Miért nem követik a magyar alkotókat az Instagramon?

Az elmúlt hetekben átolvastam és frissítettem a Márkaépítés Instagrammal Kurzusomat! Ahhoz, hogy maximálisan képben legyek több 100 magyar alkotó Insta profilját böngésztem végig. Megnéztem, hogy melyek azok a trendek, ami a magyar alkotók körében felkapottak és mik a legfőbb hibák az iparművész és kézműves oldalakon.

Egy óriási hibát találtam, ami majdnem mindenkinél megjelenik és ami borzasztóan nagy probléma, hiszen a fejlődésed és a követők szerzésének egyik legnagyobb gátja! Ez márpedig a tartalom, avagy az, hogy mit és hogyan osztasz meg ezen a közösségi platformon. Ez azért nagyon fontos téma, ugyanis az Instagram egy hihetetlenül élő felület, ami a képekre épít. Összehasonlítva a másik erőteljesen képalapú közösségi médiummal, a Pinteresttel, elmondhatjuk, hogy míg az utóbbiban elszigetelt emberek építik a saját táblájukat, az Isntán közösségek épülnek, akik megosztanak, hozzászólnak és beszélgetnek!

Azonban a legtöbb magyar alkotó egyforma hátterű webshop fotókat vagy ahhoz hasonló képi tartalmakat tölt föl és nem túl tartalmas mondanivalóval egészíti ki a fotóit. Így az Insta rácsára rápillantva sokkal inkább egy termékkatalógus jut az emberek eszébe, mint egy élő közösségi médium. A katalógus kapcsán pedig azonnal jön az értékesítési nyomás. Aha! Szóval azért töltötte fel, hogy megvegyem. – gondolja a potenciális követő, leendő vásárló és nem fog követni.

Mára, az online marketing sokkal több, mint egy „lenyomom-a-torkodon” hangvételű hírlevél. Ma értékesítési tölcsérekben gondolkodunk, aminek a széles szája az Instagram. Itt jó képi tartalommal és szöveggel el lehet varázsolni a jövő vevőjét, de addig, hogy az első interakcióból vásárlás legyen, még sok-sok apró lépésen kell keresztülkísérned a jövőbeni vásárlódat.

Ám, ha az első pillanatban az érékesítés szagú posztokkal találkozik, akkor ott abban a pillanatban elveszíted őt és el sem indul abban a bizonyos tölcsérben. Ezért kérlek ne használjatok az Instagramon webshop vagy termék fotókat. (ok, néha egyet egyet lehet, de ne CSAK ezt!) Hidd el nekem, akinek már több, mint 5.300 többségében magyar követője van, hogy megfelelő tartalommal és stratégiával lehet csak az Instagramon márkát építeni és bevételt generálni!

Ezzel a kérdéssel nem vagy egyedül!

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk