A Ferrarim üres tankkal már a garázsban!

Néhány hete, talán mondhatom hónapja, kicsit eltűntem online. Kevesebbet írtam a blogra, kevesebbet posztoltam a FB-ra és még a kedvenc platformomat az Instagramot is hanyagoltam. Közben itt-ott megemlítettem, hogy valami nagy dolog készül a panyizsuzsinál. Az új panyizsuzsi honlapon dolgoztam!

Nekem a holnapom a legfontosabb értékesítési csatornám. A legfontosabb értékesítési eszközöm. Azonban sokan azt gondolják, hogy csak készíteni kell egy honlapot és megy az magától, másnap dőlnek a megrendelések. Persze, nem véletlen, hogy sokan így érzik, hiszen minden marketinges szöveg azt sugallja, hogy ezt csináld meg és akkor dől a pénz!

Nem! Nem! Nem!

Attól, hogy van egy honlapod, attól még nem fog dőlni, sőt még csöpögni sem a pénz. Ugyanúgy, mintha lenne egy Ferrarid a garázsban, ami nincsen megtankolva! A sarki közértbe sem jutsz el vele, szóval messze van az, hogy az autópályán próbáld ki a végsebességét! Előbb tankolj bele!

panyizsuzsi-nehezugy (1)

2007-ben kezdtem üveg ékszereket készíteni, online, közösségi kézműves és iparművész oldalakon lehetett őket megtalálni. 2009-től már saját wordpress webshopom volt, amit 2011-ben egy profi webshop rendszerre (magento) cseréltem le. Azonban azóta sokat változott a világ és egyre többet netezünk már mobil eszközökön: telefonon, tableten. Az én weboldalam pedig nem volt ezekre az eszközökre szabva.

Idén év elején eldöntöttem, hogy lecserélem a webshopomat és csináltatok egy olyat, ami minden eszközön tökéletesen működik. Áprilisban állapodtam meg a webfejlesztő ügynökséggel, az Oanderrel, hogy kezdjünk neki, Már évek óta velük dolgozok és nagyon elégedett vagyok a munkájukkal, így ez a része nem volt kérdés. No meg, Velük nem csak szakmailag, hanem emberileg is jól kijövünk, értjük egymás nyelvét! Elkezdtünk az új weboldalon, a webshopon dolgozni.

Ha még soha nem volt webáruházad, akkor egy ilyen megbeszélés vagy megrendelés kapcsán biztosan bajban lennél. ezért, most összeszedem Neked néhány pontban a webfejlesztés folyamatát, hogy átlásd, értsd és a legközelebbi honlapod webshopod tervezésekor használd!

tervezési fázis

A legelső lépés önmagad számára megfogalmazni, hogy milyen célokat szolgáljon az új oldalad. Ugyanis a sok látogató nem elég, hanem gondolom Te is azért vállalkozol, hogy mit csinálnak ezek a látogatók az online felületeden. Az alábbiak közül válogass egyet vagy többet:

  • vásárolnak
  • hírlevélre felairatkoznak
  • rendelési űrlapot kitöltenek
  • kapcsolati oldalon keresztül veszik fel Veled a kapcsolatot
  • telefonálnak
  • követik a blogodat (lehetőleg valami rss rendszerben)
  • rendezvényedre regisztrálnak
  • fizetnek

Alaposan gondold át, hogy mi legyen egy ideális vásárló útja a weboldaladon. Hova szeretnéd eljuttatni és ha az nem sikerül, akkor mi mást szeretnél, hogy tegyen? Íme egy lehetséges válasz: Ideális esetben vásárol a weboldalamon, de ha ezt nem teszi meg, akkor legalább feliratkozik.

Ez határoz meg mindent!

Innen kezdődik a tervezés és mindennek ezeket a célokat kell szolgálnia! A célok a megvalósítás minden pillanatában a szemed előtt kell, hogy lebegjenek!

Ezek után át kell gondolnod, hogyan fogsz működni, hol, hogyan mibe csomagolsz, hogyan számlázol, ki szállít és milyen módon! Erről is készíts egy listát!

