A hangosbeszélőd: a social mediád

Mikor én vállalkozni kezdtem és a panyizsuzsi indult, 2007-et írtunk. Csináltam magamnak egy blogspotos blogot, amiről azt hittem, hogy weboldalam van és minderről a barátaimat az iwiw-en értesítettem. (Iwiw: magyar Facebook volt!) Így voltam online jelen. Amikor írtam egy blogbejegyzést, készítettem egy új terméket (akkor még nem kollekciókban gondolkodtam) akkor csak reméltem, hogy valaki rátalál.

hangosbeszelo-kozossegimedia

Ma már szinte mindenki jelen van valamelyik social média platformon. A vállalkozások is. Sőt! Egy kicsit átestünk a ló másik oldalára. Előfordul, hogy egyes vállalkozások csak és kizárólag közösségi csatornákon jelennek meg. Gyorsan nagyra építik a követőik számát, de igazából a követőik felett nem ők rendelkeznek. Lásd a Facebook, aki alig mutatja meg néhány embernek a bejegyzésedet, ha nem hirdetsz. Így hamar kipukkadhat még a legnagyobb lufi is! Ezzel szemben egy weboldal, egy blog, ami saját tárhelyen van, az csak a Tiéd! Te rendelkezel vele, a Te felelősséged, hogy mit csinálsz az ott jelenlévő emberekkel.

A közösség média ebben az értelemben nem online felület, sokkal inkább egy hangosbeszélő. Ha jelen vagy online, akkor a közösségi oldalak segítségével ezt a fajta jelenlétedet fel tudod erősíteni. Hiszen a hangosbeszélőbe nem lehet bármit belekiabálni. Képzeld el, hogy ott áll előtted  tömeg és arra várj, hogy mondj nekik valamit, hiszen Te hívtad ide őket. Arra várnak, hogy határozott irányítást kapjanak.

Ez a lánc ilyen szoknyához illik!

Ezt a beton tárgyat ilyen enteriőrbe helyezd el!

Erről a táskáról ebben a blogbejegyzésben tudsz többet olvasni!

Ezt porcelán tálat ezen a linken tudod megvásárolni !

Az érték nem az, hogy hányan követnek valamely közösségi média felületen, hanem az, hogy Te hogyan tudsz élni, és mint vállalkozás érvényesülni ezzel! Egyáltalán tudsz-e vele élni?!

Most elárulom a TITKOT, hogy hogyan csináld! Csak és kizárólag úgy, hogy a saját felületedre irányítod őket és megmondod nekik, hogy mit tegyenek. Olvassák a blogod, iratkozzanak fel a hírleveledre, vásároljanak!

Ezzel egyáltalán nem azt mondom, hogy nem fontosak a közösségi média csatornák, hiszen hangosbemondó nélkül nem jutsz semmire! Ezért, amikor a vállalkozásodat indítod azonnal kezdj el építkezni valamelyik számodra szimpatikus közösségi felületen. Ha már elindultál, akkor ma kezdj bele valamely közösségi médiumon való közösségépítésbe, de arra mindig figyelj, hogy miközben építkezel a közösségi felületen, ne ragadj le ott, hiszen egy idő után tudod bemondani a hangosbeszélődbe, hogy hova menjen és mit csináljon a tömeg, akinek beszélsz!

Olyat felületet keress, ami már biztos, hogy be fog futni, de még nem túl nagy rajta a zaj! (Hamarosan emailben írok egy ilyenről. Addig iratkozz fel rá!) Az ilyen csatornán a legkönnyebb sikereket elérni és közösséget szervezni a márkád köré. Hidd el azoknak sokkal könnyebb volt akik elég korán kezdték a Facebookot, most pedig itt az új lehetőség! Hamarosan megtudod a hírlevelemből!

Addig a kommentekben kérlek írd meg, hogy mi a véleményed a közösségi médiáról, mint hangosbeszélőről és szerinted most melyik csatornán érdemes építkezni!

hozzászólások

Kérdésed, véleményed van a leckével kapcsolatban? Írd meg nekünk!

