Kész!
Amikor egy cég a legelső honlapját tervezi, akkor van egy cél, amit ezzel a honlappal meg szeretne valósítani és ezért szeretné létrehozni. Fontos, hogy ez a cél a tervezés folyamán végig a szemünk előtt lebegjen. Azonban egy cég pontosan addig a pillanatig lát, amikor elindul a weblap. Egyeztet grafikussal, programozóval, gondolkodik, ötletel, változtat.
Azután elkészül az oldal és mindenki hátradől: KÉSZ! Ami a honlapra valóban igaz is, csak a munka ezzel még nincs befejezve, hanem a programozó kezéből átkerül a megrendelő kezébe. Innentől az a kérdés, hogy mit tud kihozni a cég a honlapból, hiszen honlapba csak akkor van értelme pénzt fektetni, ha feltételezik, hogy ez az összeg a cégnek megtérül.
Mi az a konverzió?
Az óriási látogatottságuk egyelőnyös dolog, de lényeg azonban mégsem ez. Ha látogatnak, az még kevés a vállalkozás nyereséges üzemeltetéséhez. Az a fontos, hogy az általunk kitűzött cél megvalósul-e az a oldalon. Ezt a megvalósulást nevezik konverziónak.
Nézzük mi lehet konverziós cél:
- regisztrálás – pl nlc.hu, vagy babaszoba.hu
- hírlevél feliratkozás – azoknál a cégeknél, akik elsősorban hírleveleken keresztül értékesítenek
- ajánlatkérés – pl. nyomdai szolgáltatásoknál
- foglalás – hotelek és panziók esetében
- megrendelés – ami a szolgáltatóiparra jellemző
- vásárlás – webshopok esetében
A honlap tervezése előtt határozd meg, hogy mi a célod a honlap elindításával és milyen konverziós célokat szeretnél megvalósítani a weboldalon. A tervezés és a működtetés során minden erőddel arra koncentrálj, hogy ezek a célok maximálisan megvalósuljanak!