2009-es üzleti és marketing terv

Rengeteg kérdés gyűlt össze, így kérek egy pár napot míg rendszerezem és megválaszolom őket. Azt hiszem jó néhány posztra jut belőlük.

Amíg Te kérdeztél én dolgoztam. Már napok, sőt hetek óta nyomasztott, a cégem 2009-es üzleti és marketing tervének a kidolgozása. Tudom most meg vagy döbbenve, hogy minek is egy ekkora cégnek ilyen komoly dokumentáció, de azt gondolom, hogy ha valamit csinálunk, akkor azt profin kell tenni. A másik gondolatom, hogy ilyen válságos időkben én nem szeretném a bevételt és ezáltal a cég sikerét a véletlenre bízni. Tehát készült egy forgatókönyv, amiben minden benne van.

Van egy szöveges rész, amiben leírom a célokat, és a motivációt, a célpiacot és a küldetést, meg minden fontos dolgot.

Az második rész egy excel tábla, ami a termékből indul ki. Egyik oldalon az alapanyagár és munkadíj pontos kalkulációját tartalmazza. A másikon pedig kiszámoltam a cég havi illetve éves kiadásait, azaz a rezsijét és a tervezett fejlesztéseket. A kettőt kisebb kozmetikázás után egymással elosztottam és megkaptam, hogy mennyit kell idén/havonta/naponta eladni, hogy a cég nullára kijöjjön.

OK, de hogyan adom el. Erről szól a marketing, ahol nem érdemes sem zsugorinak lenni, de verébre sem érdemes ágyúval lőni. Tehát itt is kell egy jó terv. Hogy mire, új piac szerzésére és a régiek megtartására és megerősítésére. Ez is megvan.

Most úgy érzem, hogy mindennel felvértezve megyek neki a 2009-es évnek. Jöhet bármi és bárki, de én megyek, CÉLTUDATOSAN, tervvel a merevlemezen. (Holnap azért kinyomtatom!)

Neked van terved? Tudod, hogy mit szeretnél vagy csak próbélkozol erre-arre és reméled, hogy egyszer meg lehet élni belőle? Várom a válaszokat a kommentekbe!

borodykriszti

Annak ellenére, hogy én éreztem, hogy valami nem stimmel, de nem tudtam, hol akadtam el, meg sem tudtam magamban megfogalmazni. Zsuzsi a Lépj Tovább! Kurzusban erre rögtön ráérzett és mondta a megoldásait! Pont erre volt szükségem!

Borody KrisztinaSilk&More

Comments

  1. Szerintem ez a nagy csönd sokat elárul… Zsu, a poszt szuper, csak éppen mi nem merjük bevallani, hogy bizony nekünk még nincs üzleti tervünk, pedig már február van. Én még a 2008-as elmaradásaimat próbálom amúgy ledolgozni, de azért terveim vannak, csak még nem papiron. Igyekszem mihamarabb leirni

  2. Van azért ezzel kapcsolatban kis problémám. Én ugyanis nem fogok céget alapítani addig, amíg nem leszek meggyőződve arról, hogy van havi iksz vevőm. Egyelőre havi ikszpertíz van. Egy cég költségeit ugyanis – kezdve onnan, hogy ezzel az eddigi GYED is ugrana, lenne viszont sok járulék meg vállalkozási adó – egyelőre nem bírná el a családi költségvetés. Tehát engem egyelőre a dolognak a marketing terv része érdekelne. Többek között ezzel kapcsolatos tippeket, ötleteket várok ettől az oldaltól. És amennyire észrevettem, másnak is itt vannak hiányosságai. Amennyire másokon látom, a vállalkozás létrehozása tkp egy korábban is végzett sikeres tevékenység kifehérítése. Mert ha az az első lépés, hogy cégalapítás, és csak aztán keresgéljük a vevőket, akkor hónapokig mínuszban van az ember, és nem kell menő irodabútoros kiadásokra gondolni. Szóval várom az ötletzáport, hogy szerezzem az első ötven vevőt. Aztán gondolom, már könnyebb. :)

  3. Anyahajó: “…a vállalkozás egy korábbi tevékenység kifehérítése.” Ez igaz, de nem helyes. Az is igaz, hogy egy kicsi dologra csinálni egy vállakozást szintén nem helyes. Itt az ötlet. KEress egy családi baráti vállalkozást, akiket megkérsz, hogy meghatározott időn keresztül (pl. 1 év) vegyenek be, hogy az ő cég berkeiken belül csinálhasd a tevékenységedet. Így legális az egész.
    Marketing terv: ha nincs is céged, akkor is kell üzleti terv. Ha nincs terv nem tudod merre haladsz és nem mérhető a teljesítmény, ami alapján megítéled, hogy van-e értelme céget csinálni. Azaz ha nincs is cég, akkor is könyvelj. Ismerd és tervezd a bevételeidet, kiadásaidat!
    Marketing ötletek hamarosan!

  4. Ilyen bevétel-kiadás táblázatom van, meg azt a részét is kigondoltam, hogy célcsoport, meg hogy miben adok mást, mint mások – csak hát esetemben ez még mondjuk össz egy oldalnyi, azaz jóval szerényebb, mint – gondolom – nálad.
    Azalatt, hogy vegyenek be, azt érted, hogy a nevükben adhassak számlát? Vagy pontosan mit? Ilyesmi már eszembe jutott amúgy, csak a megvalósítás hogyanján akadtam el.

  5. Nekem nincs cégem, mégis teljesen legálisan adom el az ékszereimet. Kézműves, iparművészeti tevékenységre kiváltott adószámom van, így tudok adni számlát is, a kiadásaimat pedig el tudom számolni. Kezdetnek szerintem ez a legegyszerűbb megoldás.(Mondjuk én nappali tagozatos diák vagyok…)

  6. Anyahajó: bevehetnek a tulajdonosi körbe, alkalmazottként, szerződéssel. Itt is a könyvelő és az ügyvéd tud segíteni!
    Theia: akkor Te mellékállású egyéni vállalkozó vagy!?

  7. Egyéni adószámnak hívják, azt hiszem. Ha ez, ez nem minősül vállalkozónak. Mindenféle tevékenységre ki lehet válltani, és van áfás meg áfa mentes verziója. Egy baja van, vagy 8 órás állás vagy nappali tagozat javasolt hozzá, különben azok akiknek számlát ad hősünk hidegrázást kapnak, és inkább mással dolgoztatnak, mert pont olyan drága így az ember mint egy alkalmazott, és pont annyi vele a macera is. Erről sokat tudnék mesélni. :(

    Nekem pl nincs minimálbérnyi a havi bevételem, így a vállalkozói formák ráfizetésesek, marad ez az adószám, mert ugye olyan nincs hogy valaki minimálbérnél kevesebbet keressen. :D Így aztán nagyon kiváncsi vagyok az olyan tanácsaidra amik nem igényelnek jelentős befektetést vagy már meglévő kiépült ügyfélkört.

  8. Theia, admin: Nekem is ez a megoldás volt, úgy hívják, hogy számlaképes magánszemély. Sajnos legfrissebb információim szerint ezt csak addig lehet, amíg diák vagy, mi több: nem elég, hogy nappali tagozatos diák legyél, hanem az is kell, hogy csak az legyél, tehát ha elkezdesz alkalmazottként dolgozni, akkor már nem lehet. Pedig nagyon jó, legális megoldás, elfogadható adminisztrációval és adóterhekkel.

  9. Most látom csak, Ami ennél már részletesebben is kifejtette:) Viszont ehhez meg lenne kérdésem: Ezek szerint 8 órás állás mellett is lehet? Mert nekem azt mondták nem, nemrég éppen ezért nem kaptam meg egy régen végzett munkáért a pénzt. Pedig biztos jóindulatúak voltak, közeli ismeretségben volt az eset.

  10. Nekem egyelőre ez a legtökéletesebb megoldás, ugyanis várhatóan még másfél évig tart a tanulói jogviszonyom, és az órarendemnek köszönhetően biztos, hogy más bejelentett, állandó munkát nem tudnék az iskola mellett vállalni. Így a kevéske szabadidőmben marad az ékszerkészítés, aztán kilincselés a boltoknál, ide meg kell a számla…

    Kis Csüny: irány az Apeh, ha kérdés van. :-) Nekem spec. két könyvelő közölte, hogy a suli tandíját elszámolhatom kiadásként, két hete az Apehnél azt mondták, hogy nem. Inkább nem kockáztatok, jobb tőlük kérdezni, mint hogy megbízzak valakiben, aki esetleg rosszul tudja, a végén pedig én járok rosszul. :-/

  11. :) Csüny, igen, elég. De ha nincs akkor is adhatsz számlát, csak akkor a kifizetőt terheli a számla értéke utáni adóelőleg és TB befizetések kötelezettsége. Tehát:
    1. Egyéni adószáma bárkinek lehet.
    2. Ha nappali tagozatos tanuló vagy vagy 8 órás munkaviszonyod van, akkor simán csak számlát adsz, ami semmiben nem különbözik a kifizető számára egy vállalkozói számlától. Te pedig az SZJA-dban adózol ez után is.
    3. Ha nem vagy diák és nincs 8 órás munkaviszonyod akkor a kötelezők (a számla értéke után befizetendők) a kifizetőt terhelik és te tőle nem vállalhatod át.
    4. Az AHPEH-ban vannak direkt infos hölgyek, akiket simán meg lehet lepni, mert koránt sem tudnak mindent. de a sima, gyakori, elterjedt formákkal valóban képben vannak.
    5. Van egy úgynevezett 7%-os vagy egyszerűsített adó forma, ami kézműveseknek és ipar és képzőművészeti tevékenységek végzőinek van. Ez anyagilag ugyan kedvezőbb, de ez esetben is a számla befogadóját, vagyis a kifizetőt terheli ennek befizetése.

    Utálom ezt a rendszert, mondtam már? :D

  12. Ja és még egy, az adóellenőr ismerős szerint APEH-es ügyfélszolgálatosukra hivatkozni semmiben nem hitelesebb, mint egy sima könyvelőre. Nekem 1 hét különbséggel 2 apeh irodában homlokegyenest eltérően nyilatkozott a direkt informálásra odaültetett hölgy. :) Ilyen ez. Valójában egy bátor hazárdjáték.

  13. Na ettől félek én is. Most ott tartunk, hogy kérünk írásos állásfoglalást az Apehtől, csak hogy legyen mire hivatkozni adott esetben. (Ezt egy harmadik könyvelő tanácsolta. :-P)

  14. Pontosan ezt szerettem volna tanácsolni, ha van papír a kezedben, akkor nem vagy támadható!

  15. Én azon döbbentem le, amikor egy könyvelővel átbeszéltünk mindent, hogy akármilyen kicsi-nagy cég- vállalkozás, a könyvelési dolgokért, esetleges hibákért nem a könyvelő a felelős, hanem Te. Szóval nagyon jól kell választani könyvelőt…és mellette Neked is tájékozottnak kell lenni!! Saját tapasztalat…egy jó könyvelőnek…mi vittük az infót.

  16. Ami: Köszönöm a választ, sok újdonságot tartalmazott számomra.
    Theia: Az APEH kapcsán az jutott eszembe, hogy úgy emlékszem az APEH állásfoglalására éppen hogy nem lehet hivatkozni. Legalábbis amikor pár éve éppen ennek a témának kapcsán állásfoglalást kértem, akkor ezt mondták.

  17. És mi a helyzet az átalányadózással?
    Persze ehhez is kell vállalkozói igazolvány, de úgy hallottam, hogy ennek a ez egyéb költségei alacsonyak. Igaz hátránya, hogy nem lehet mellette semmilyen költséget leírni.

  18. Az APEH-ra nem lehet hivatkozni. Igen, ez így van. Ami egyfelöl nevetséges, másfelöl csapdahelyzet, mert ugye ha mindenki mást mond az ellenőrző szervnek kéne az igazságosztóbnak lenni. Így terminátorosan fogalmazva.
    Az átalányadózás és az egyszerűsített vagy 7%-os adózás két külön dolog, vagy egy és ugyanaz? Mert ha ugyanaz akkor a ennél is lehet költséget elszámolni, csak nem számla hanem százalékos arányban.

  19. Külön dolog, úgy tudom.

Speak Your Mind

*