8 válasz

  1. A közösségi oldalaimon nem tervezek sok egyedi tartalmat létrehozni, csak felhívni a figyelmet a saját weboldalamra pl. hivatkozással vagy beszámolni arról ha akció van, ha megjelenek egy eseményen stb. Mostanában sokszor eszembe jut, hogy a követők egy bizonyos száma felett nem kell-e megosztani személyes tartalmat is? Vagy kell-e esetleg kiegészítő témákat is keresni, ami nemcsak a termékről szól, de kapcsolódik hozzá? 🙂

  2. Kedves Eszter!
    Én a személyes tartalmat nem szeretem keverni a cégessel, azonban ha Te csak vásárlást elősegítő tartalmakat osztasz meg, azt a követőid hamar meg fogják unni, mert úgy gondolják, hogy Te mindig csak „kérsz”. Arról, hogy hogyan osszál meg más témákat, mikor és mit hamarosan bővebben írok, figyeld a hírlevelemet!

  3. Nagyon jó, amiket írtál, Zsuzsi! Azt gondolom, hogy a mai tech világban céget, márkát építeni a közösségi média kihagyásával nem lehetséges. Az emberek zöme, és így a potenciális vevőkör is jelen van a közösségi hálóban, és emiatt viszonylag könnyű őket így elérni (főleg ha rendszeresen hirdetünk pl. Facebookon)
    Nekem a Facebook már egy kicsit híg leves, és az embereknek a reklámszűrője igen magasra van beállítva. Nem elég annyit kiposztolni, hogy vedd és vidd, mert jó lesz az… Az emberek nem csörgő malacperselyek, akiket időnként fel kell törni. Vágynak a személyesebb hangvételű kapcsolatra, az emberi!!! kommunikációra. Néha azt érzem, hogy a Facebook erre már kevéssé alkalmas. A mi vevőink, talán a termékkörből kifolyólag igényes emberek. Igénylik a szépet, a tartalmasat, az értéket. Azt megbeecsülik, és vásárlással ‘köszönik’ meg. Facebook csoportokban hamarabb megnyílnak, könnyebb velük kommunikálni, és vásárlásra buzdítani őket, de ezt sem úgy, hogy állandóan az arcukba toljuk, hanem mértékkel, egyéb hasznos tartalmakat megspékelve a promóval.
    Az Instagram az, amit most igencsak feltörekvő platformnak gondolok, és ma már nagyon sokan használják itthon is. Ez a platform pedig a maga pozitív attitüdjével vonzza az igényes embereket. Én egészen biztosan ezt a vonalat fogom erősíteni idén.

  4. Köszi Ági, ezt az értékes hozzászólást! Magam is nagyon hasonlóan látom a helyzetet. Az emberek immunisak lettek a reklámra, sőt ahol sok a reklám, azt a csatornát hanyagolják! Mindenki a Facebookon szeretne érvényesülni, ami egyre nehezebben megy. (Lassan több a hirdető, mint a követő!) Az Instagram pedig a kevés reklám miatt valóban feltörekvőben van! Most kell ott lépni és a konkurenciát megelőzve követőkre találni!

  5. Én több lábon állok, mert azt gondolom, érdemes sok helyen jelen lenni és posztolni. Az Instagram az, ahol kicsit személyesebben is megmutatkozom.

  6. Nekem is van honlapom, Facebook oldalam és az Instagramra is rendszeresen teszek fel képeket. Nekem egyértelműen az Instagram a kedvenc. Miért? Mert pikk-pakk felkerül a kép és elég néhány szót írni róla, mert a lényeg a vizualitás. Ja, és csak azt látom amit, akit szeretnék. Számomra őszintébb, igényesebb és nem tolakodó. Remélem ilyen is marad!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kurzusok

Ki beszél itt?

2007-ben egy cipősdoboznyi üveggel és egy öreg üvegvágóval, 3 kisgyerek mellett kezdtem  alkotó vállalkozásba. Később elvégeztem az Edutus Online Marketing Szakát és az ékszereimet kizárólag online értékesítem.

A misszióm, hogy iparművész, kézműves és alkotó nőknek megmutassam, hogyan menedzseljék Önmagukat, vállalkozásukat és érjenek el anyagi sikereket, az alkotói szabadság megőrzése mellett.

RÓLUNK MONDTÁk