Ha ezzel megvagy, akkor marketing szempontból rakd össze az oldaladat! Készíts listákat! A fenti célok eléréséhez milyen oldalakra és funkciókra van szükséged a weboldalon, webáruházban. Ha mát ilyen listáid vannak, akkor nézz körbe, hogy milyen rendszerek vannak a piacon a céljaidnak megfelelően. Elég lesz egy wordpress oldal + etsy vagy inkább már továbblépnél és egy shoprenter oldalba vágsz bele esetleg már több éve értékesítesz online és velevágnál egy saját webshopba? Ha igen, akkor milyen platformokra lehet építkezni, melyiknek mi az előnye, hátránya, milyen árkategóriában elérhető egy-egy ilyen webáruház!

ajánlatok, referenciák bekérése és ellenőrzése

Ha már a fenti célokat megfogalmaztad, nézz körbe a piacon és keresd meg azt aki valóban (ez nagyon fontos) ért ahhoz, amire Neked szükséged van! Árban és minőségben is nagyon széles a spektrum.

Azt javaslom ne ismerőssel csináltasd, hanem profival. Inkább egy kategóriával alacsonyabb rendszert használj, de az úgy legyen programozva, hogy tökéletesen működjön! Később felfele még mindig tudsz lépni!

Nekem óriási ugrás volt wordpressről magentora lépni. Találtam is hozzá egy kedvező árú ajánlatot és rengeteg probléma adódott a fejlesztés, valamint a használat során is. A végén, ez volt most, eljutottam oda, hogy egy teljesen új oldalt kellett nulláról építeni!

Okosan dönts!

szerződéskötés

Köss szerződést! Részletesen legyen benne, mit mikorra és mennyiért fognak Neked megcsinálni. Ne webshopot rendelj meg, hanem részletesen vedd bele a szerződésbe, hogy mely funkcióknak kell működőképesen benne lennie!

drótváz

A fentiek alapján megtervezi a programozó cég, hogy az egyes oldalaid hogyan fognak kinézni! Ezeket alaposan ellenőrizd, mert később ez hivatkozási alap lesz!

programozás

Ez abszolút a programozók, dolga, de ahhoz, hogy Neked is megfeleljen és időben készlegyen a felmerülő kérdésekre érdemes nagyon gyorsan válaszolni, hogy haladni tudjanak a munkával! Ők nem tudják, hogy Te hogyan fogsz működni, mi számodra a fontos, Neked kell ezt megmondani, kitalálni a legjobb programozó sem fogja!

tartalomfeltöltés

Ez is érdemes előre meghatározni hogyan fog történni. Új webshop esetén, kevés terméknél magad is fel tudod őket vinni, azaz belistázni. Ha több száz terméked van, akkor már lehet, hogy ebben egy adatrögzítő segítségét kell kérned! Ha már egy meglévő shopod van, el kell döntened, hogy ki és hogyan viszi át a tartalmat. Ha Te csinálod időbe, ha a programozók, akkor pénzbe fog kerülni!

tesztelés

A tesztelés nem azt jelenti, hogy rámegyek az oldalra kattintok párat és kész is. Mindenképpen érdemes több böngészőben is végigcsinálni a tesztelési folyamatot, mobileszközök esetében pedig többféle eszközön (telefon, tablet, fektetve és állítva) és más-más operációs rendszerben (android, iOs)

Egy profi programozó egyébként ad egy tesztlistát. Ez nekem nagy újdonság volt, de egyben könnyebbség is, mert tudtam, hogy pontosan miket kell tesztelni!

ÉLESÍTÉS!

… és akkor elérkezik a nagy nap, mikor mindez már nem csak egy messzi távolban, hanem a Te domaineden lesz elérhető! Mindenki láthatja és használhatja (Ilyenkor érdemes megint tesztelni!) No, meg légy büszke magadra és nagyon boldog!

Én ezeket a lépéseket csináltam végig az elmúlt hónapokban és valóban egy olyan weboldal lett az eredménye, amire mindig is vágytam! Most úgy érzem egy Ferrari áll a garázsomban, üres tankkal. Mert ez a webshop önmagában semmire nem jó. Folyamatosan tölteni kell új termékekkel és tartalommal, valamint szüntelenül marketingezni kell.

Irány dolgozni!

UI: A kép egy facebook oldalam, amiben összefoglaltam a vállalkozásom jelenlegi nehézségeit, kihívásait!

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

4 válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk