, azonban sokszor több kör kell hozzá.

Időről időre előveszem a papíromat, bár van amikor a papír sem kell, hanem egy unalmas monoton tevékenység közben elgondolkozok ismét a kérdésen. Ha jó gondolataim vannak akkor jegyzetelek.

Ha elakadok, akkor kikérem más kreatív ismerőseim tanácsát. Sokszor már maga az a tény, hogy tiszta fejjel gondolnak a témára előre lendíti a megfelelő szókapcsolat megtalálésát vagy éppen egy olyan szót, gondolatot tudnak hozzátenni, ami addig elkerülte a figyelmemet.

Amikor már van néhány verzióm, akkor leülök, kiválasztom a legjobbat és azon kicsit csiszolva kialakítom a tökéletes szlogent!

Tetszett a bejegszésem? Kíváncsi vagy hasonló, iparművészeknek és kézműveseknek szóló vállalkozás fejlesztési ötletekre? Iratkozz fel a hírlevelemre MOST!

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

2 válasz

  1. Tetszik a cikk, és köszönöm hogy benne vagyok 🙂 Egy aprócska észrevétel, Manogyöngy, rövid o-val 😉

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk