Probléma: beszélgetünk róla vagy megoldjuk

Tegnap hívta fel valaki a figyelmemet a zárt mákgubó KLIKK csoportban egy blogbejegyzésre a Bouvet oldalán. Elolvastam a bejegyzést és elszomorodtam, ugyanis egy mindannyiunk (értsd: alkotók) által átélt helyzetre hívja fel a figyelmet, mégpedig arra, amikor a vásárlók megkérdezik, hogy mi kerül ezen a terméken annyiba, hiszen az alapanyaga csak pár száz forint. (Rosszabb esetben hangosan megjegyzik, hogy ezt otthon negyed árból megcsinálják.)

Ugye, ismerős? Persze! Jártál már így Te is, én is!

Engem a cikkben az szomorított el, hogy a blogbejegyzés semmilyen alternatívát nem mond, csak panaszkodik. Pontosan ezért gondoltam arra, hogy megírom én is a kérdésről a véleményemet, gondolataimat.

Beszélgessünk a problémáról

Problémák ugyanis vannak. Ez tény. Két dolgot lehet azonban tenni, megoldani őket vagy beszélgetni arról, hogy milyen rossz a helyzet. Megdöbbentő, hogy mennyi ember szeret beszélgetni a rosszról, a bajáról, a nyűgjéről. Azt mondják, ez egy magyar szokás!

Én másképp gondolkodom. Megoldásokat keresek, méghozzá azonnal. Azért van ez így, mert végtelenül fel tudnak idegesíteni a nehézségek és igazából a sikeres megoldás az, ami ismét alapállapotba rendez vissza. Megoldásokat azonban nem könnyű találni. Jelen helyzetben ugyanis az lenne a legkényelmesebb, ha nem mondanának ilyet a vásárlók, ami nem fog bekövetkezni. Ez a lehetőség tehát nem működik. Mivel abszolút megoldáspárti vagyok, ezért ilyen helyzetekben folyamatosan alternatív megoldásokat, új utakat keresek és találok. Ha valaki erre ráérez, akkor rájön, hogy nincs az a probléma, amin ne lehetne felülkerekedni. Sőt, el kell mondjam, hogy egy-egy megoldhatatlan problémából indulva, alternatív utakat találva a vállalkozásaim legkarakteresebb elemeit alkottam meg.

Íme néhány példa:

  • A panyizsuzsi azért lett online vállalkozás, mert picik voltak a gyerekeim, nem volt mellettünk segítség, nem tudtam eljárni viszonteladókhoz tárgyalni és kényszerből a netre töltöttem fel az ékszereimet. Ezek után meggugliztam, hogyan lehet őket jobban értékesíteni online, majd egy állami támogatást megpályázva végeztem el a MÜTF, ma EDUTUS Online Marketing szakát.
  • Mikor rám szólt valaki az első megrendelőim közül, hogy az ékszer szép, de nem két hungarocell közé celluxozva kellene küldeni, akkor gondolkozni kezdtem. Igényes és szép csomagolást 1000 db alatt nem tudtam volna reális áron beszerezni. Kitaláltam egy saját csomagolást, amit éveken át használtam. Ez a csomagolás megnyerte a PAKK csomagolásdesign pályázat különdíját, ahol a versenytársaim Danon és Spar termékek voltak.

Csak két példa arra, hogy a negatív helyzetek végtelen analizálása helyett, tenni kell és továbblépni.

Amíg mások beszélgetnek róla, addig te egy karriert építhetsz fel!

Így fogadtasd el az áraidat!

Az első kérdésem, hogy egyáltalán jók-e az áraid? A legtöbb kézművesnél ugyanis azt tapasztalom, hogy jelentősen alul árazzák a termékeiket. Ennek a fő oka a bevezetőben is említett cikk témája, hogy a vásárlók drágállják a kézzel készült alkotásokat. Számos iparművésztől, kézművestől hallom azt, amikor tanácsot kér tőlem, hogy tulajdonképpen nem keres semmit, egyik napról a másikra él, de nem mer a vállalkozás szempontjából reális árat kérni a munkájáért. Én azonban azt vallom, hogy nem a vásárlóknak kell árazni, hanem egy sikeres vállalkozásnak megfelelő árakat kell kikalkulálni és ahhoz olyan márkaépítést és marketinget csinálni, hogy az árakat a piac elfogadja. Ugyanis ha ebből a tevékenységből szeretnél megélni, akkor profitot kell termelned!

Igen, én is álltam a vásári pultom mögött és én is hallottam, hogy mi kerül ezen annyiba. Azonban az ilyen megjegyzések után kezdtem alapos márkaépítésbe és ma már nem kérdezik meg, hogy miért ennyi vagy annyi. Tíz éve dolgozom nap mint nap keményen a márkámon és ennek a munkának nem csak a márkaismertségben, hanem az árak elfogadásában is óriási haszna van.

Ennek az az oka, hogy ma már nem üvegékszereket árulok, hanem panyizsuzsi ékszereket. … és nem kérdezik meg, hogy miért annyi!

A megoldás tehát a folyamatos márkaépítés!

Ha folyamatosan dolgozol a márkádon, akkor már nem csak egy konyhakesztyűvel, textiljátékkal vagy éppen egy táskával lesz gazdagabb a vásárló, hanem egy márkával. Pontosan ez a titka a nagy és túlárazott világmárkáknak. Pontosan ezt az életérzést és stílust kell mindenkinek stratégiailag kitalálnia a saját márkájára. Majd ha ezzel megvagy, akkor lépésről-lépésre meg is kell valósítani azt!

Azért, hogy ne csak beszélgessünk egy problémáról, hanem megoldás is szülessen, ami áthidalja a nehézségeket, készítettem Neked egy teljesen INGYENES online Alkotói Kreativitás a Vállalkozás Menedzselésében Kurzust, amit azoknak ajánlok, akik a nehézségeiket lehetőségekké szeretnék változtatni. Kattints a gombra és regisztrálj az ingyen kurzusra!

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk