Az ablakon kidobott pénz

A kérdőívben volt egy olyan kérés, hogy írjak a kudarcaimról is, hiszen túl szép a panyizsuzsi történet, hogy igaz legyen. Meg kell mondanom, eddig egyáltalán nem gondoltam rá, hogy a kudarcaimról írjak, hiszen a mákgubónak pontosan az a lényege, hogy a bevált és működő dolgokat adom tovább! Én nem egy önjelölt marketing tanácsadó vagyok, aki kitalálta, hogy mostantól iparművészeknek és kézműveseknek csinál egy oldalt, hanem egy ugyanolyan nő vagyok, mint Te, aki a hobbijából szeretne megélni, aki örömét szeretné lelni a munkájában és ezért nem munkahelyet keres magának, hanem csinál egy olyat, ahol jó dolgozni! Azonban nekem minden kérdés és kérés fontos, így most jöjjön egy kudarcom: a Google hirdetések!

Amikor a vállalkozásomat kezdtem, semmilyen forássom nem volt arra, hogy fizetett hirdetésekkel népszerüsítsem a vállalkozásomat, az ékszereimet. Csak és kizárólag kreatív, önmagam által kitalált kampányokkal, keresztpromóciókkal dolgoztam. Egy idő után azonban elérkezett az a pont, hogy a vállalkozás már termelt annyit, hogy eldöntöttem, kipróbálom a Google hirdetéseit!

kudarc-adwords

Először magam próbálkoztam a hirdetések kialakításával, de nem jártam sikerrel. Alázatos vagyok a marketing szakmával szemben és tisztában vagyok a képességeimmel, tudom miben vagyok erős és miben nem. Beláttam, hogy a Google hirdetések írása és kezelése egy külön szakma, így a Google hirdetéseimet profira bíztam, két alkalommal is!

Csak ajánlásra kerestem meg marketing cégeket. Az első esetében karácsony előtt 1-2 hónappal kezdtem hirdetni, hogy a karácsonyi időszakot még inkább megpörgessem. Néhány vásárlást hozott a hirdetés azonban a befektetett összeg messze nem térült meg. A szolgáltató cég részéről azt éreztem, hogy nem fektetett elég energiát a termék megismerésébe. Hiszen egy iparművész ékszer, nem egy akármilyen ékszer. Ennek mondanivalója van, kézzel készült minőségi munka és a fast fashion boltok Ázsiában gyártott termékeivel nem tudja felvenni árban a versenyt!

Második alkalommal Sokkal korábban kezdtem, augusztusban indítottuk el az első kampányokat, hogy karácsonyra kiforrja magát. 4 hónapon át fizettem a hirdetések admin díját és a googlenak a költést. A 4 hónap alatt egyetlen egy megrendelés nem érkezett a hirdetésekből!

Ez nekem több százezer forintomba került, amit sokkal, de sokkal hasznosabban el tudtam volna költeni. Ma már tudom, de ha nem próbálom ki akkor ezt sosem tudtam volna meg! Drága tanulópénz volt ez számomra, de sokat tanultam belőle!

Íme a következtetések:

Online megszerezni egy vásárlót ugyan annyiba kerül egy néhány ezez és sok tízezer forintos termék esetében. A különbség azonban az, hogy míg 4.000 Ft költés termékenként egy 100.000 Ft-os futópad esetében simán belefér, egy 5.000 Ft-os gyűrű esetében már nem!

Ha valaki egy gyűrűre keres, akkor egyáltalán nem biztos, hogy egy igényes kézzel készült darabot szeretne vásárolni. Legtöbb esetben egy ékszert szeretne az adott színű/stílusú ruhájához! Itt az árversenyben nem tudja egy ilyen termék felvenni a verseny a tömegtermelésű áruval.

Nagyon kevés ember keres igényes iparművész termékre! A keresések száma annyira alacsony, hogy ha ezt adnánk meg keresőszónak, akkor ott nem létezik annyi keresés, amire érdemes egyáltalán hirdetést feladni a google-on keresztül!

Ezzel szemben nem állítom azt, hogy nem lehet iparművész, kézműves terméket Google Adwordsben hirdetni. Biztos van olyan alkotó, akinek bejön és sikerrel jár. Nekem ezek voltak a tapasztalataim, ezért nem szoktam a tanítványaimnak ajánlani a Google hirdetéseket!

fordos_bence

Talán 2009-et írtunk mikor észrevettem egy Panyi Zsuzsi nevű lányt, akinek a dolgai a csapból is folytak :) , nem volt nap, hogy ne jött volna szembe valamilyen módon, s gondoltam tőle lehetne tanulni… Közben azért nekem addigra már lett egy jó weboldalam és elkezdtek jönni a munkák, de igazán akkor indult be a boltom, miután …Zsuzsival rendbe tettük a dolgokat. Ezek után olyannyira el voltam kényeztetve a megrendelőktől, hogy nem volt szükségem semmilyen menedzsmentre, vagy reklámra, egyszerűen jól mentek a dolgok.

