Szájról-szájra marketing

Lehet, hogy nem hiszed el elsőre, de most bemutatom az adu-ász marketing technikát. Ez a technika minden iparágban remekül működik, de a mienkben kimagaslóan teljesít.

Ez a szájról-szájra marketing.

Mit is jelent ez? A mai világban az embereknek finoman szólva tele a hócipőjük a reklámokkal. Nincs olyan médium, amit ha kinyitsz, akkor ne ömlene belőle a reklám. Érthető tehát, hogy az emberek egyre inkább rezisztensek rá. Ergo, nagyon sokszor kell őket bombázni, hogy a reklám hatékony legyen, de gondolom Neked sem áll úgy az éves büdzséd, hogy tervezed a heti megjelenést bármelyik országos női magazinban.

Nem is kell, hiszen elárulom most Neked, hogy mi ez a bombabiztos és ingyenes módszer, amivel a leghatékonyabban tudod a cégedet reklámozni.

Azt ugye tisztáztuk, hogy az emberek rengeteg reklámmal találkoznak és már immunisak rájuk. Nézzük meg, hogyan keresnek valamilyen jó terméket vagy szolgáltatást? Pl. Te hogy keresel magadnak egy jó könyvelőt? Megkérdezed az ismerőseidet, ugye?

Az interneten bármilyen termékből több ezer van. ezért amikor valaki rákeres a Te termékedre, akkor Te csak EGY vagy a sok ezerből. A közvetlen környezetedben azonban valószínű, hogy te vagy az egyetlen, aki egyedi táskákat varr. Ezért terjeszd ezt az információt! A baráti körödben, szervezetekben (iskola, óvoda, egyesület, munkahely, stb.) Minél több ember tud rólad, annál több ember ajánl!

itt az én receptem, hogy hogyan tudasd mindenkivel, hogy Te mivel foglalkozol:

Ha hordható vagy használható a terméked, akkor mindig hord, legyen nálad!

Ha valaki megdicséri a dolgaidat, akkor el tudod neki mondani, hogy igen én készítem és itt az elérhetőségem.

Azonban van egy nagyon fontos szabály. MINDIG legyen nálad névjegy. Ha csak leugrasz 3 kifliért a közértbe, tedd a farzsebedbe a névjegyeidet. Nincs annál szánalmasabb, mikor valaki beszél a cégéről és a végén, mikor egy névjegyet kérsz tőle, akkor azt mondja, hogy pont most elfogyott a névjegykártyám. Ugye ez Téged is lehangol?

Apropó Neked van névjegykártyád?

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

4 válasz

  1. Tanusíthatom, hogy valóban nagyon jól tud jönni, ha van az embernél névjegy. Én mondhuk nem kifejezetten névjegyet, hanem színes papírokra nyomtatva a -kifejezetten az ékszereim- elérhetőségét hordozgatom magammal, de végülis ugyanaz 🙂

  2. Így van, abszolut működik. Pont ma vásárolt tőlem az egyik szomszéd, ez a harmadik alkalom csak a mi 15 lakásos házunkból.

  3. Bizony. És ami fontos: a névjegykártya kinézete! Nekem szerencsém volt, tanultam kiadványszerkesztést és dolgoztam nyomdában, így olyan névjegyem van, amivel elégedett vagyok. És mivel van rajta néhány kép az általam készített ékszerekből, sokszor úgy adok névjegykártyát, hogy az azon található képekkel illusztrálom, miket készítek. Pont ma meséltem valakinek a sütis fülbevalókról, de csak egy volt náam eredetiben – a többit a névjegyen mutattam. El is kérte az illető a kártyát. 🙂

  4. Szerintem ami a szájról-szájra marketingnél nagyon fontos még, hogy viszonylag jól ‘mérhető’. Mig egy újsághirdetésről nemigen tudod meg hogy hányan látták és hányakat szólított meg, úgy a szájról-szájra hir sokszor visszacsatol: szinte biztos lehetsz benne, hogy úgy fognak felkeresni, hogy valakinek a valakijétől hallottam/láttam/tudtam … és máris tudod, ki a lelkes reklámozód. Meg lehet neki köszönni!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk