Webshopok esetében, a fotó mellett óriási szerepe van a termékleírásoknak az online vásárlások során. Mivel a vásárló nem tudja mind az 5 érzékszervét teljes mértékben kihasználni a fennmaradó hiányérzetét jó minőségű termékleírásokkal tudjuk kompenzálni!
Gondolj bele, Te nőként, hogyan vásárolsz! Először is kedvet kapsz valamihez, elmész megnézet, megtapintod. Érdeklek milyen a tapintása, mekkora is az életben! Megnézed, hogyan néz ki kinyitva és összecsukva. Milyen az illata! Van-e hangja?
Ezt az élményt kell biztosítani egy webshopban kizárólag képek és szöveg segítségével!
Ebben a blogbejegyzésben összeírtam a 20 legfontosabb kérdést, amire a vásárló a vásárlás előtt választ szeretne kapni. Ha nem kapja meg, akkor könnyen megesik, hogy bizonytalanná válik, hogy a termék valóban neki való-e és a vásárlás nem történik meg. Márpedig Neked mint eladónak az az érdeked, hogy minél több terméket értékesíts. Nézzük mik is ezek a kérdések!
- Mi ez?
- Milyen színű?
- Mekkora?
- Miből készült?
- Hogyan tisztítsam, ápoljam?
- Kinek készült?
- Mire használható?
- Milyen a tapintása?
- Hogyan működik?
- Miben jobb, mint más, hasonló termék?
- Minden ami a képen van benne van az árban?
- Jó lesz-e rám?
- Mi történik, ha nem jó a méret?
- Milyen garancia van rá?
- Raktáron van vagy rendelésre készül / szállítják?
- Pontosan a képen levő terméket kapom?
- Mit jelentenek azok az fura kifejezések?
- Van-e valamilyen szaga?
- Miért nem lehet enélkül a termék nélkül élni?
Ezek teljesen általános kérdések, amelyek számodra mint eladó számára szinte banálisnak tűnnek, hiszen jól ismered a terméket. Ezzel szemben a vásárló nem ismeri a terméket, neki el kell mesélni, hogy pontosan milyen ez a termék. Hiszen csak lelkesebb és ráérő vásárlók fognak levelet írni, hogy tisztázzák a bennük maradt űrt, azonban a többség csak egyszerűen csak kilép az oldaladról!