Fördős Bencefordosbence

Comments

  1. Meglepő, amit írsz, mert nagyon kezdőként kevés olyan lehetőség van, ami azonnal odairányít az oldalamra egy csomó embert. Lehet, hogy csak a kulcsszavak nem voltak jól kitalálva. Én azért ennyire kategorikusan nem utasítanám el az adwords-öt. De kíváncsian várnám azokat a hirdetési platformokat, amik Neked beváltak.

  2. Az, hogy az oldalamra irányít egy csomó ember, az ég nagyon kevés. Nálam a hirdetés célja nem az, hogy sok látogatóm legyen, hanem az, hogy sok VÁSÁRLÓM!
    A sikeresekről is fogok írni!
    Neked volt sikeres Adwords kampányod iparművész/kézműves területen? Örömmel venném, ha megosztanád itt a tapasztalataidat?!

  3. Folyamatosan együtt dolgozok egy céggel akik linkmarketinget csinálnak nekem hogy az oldalam előrébb kerüljön a találati listában. Bizony már meglátszik a befektetésem eredménye. Már nagyobb a forgalmam! Én sem használom a google hirdetést ez jobban megéri nekem. :)

  4. Szerintem ez egy bonyolultabb és összetettebb kérdés. Ha sok százezret fizettél, biztos jó sokan látogattak el az oldaladra. Ha nem is vásárolnak, de az e-mail címüket megadják és utána bombázod őket ajánlatokkal, lehetnek belőlük később vásárlók. Ha sehogy nem lehet őket megfogni, akkor valószínüleg nem azok kattintottak a hirdetésre, akiknek szánva vannak a termékek, lehet, hogy a kulcsszavakat másképp kell kiválasztani. Természetesen nem vonom kétségbe, hogy Neked nem működött a dolog, csak én úgy vagyok vele, hogy egy próbát mindenképpen megér, ha nem is rengeteg pénzt ölve bele. A cél egy, mindenki sok vásárlót szeretne, én csak azt mondom, hogy az adwordsnek (és minden más hirdetési platformnak) nemcsak az lehet a célja, hogy rögtön el is adjunk. De ez csak az én véleményem :)

  5. Kedves Éva! A linkmarketing egy nagyon jó irány! Lassú, kitartó munka kell hozzá, de az meghozza az eredményét! Ügyes vagy!

    Kedves Eszter! Teljesen igazad van, ha a kampány célja a hírlevélfeliratkozás, akkor ez egy tökéletesen sikerült kampány lehet. Nálam az volt a gond, hogy én kampánycélnak a vásárlást jelöltem meg az alvállalkozó felé és ennek fényében a kampány sikertelen volt!
    Nagyon örülök a hozzászólásodnak, hiszen tökéletes példa arra, hogy legyen a kampánynak konkrét célja, hiszen csak annak függvényében tudjuk a végén értékelni, hogy sikeres volt-e vagy sem!

  6. Nagyon hasznos volt az írás, köszönöm.
    Nekem is azonnal a kulcsszó választás jutott eszembe. Ha adwords nem hoz eredményt.. aminek a lényege a kulcsszó választás… akkor mi értelme a kulcsszó használatnak… ha csak látogatót hoz….(akár kampányról van szó, akár tartalom marketingről) Viszont egyelőre nem látok más lehetőséget.
    Tényleg kíváncsi lennék, hogy milyen egyéb platformok léteznek, amik sikeresek/sikeresek voltak számodra.

  7. Gabi: A látogató is jó dolog, ha ez a kampány célja, de az én esetemben nem ez volt a kitűzött és elérendő cél. A marketingben nagyon fontos, hogy mindig, minden egyes kampánynak is meg legyen a maga célja, ne csak a vállalkozásnak, az éves tervnek. Én egy kampányt az alapján értékelek, hogy eléri-e a célját!
    A kulcsszavak használata fontos dolog, hiszen azok alapján jönnek be a látogatók, sokszor nem fizetett, hanem organikus módon, azaz a google keresőből.
    Én az iparművész vállalkozások esetében sokkal előbbre valónak és hatékonyabbnak találom a hírleveleket és a FB hirdetéseket!

Speak Your Mind

*